Ideos X5 U8800 - Rootning, Custom-ROMs och liknande

Diskussion i 'Ideos X5' startad av sebgus, 22 jun 2011.

  1. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    sebgussebgus har du hört något mer om CM7?
     
  2. AndroidPete

    AndroidPete Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dags att romma den nya telefonen!
     
  3. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    WX5:

    Nope, utvecklingen står still. Verkar vara svårt att porta kamera biblioteken till gingerbread. Om inte annat så släpper ju Huawei en 2.3 uppdatering någon gång i höst..
    Vi får hoppas att de lyckas iaf!
     
  4. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej, tack. Synd att dom inte får kameran fixad. :cry:
     
  5. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kör CM7 nu, det enda som jag märkt inte funkar är då kameran, och att led-lampan lyser istället för blinkar vid notifiering. Annars är det väldigt mysigt, har faktiskt inte märkt av någon mer bugg. :)

    Flashade in cm7 för ett tag sen men då hade jag problem med att det inte gick ladda ner från market, körde in void då istället.. Samma build nu, men det funkar som sagt.
     
    Last edited: 18 jul 2011
  6. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Funkar kameran om man kör ett annat program tex Camera 360?
     
  7. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Provade nu, tyvärr blir det en vit skärm som i den vanliga kameran.
     
  8. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Åh vad tråkigt. Men tack för att du provade.
     
  9. bojo

    bojo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack sebgus för rootningsguiden!
    Det var delvis därför jag köpte en Ideos X5, väldigt enkel rootning och uppdatering. Rootade telefonen första dagen och installerade B160 igår. Allt fungerar som det ska och bra också.
     
  10. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Får inte WiFi att funka med B160. :cry:
     
  11. cokratex

    cokratex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, tack för guiden! Den har varit en stor del av att jag vågade börja roota etc.

    Några frågor har jag ändå. Jag har B160 installerat, men undrar om vad som menas med de tre olika valen från XDA sidan:

    "Complete rom with all fixes and 1.5Ghz kernel: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! (updated 15/5/11)
    Update with all fixes and 1.5GHz kernel Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    1.8Ghz Kernel (use above download to revert to 1.5GHz kernel): http://www.multiupload.com/T7C4N0Q1CQ"

    Vilket alternativ skall man egentligen ha? Jag körde in det första, men det andra verkar ju vara endast en uppdatering. Finns allt med i det första eller borde man köra uppdateringen också? Vad är det i praktiken för skillnad mellan 1,5 och 1,8 GHz kernel?

    Annars verkar den fungera utmärkt, den inbyggda "mobil surfpunkt" fungerar utmärkt med kryptering, jämfört med appen wifi tethering som jag använde tidigare!
     
  12. Droid113

    Droid113 Guest

    Officiella uppdateringen kommer inte förrän oktober... Blir att sova dvala tills dess då jag inte vågar flasha in romar och sånt.

    EDIT: Damn you autocorrect!
     
    Last edited by a moderator: 30 jul 2011
  13. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Det andra alternativet är bara till för att om man har en tidigare version av B160, men i och med att du installerade den nyligen och att han inte släppt någon uppdatering så behöver du inte bry dig om den andra länken.

    Skillnaden mellan 1,5 och 1,8 GHz är bara maxfrekvensen som CPU:n kan klockas till. Om du tar 1,5 GHz så kan du klocka upp till 1,5 GHz, osv. Ingen vettig kör sin stackars mobil i 1,8 GHz och det finns ingen praktisk användning för det.

    Lite framsteg med CM7:

    http://img814.imageshack.us/img814/5940/359162750.png

    HCDRJacob har börjat komma igång på riktigt med Cyanogen och han ska försöka fixa nightlies och gerrit (så att andra kan hjälpa till) innan han åker iväg den 10e Aug!
     
  14. Osco

    Osco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Behöver man ta backup innan man använder Z4Root?
     
  15. cokratex

    cokratex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok tack! Anade det.

    Har läst en del på xda forumet oxygen tråden, nu blev frestelsen för stor så jag flashade senaste versionen. Måste säga att telefonen känns riktigt rapp nu! Har inte ännu stött på några problem, förutom wifi hotspot. Dock har jag endast använt den en dag förstås.

    De verkar vara ivriga att få allt att fungera, då uppdateringarna kommer tätt.
     
  16. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nej.

    cokratex:
    Yes! Kul att följa trådarna på xda.
     
  17. AndroidPete

    AndroidPete Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. v1cke

    v1cke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testat Miui nu i två dagar. Enda buggen jag hittar är att mobilen inte hittar min operatör, utan endast den vars nät min operatör kör på så därför måste jag ha på roaming för att kunna ansluta till datanätverket. Har ringt operatören och dom sa att det inte borde medföra extra kostnader

    Edit:
    Miui blev nu uppdaterat till version 1.8.26
    Länk till xda för nerladdning, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152240
    Sent from my u8800 using Tapatalk
     
    Last edited: 29 aug 2011
  19. svensparv

    svensparv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Riktigt bra initiativ med guiden. Har dock stött på lite problem, har följt guiden till punkt och pricka. Har kört in senaste MIUI i nallen, och när jag rebootar den så fastnar den på bootanimationen och liksom bläddrar mellan svart skärm och MIUI animationen hela tiden. Vad gör man åt det? Och varför blir det så ? Det enda jag funderade på under romningen var när jag petade in Zipen på SDkortet. Antar att det var det externa SD kortet den skulle in på? Och att den måste heta update.zip ? jag döpte alltså om den till det. Stämmer det?
     
  20. Granström

    Granström Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Själv har jag kört Oxygen (en i stort orörd 2.3.5-ROM) i några dagar och är helnöjd! Tyckte den var lite seg först men så la jag in Franco-kerneln och då blev det ett väldigt bra flyt i telefonen även utan överklockning (kör med smartassV2 governorn).

    Det som inte funkar är wifi-hotspot och USB-tether. Även lite problem om man har på automatisk ljusstyrka på skärmen så det är bättre att ändra manuellt.

    Oxygen finns här:[ROM] Oxygen for u8800 (Latest gingerbread, clean and simple) - xda-developers

    Franco kernel:[KERNEL][31 AUG] franco.Kernel - xda-developers

    Blir till att köra denna till det kommer en stabil CM7-ROM