Samsung Galaxy S II recensioner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sorensen_robin, 22 apr 2011.

  1. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    SII:an har ju funnits ute ett tag nu. Funderar på att byta upp mig från min nexus s. Men tvekar just för att den funnits ett tag. Sen kanske nästa nexus kommer snart också. Hur nöjda är ni med er SII? Är det ett givet köp än idag eller är det kanske bättre att vänta?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  2. Sidhartha

    Sidhartha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är svårt för mig att inte vara partisk då jag själv äger en, men om du absolut ska köpa idag finns det, enligt mig, ingen bättre telefon. Bytte upp mig från en HTC Desire (som jag köpte på release dagen :P) och har aldrig någonsin varit missnöjd. Flytet, snabbheten, härliga känslan i touchscreenen vid skrivande m.m och framför allt skärmen. Telefonen gör allt och lite till, är verkligen super nöjd.

    Har du däremot lite is i magen skulle jag vänta till julhandeln, då vi lär se en uppdaterad modell. Florerar rykten om att en AMOLED+ skärm i högre upplösning kommer dyka upp inom kort. Man vet aldrig :)

    Nexus S är en riktigt fin telefon, hade jag varit du hade jag nog förmodligen väntat till december i alla fall. Det kommer med största sannolikhet dyka upp en uppdaterad telefon som sagt. I vilket fall som helst lär du inte bli besviken, frågan handlar egentligen om hur pass länge du orkar vänta :P

    Hoppas det hjälper lite :P
     
  3. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Tack för svaret. Älskar Samsung. Och det mesta pekar ju på att nexus prime är Samsung tillverkad så ska nog försöka ha lite is i magen och vänta till jul. Bara den kommer snabbt till Sverige så man slipper importera bara. Den verkar ju bli en SII på steroider med hd amoled skärm. :-)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  4. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  5. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ända jag tycker är dåligt med telefonen är det kända ring problemet. Efter en minut eller 2 slutar samtalet att funka. Det är ju trots allt en telefon, så riktigt dåligt att man då inte kan ringa...så stort minus till samsung där!

    Men smsar mest endå :D
     
  6. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Mitt första inlägg på detta forum! Köpte en S2, första icke S-E telefonen på 10 år... är mycket nöjd med den, displayen är grym. Hade en X-10 innan denna och det är ett otroligt lyft på alla fronter. Tycker batteritiden är helt ok för mig och den räcker längre än X-10an gjorde vid samma användning.

    Tyvärr måste jag DOA den då displayglaset verkar ha släppt på högra sidan. Den funkar bra , men sånt kan man ju inte acceptera. När man trycker på glaset vid kanten så glappar det och man känner att glaskanten är ovanför själva plastramen. På vänster sida är det stumt utan något glapp och glaset är där under ramens kant. Hoppas nästa ex håller bättre annars får det bli nåt annat.
     
  7. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Skumt problem. Har faktiskt aldrig hört talas om det eller upplevt det.
     
  8. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Du har möjligtvis inte ke2 rom i luren?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    nop orignal
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Ke2 är original, kolla vilken rom du har

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Tyvärr är man amatör och måste fråga hur jag kollar detta :( :eek:
     
  12. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    inställningar - om telefonen

    Kompileringsnr är vilken rom det är men i ditt fall så är det egentligen modemet (basbandsversion) som spelar roll
     
  13. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    basbandsversionen= 19100XXKE7
     
  14. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Hmm då "ska" du inte ha dom problemen då dom låg i ett tidigare modem, ke7:an har jag kört länge och var den första som inte bröt samtalen så då vet jag inte
     
  15. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Dags för mig att byta mobil också :) Kommer använda den som jobb mobil så att fixa custom roms på sgs2 är inte aktuellt.. Fungerar den bra orginal? Har tweakat å grejat med min SGS1 för att bli nöjd, orkar inte samma sak igen.
     
  16. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rekomenderar ingen att köpa en S2a eller Samsung alls, iallafall inte efter egna erfarenheter. Den må ha fått riktigt bra kritik, och det med all rätt. Telefonen är riktigt bra även idag, vore riktigt nöjd med min - om det inte vore för att den är sjukt buggad.

    Köpte min S2a för runt tre veckor sedan, men den stängde av sig själv. Lämnade in den på lagning, den fortsatte stänga av sig själv. Jag fick en helt ny telefon och gissa vad, den stänger av sig själv. Vet inte om det bara jag som har extrem otur som Samsungs support påstår eller om det är ett relativ vanligt problem, men att dömma efter google och inte minst detta forumet så är det ett ganska vanligt problem med flera av Samsungs modeller. Har som sagt haft min telefon i runt tre veckor varav två av dom var den på lagning, nu när jag fått en ny som också har problem tycker Samsung att jag ska lämna in den på lagning i några veckor till. Känner inte att jag får valuta för mina pengar direkt.
     
  17. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tror inte att det är något fel på telefonen. Jag har haft min med i ett par veckor och hade samma problem dock så har jag det inte längre.

    Efter lite undersökningar i forum så verkar det som om micro sd kortet är boven i dramat och gör att batteriet skjuts ifrån batterikontakterna i telefonen så den dör. Detta verkar uppkomma när man har mobilen i fickan eller stöter till den lite hårt.

    Lösningen för mig var ett lite tjockare papper som jag klämde fast i nerkant av batteriet så det trycks upp mot batterikontakten. Sedan jag gjorde det så har jag inte haft något som helst problem med att den stänger av sig själv.
     
  18. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt mig låter det som ett fel på just precis telefonen. :P
    Använder dock inte något micro SD i varken denna eller i förra telefonen och båda har haft problemet.

    Sen att jag kontaktat Samsungs support två gånger, varav ena gången sa han att han aldrig hade hörttalats om problemet någonsin förr och andra sa att det var extremt ovanligt. Varför snackar dom bara skit? :cry:

    Ska dock prova ditt tips med pappersbiten, kanske hjälper. Tack för tipset.