Diceplayer

Diskussion i 'Samsung' startad av torkelab, 1 sept 2011.

  1. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jo, jag förstår det. Det jag undrar är om Dice fungerar (relativt) felfritt och om de klagomål som kommer fram i denna tråd gäller standardspelaren eller Dice. Jag har fått uppfattningen av att alla klagomål om videouppspelning läggs fram i denna tråd och inte endast de som kretsar kring Dice.
     
  2. chavonsk

    chavonsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du förstår det rätt, Dice fungerar relativt felfritt :) Vad det gäller den Interna spelaren, är det videoklipp eller vad den heter?, så spelar min i alla fall inte .mkv alls.
     
  3. grenadecx

    grenadecx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    720p mkv funkar inte alls bra med Diceplayer om man streamar, iaf inte för mig. Jag kollar en del på serier och det suger som fan. Min S2 telefon funkar tio ggr bättre... Vet inte om någon kollar på anime eller liknande, men testa exempelvis streama ett 720p naruto avsnitt tankat från horriblesubs eller liknande så förstår ni vad jag menar.

    Det som är lägre än 720p fungerar hur bra som helst, kan inte klaga där.
     
  4. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Denna tråd här då jag fattat det som är en tråd om just Diceplayer och inte en tråd där man skriver av sig sin besvikelse över att den inte klarar vissa format.

    Diceplayer fungerar rätt bra och tar de flesta formaten.
    Är vida känt att "problemet" är Tegra2 begränsningar att hantera video i highprofile.
    Konverterar ni om till mp4 baseline så klarar den 720p med hög kvalitet och bitrate. Och en till sak som underlättar för plattan är att använda sig av stereo ljud på sin filmer/serier, finns ett enkelt script att ladda ner som snabbt och enkelt endast konverterar om flerkannals ljud till stereo.

    Citerar Mannyb som skrivit detta Asus Transformer delen. Och detta gäller alla enheter med Tegra2.

    Orkar ni inte konvertera så rekommenderar jag Plexapp.com, riktigt bra app för att stream sin filmer till plattan. Enda som saknas är stöd för subs. Men det ska visst vara på gång vid kommande uppdatering.
     
    Last edited: 8 sept 2011
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Många verkar kolla mycket på film.
    Ligger ni på hotell på veckodagarna då och har med er lite nedtankade filmer då eller?

    Funderar på att testa nån film, vilket format är det som är bäst och kan spelas utan problem?

    nån som har testat urban ears hörlurar till taben?
    Funderar på att skaffa ett par sådana.

    /qsec
     
  6. grenadecx

    grenadecx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :cool:

    Jag reser ca 3-5 timmar om dagen, så jag kollar en del när jag inte orkar göra annat som typ jobba eller programmer när jag åker tåg.
     
  7. Caze

    Caze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Ni borde nog undersöka saker lite mer innan ni börjar skälla på dem.

    Tänker inte ta upp det där med Market för att jag förstår inte vad ditt problem med det är...
    Vi kan börja med att Tab klarar av att spela 720p mkv med Diceplayer. Begränsningen dock för att det ska vara smidigt är [email protected] och filen får inte ha Weighted prediction för B-frames. Om detta låter för tekniskt, så kan jag säga att alla mina 720p anime mkv filer jag laddat ner har fungerat. Det är dock sant att Galaxy S/S2 har båda bättre stöd för videoavkodningen och orsaken till detta är att Tegra2 saknar NEON.

    Tegra2-plattformen klarar av H264 i 1080p, dock bara när det är kodad med [email protected](om jag inte minns helt fel). Sedans är X264 en H264 codec så du pratar om samma sak. Kan faktiskt inte säga var gränsen går för WMV och DivX men kan nämna att jag har tittat på 720p XviD filmer med Moboplayer när den använt mjukvaroavkodning.

    I grund och botten är det Tegra2-plattformen som är orsaken till den dåliga supporten för video, inte Samsung och inte Android. Det har sagts att 3.2 uppdateringen ska förbättra saker lite grann (förvänta er inga dag och natt skillnader) men än så länge är det det bara Asus Transformer och Xoom som har fått denna uppdatering. Varför Samsung har använt Tegra2 är pga att Honeycomb utvecklades på Tegra2 och supporten för andra SoC tillkom först i 3.2.
     
    TheEdge, SkogsTrollet, coopdeo och 1 annan gillar detta.
  8. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Då förstår jag, kolla på film på tåget låter riktigt nice.
    Min resa är att ta mig fram och tillbaka till jobbet, det tar 8-min att gå från dörr till dörr :)
     
  9. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    @Case

    I bra inlägg där. Denna info borde klistras då nya användare kan läsa på och förstå vad det handlar om och varför de inte kan spela upp video.
    Så slipper vi nya trådar och inlägg som handlar om att man de inte kan spela upp filmen de har laddat ner.
     
  10. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vem kan klistra trådar egentligen? Det behövs lite ordning i detta forum.
     
  11. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Bra fråga, håller med om att någon borde styra upp detta forum och klistra eller skapa en faq tråd med de vanligaste frågorna så slipper man att nya trådar med redan besvarade frågor återkommer med jämna mellanrum.
     
  12. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag fick en uppdatering till Dice häromdagen som gällde just tegra2 maskiner! Har dock inte hunnit testa med nån större fil. Nån anna som märkt nån skillnad efter upptageringen?

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  13. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  14. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    @TheEdge

    Brukar använda mig av programmet "mediainfo" som du installerar på datorn och du kan då på ett enkelt sätt se information om dina video filer.
    Efter installationen är det bara att högerklicka på videon och välja programmet ovan.

    Visar den att videon är 3.1/4.1 highprofile eller att det är dts ljud så kommer det sannolikt att lagga vid uppspelning på plattan.

    http://mediainfo.sourceforge.net/sv
     
  15. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det tar sig med Dice Player ja, tycker den spelar betydligt fler filer nu efter senaste uppdateringen än innan.
     
  16. piggelin

    piggelin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    diceplayer fungerar inte alls för mig. typ hänger sig hela tin. hur gör ni? jag försöker inte streama utan spela upp direkt från spelaren
     
  17. cyberdog

    cyberdog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm köpte mig Diceplayer nyss men får inte den att starta upp. Klagar på Licens och tid samt tidszon ?. Hur har ni fixxat det problemet ?
     
  18. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/43782/dice-player-en-videospelare-med-suverant-stod-for-qualcomm-chip/

    "Det bör avslutningsvis nämnas att appen har en vanlig bugg, nämligen att meddelandet “license not allowed” visas efter köp. Swedroid råkade ut för detta varefter appen nämnde tidsinställningarna som en sannolik orsak – dessa var dock helt i sin ordning. Efter att ha ändrat till 12-timmarsformat för klockan och verifierat att appen fick ordentlig tillgång till nätet startade Dice Player slutligen."
     
    cyberdog gillar detta.
  19. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    720p "tv-serier" är bara att glömma, jag har bekantat mig med den bittra sanningen och ser nu bara xvid/hdtv. 2011, 1ghz dual core och den klarar inte ens att spela upp ett filmklipp. skitplatta
     
    hasek gillar detta.
  20. piggelin

    piggelin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ingen som kan ha svar på varför diceplayer kraschar