Diceplayer

Diskussion i 'Samsung' startad av torkelab, 1 sept 2011.

  1. torkelab

    torkelab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min hackar med mkv high profile, funkar det för er?
    Har dock bara provat testa på versionen av diceplayer men den är väl samma som den köpta..?
    Kör streamat från nätverket med es fileexplorer..

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  2. mrmonk

    mrmonk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    De flesta MKV high profile hackar för mig oxå i Dice Player...
     
  3. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Samma här. Jag har ett annat problem med att DP kraschar när jag streamar video via upnp med out of memory. Någon som lyckats streama video problem fritt via wifi och diceplayer?
     
  4. ixxe

    ixxe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har testat lite olika, ps3media server och upnp till diceplayer men inget funkar klockrent. Men det finns en gratis app som funkar ungerfär som air video till ipaden. En liten sever till datorn där du ställer in vilka mappar du vill dela ut och en client till tabben. Ingen hd upplösning kanske men det funkar klockrent kanske är värt för er att testa. qloud media free heter den.
     
  5. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ah, det skulle vara en lösning. Problemet är att jag satt upp en server som strömmar till olika extenders, och skulle gärna slippa ytterliggare en lösning i systemet. Servern börjar bli gnällig som det är. Får prova ditt förslag och se hur det går. Tack!

    Edit: Fast serverappen verkar bara ha stöd för win och inte linux såg jag nu :-(
     
    Last edited: 2 sept 2011
  6. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Finns det någon spelare som stödjer hårdvaruaccellerering än?
     
  7. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Diceplayer ska ha stöd för hw-acc.
    > Diceplayer
    Där står det lite om vad den stödjer :)
     
  8. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Nice, tyckte jag läste på nån annan sida att det inte fanns nån spelare som nyttjade hårdvaruavkodning på Tegra-plattformen än.
     
  9. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är alltså värt ett köp? Ingen annan spelare som spelar allt som är gratis?

    EDIT: Jag verkar ha misstolkat tråden. Låt mig omformulera: Är det värt ett köp?
     
    Last edited: 2 sept 2011
  10. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Ja, den är värd pengarna. Den klarar av att spela upp nästan alla filer jag provat med.
     
    incarnated gillar detta.
  11. grenadecx

    grenadecx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min tablet idag, funkar hyfsat, hade väl förväntat mig lite mer, framför allt mindre lagg, men ändrade homelauncher så det fungerar väl hyfsat. Market är dock en skämt vad gäller installationer av apps. Oj, lite off topic där ;P

    Tycker det e så jävla bullshit att den inte kan spela upp mkv filer i 720p, fungerar felfritt på min s2 telefon...sicket skämt...

    För de som undrar så testar jag streama via dlna till tablet, har även testat via es file explorer samt med de flesta spelare som funkar bra på min s2, vplayer, diceplayer moboplayer osv.

    För övrigt så tycker jag MTP är ett rent skämt...

    </rant>
     
  12. chavonsk

    chavonsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med, helt ofattbart att Samsung inte prioriterar videouppspelning istället för att man kan köra massa skit spel hur bra som helst med tegra 2....

    Dock funkar Dice bäst av alla spelare om ändå inte så bra man skulle vilja.
     
  13. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är inte så att det är ett problem med Android 3.1? Tegra2-plattformen ska ju klara 1080p i de flesta format (inklusive H.264) om jag förstått det rätt. Visserligen kan det vara så att mycket av det komprimerade videoformatet är i X.264 vilket kanske är svårare att avkoda? Eller är problemet att Tegra 2 inte klarar att spela något av dessa i high profile?
     
    Last edited: 8 sept 2011
  14. grenadecx

    grenadecx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan säkert stämma. Men om jag ska vara ärlig så är det oväsentligt. Det här problemet borde inte existera från första början och jag bryr inte mig var felet ligger, om det nu är android eller samsungs fel. Det är bara så jävla löjligt.

    Nu låter det kanske som om att jag överreagerar, men en av de stora anledningarna med en tablet för mig är bl.a. multimedia och jag kollar rätt mycket på film. Och eftersom det har fungerat mer eller mindre felfritt på min telefon så hade jag förväntat mig mer...

    Vi får väl se om detta löser sig. Finns inte 3.2 ute? Tyckte jag läste om en tablet som hade fått en update. Skulle detta förbättra video uppspelning?
     
  15. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Men det funkar inte i Diceplayer heller säger du? 3.2 har (vad jag vet) inte börjat rullas ut och jag tror inte heller vi vet när utrullningen börjar.
     
  16. chavonsk

    chavonsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tegra 2 plattformen eller 3.1...vem bryr sig, det suger. Handen på hjärtat alla film .mkv som finns på nätet (är väl i high profile antar jag) för nedladdning funkar kasst på plattan...well..well kanske löser sig med framtida Android uppdatering.
     
  17. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Strular det i Diceplayer också?
     
  18. chavonsk

    chavonsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att spela filmerna från plattan internt funkar halvkass. Att streama till plattan (esfileexplorer) funkar bättre men på inga sätt speciellt bra. Kan väl drista mig att säga att det är godtagbart att streama till plattan i nuläget med Dice. Beror också dock lite på vilken film som spelas.
     
  19. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag undrar därför att jag själv inte skaffat Dice (men jag funderar på att göra det). Säger du att plattans standardspelare strular men att Dice fungerar bra?
     
  20. chavonsk

    chavonsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dice använder sig av HW acceleration om jag förstår det rätt till skillnad från software. Vidare stödjer Dice .srt både inbäddat och fristående. Jag anser att Dice är det enda vettiga att spela .mkv på i nuläget. Har köpt min Dice för 30:- spänn och det blir man knappast ruinerad av.