Många avbrutna ordrar på google checkout?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Zidde, 23 aug 2011.

  1. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Säljer några appar på market och har på senare tid märkt en enorm ökning i avbrutna ordrar. Någon som märkt av samma tendens?

    Någon som kanske kan veta vad det beror på?
     
  2. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 642
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det har stått så i mina mail länge. Flera månader.

    "Din beställning har annullerats
    Få aktuell information om beställning #XXXXXXXXXXXX"

    Så, det är ju egentligen inget giltigt kvitto men betalningen går igenom och jag får ju appen så... ;)

    Det är dock bara i mailet det står så. Går man in på "aktuell information" så ser det bättre ut.
     
  3. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Okej!

    Jag får också dom mailen, men när jag gå in och kollat på mitt checkout-konto så står många utav dom som avslutade/annulerade av google.

    Jag har även många som kontaktas av google angående deras betalningar, tydligen. Dom är liksom "under behandling" med röd text.

    Att det blir några sådana här om dagen kan jag förstå, men nu är det nästan fler avslutade än riktiga!

    Så jag tänkte om det har varit något slags strul med market dom senaste dagarna?
     
  4. ninjalizard

    ninjalizard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att det finns folk som köpa/avbryta köpet för att får en kopia av apk filen för att kunna köra den gratis.

    Har läst flera tråder om detta och även märkt ganska många sådana avbrytna köp på mina appar.

    Det är nog bra om man använder sig av Googles Licens Service samt ser till man gömma licens koden ordentligt samt obfuscera.
     
  5. kalleb

    kalleb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har märkt samma sak, men i fall mitt handlar det om in-app-purchases, så där kan man ju inte förklara det med att de avbrutit köpet för att få apk filen.