Batteritid för dem bägge?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av mekholm, 10 aug 2011.

  1. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    De är så skönt att veta att Nallen räcker i 24 timmar! Jag sätter på flygplansläge på natten, så spar jag 5% på en natt :)
     
  2. MechaniX

    MechaniX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing phone (1) 12/256GB svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing phone (1) 12/256GB svart
    Telefon 2:
    Oneplus 6 6/128 GB
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Själv så laddar jag på natten, då har jag fullt batteri på morgonen..:teeth:
     
  3. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    hittade denna post på xda-developers:

    [Solved] Battery Drain problem with 4.x firmware - xda-developers

    Den är visserligen för Play men det ska juh vara samma programvara i alla de nya xperiatelefonerna så kanske denna gäller även för mini?

    Jag tycker själv att den drar väldigt mycket batteri när man enbart kör 2G/3G men har trott att det har berott på den låga signalen jag har på mottagningen här. Så jag ska testa nu under natten och se om det blir någon skillnad i batteritid.

    I övrigt sköter sig batteriet rätt bra nu. Med Wifi igång och push på mail, whatsapp, gmail, facebook notifications, twitter mentions så drar den c:a 20% batteri på 12 timmar med standby och lite blandat användande (mest whatsapp).

    Få se om det går att få det ännu bättre om det ovan stämmer och man kan fimpa wifi 24/7 :-)


    Edit: Kanske lite förbättring men Wifi 24/7 sparar några procent till i standby tycker jag.
     
    Last edited: 2 sept 2011
  4. FemStegFram

    FemStegFram Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blir fan tokig på denna telefon nu.
    Igår kväll när jag somnade hade jag laddat och mätaren stod således på 100%, när jag vaknade idag morse var den nere i 64%
    Gick in direkt i telefonens batterimätare och sedan igår kväll var det Mobilens viloläge och Telefonen är inaktiv som dragit ur alla procent. Blåtand, Wifi, GPS osv var avstängda.

    Måste vara något fel på min lur eller är det något annat som ligger och stör?

    Finns det bättre program att mäta detta?

    Kan ni redogöra för hur många procent telefonen tappar över natten.
     
  5. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Som jag skrivit innan tycker jag att wifi drar absolut minst. E drar lite mera och 3G känns lite sjukt hur mycke det drar.

    Postade några screenshot på xda-developers - View Single Post - Battery life förra veckan.
     
  6. Smiley76

    Smiley76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    BetterBatteryStats och Battery Monitor Widget är två bra apps för battermätning. Den första kostar pengar på market har jag för mig men det finns en gratisversion för XDA-developer users på deras forum
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Beror nog på var du bor och vilken operatör du har. Där jag bor är det ingen märkbar skillnad i batteritid mellan på 3G och E (GSM). WiFi drar märkbart mer än de övriga två. Då har jag förvisso en X10 mini. Mina tidigare "dumtelefoner" har uppvisat samma beteende för 3G resp. vanlig GSM.
     
  8. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Köpt en en månad gammal telefon Xperia mini pro. Person hävdar att det är som nytt. Ser ut som nya, allt fungerar - men batteriet är svårt att förstå - bör det pågå en dag när jag använder telefonen för sammanlagt 2 timmar under den perioden? Omkring 20 sms, inte mer än 30 minuter att prata om högtalare, ca 25 minuter youtube video via WiFi och lämnar den för några timmar med wifi på liksom, spela runt och ordna genvägar - ca 30 minuter, musikspelare - 30 minuter. Ljusstyrka - medium, skärmen stänger - 10 sekunder. Kanske något annat men förmodligen inte så mycket tidskrävande. Några idéer? Är detta en normal styrka i batteriet eller är det dåligt? (Jag trodde att batteriet skulle vara tillräckligt för en 90 min video minst - men 25 minuter video åt 7% -10% av den)
     
    Last edited: 23 okt 2011
  9. MechaniX

    MechaniX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing phone (1) 12/256GB svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing phone (1) 12/256GB svart
    Telefon 2:
    Oneplus 6 6/128 GB
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Då räcker ju batteriet till ca 250 minuter video med andra ord, eller..:neutral:
     
  10. 2use

    2use Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men det går också lägre samtidigt på standby, och videon är det mindre. Jag är inte säker på att det kan hantera 100 min video samtidigt som inte är i flygplansläge. Har wifi avlopp mycket? Eller vad avlopp oftast mycket? Skärm och stå är de första att äta batteriet - det är ok då är det? Inte så många apps du inte använda något ännu.
     
    Last edited: 23 okt 2011