Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Skulle verkligen vilja ha några synpunkter. Imorgon (måndag) är sista dagen för att telefonen skall kunna gå på DOA.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. sebastianhallenius

    sebastianhallenius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har fått problem med min GPS efter uppgradering till 2.3.4 via Kies. Den har slutat fungera helt i alla appar och kan inte hämta positionen. Laddade ner någon app som skulle visa GPS status men den får heller ingen info från GPS:en. Är det någon mer som upplevt detta och isf hittat någon lösning?
     
  3. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag har inte lyckats på position någon gång. Funderar på att roota och ändra i gps-filen.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Joeel

    Joeel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har problem med att batteriet tar slut väldigt fort. Laddade den så den var klar kl 18.00 igår och idag så dog den vid 13.00 ungefär. Jag lyssnade på musik en timme idag på jobbet annars så har jag inte använt den så mycket. Är det någon mer som har problem med att det tar slut så fort eller är det min telefon det är fel på? Är det någon som har tips på vad jag kan göra? Jag tycker jag har gjort alla knep för att förlänga batteritiden.. Har även problem med att den drar ca 25-30 % batteri under natten när jag inte använder den :S Tacksam för svar :)
     
  5. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Hej jag har problem med Bluetooth. Jag kan inte koppla min telefon till mitt mw600 headset.

    Tvekar att det har och göra med att headsetet är från sony Ericsson och telefonen från Samsung.

    Jag har gjort telefonen synlig men det funkar ändå inte.

    Någon som har en lösning?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Har du fixat så att headsetet är mottaglig för ny enhet, olika på vissa,långtryck på båda volknapparna i x sekunder är det på mitt

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. Wyrmidion

    Wyrmidion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MMS dödar internet / surf

    tja, har ett återkommande problem.
    varje gång jag skickar eller tar emot ett mms så dör surf så att ingen webbläsare och inga program kommer åt internet.

    det enda som väcker mitt surf igen är om jag sätter telefonen i flygläge och sen tillbaka ut ur flygläge. då funkar den som vanligt igen.
    finns det en lösning? är det en bugg eller inställning?
    ideas?
     
  8. frocli

    frocli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problém med Notifikationer.
    I tid och otid hör jag notifikation-signalen, (mitt i natten också) men det kom ingen sms, och när jag öppnar mobilen står det ingenting.
    Tyvärr verkar så, att sms kan inte ställas på annat signal än andra notifikationer (eller går det?) men vad är de andra notifikationer?
    Jag vill ju inte få sms-ringsignal3-4 gånger mitt i natten!
     
  9. Piggy

    Piggy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Har ett flertal problem här. Dels har jag jäkligt klent batteri, även med green power som stänger mitt 3g när telefonen har skärmen avstängd räcker den inte länge även om jag inte pillar. Att klara sig 48h på en laddning är inte troligt ens om jag använder den väldigt konservativt.

    Vidare buggar många av mina kontakter vid sms. Om jag försöker öppna konversationen på vissa kontakter öppnas "skicka nytt sms", men inte till angiven kontakt. Om jag manuellt skriver in att jag vill skicka till denne och skickar iväg sms:ett hänger sig sedan hela message-appen. Även market kan hänga sig.

    Bluetooth bråkar, ofta måste jag starta om telefonen för att koppla upp mig mot min nokia bh-905.

    Borde jag lämna in telefonen? Får inte till factory reset då jag behöver mitt samsung-konto för det:P
     
  10. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Hello!
    Jag kan inte synka med kies... När jag kopplar s2:an till datorn blir det bara att stå "connecting". Sen finns inte pc studio i mobilen som det står i kies hjälp att man ska använda för att föra över ex. bilder. Försökte få över bilder från datorn till mobilen via kies air men datorn dör (värmeslag) efter en stund.
    Sen en fråga:
    Har lite bilder på mobilen, men de ligger på flera ställen.. Dels i galleriet: kamera (fast jag inte tagit korten med denna utan lade över dem från datorn via kies air, photo editor. Sen finns de i mina filer-mappen i dcim som är kameramapp?
    Kan man ta bort dem från ett ställe så de slipper ligga överallt? Eller försvinner alla då? Krångligt att försöka förklara problemen men hoppas nån därute kan hjälpa mig.
     
  11. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    En fråga till:
    Går det att få tyst läge som en "app"/widget på skrivbordet? Eller finns det någon annan snbbknapp? Vill inte behöva gå in i kanppsatsen och hålla in fyrkanten så fort jag ska ha den ljudlös...
     
  12. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Jag gillar inte alls Kies utan tycker det är mycket lättare att använda "mass storage".
    Gå till inställningar > Trådlöst och nätverk >USB-funktioner och klicka på " anslut lagring till dator.
    Stoppa i sladden till datorn nu så kommer telefonen att dyka upp som ett usb-minne där du kan bläddra bland filerna.
    Givetvis kan du ta bort alla dubbletter på bilder du har.
    Bilderna som du tar med telefonen sparas i DCIM.

    Om du har missat "rullgardinen" så kan man sätta finger vid klockan och batterivisaren och sedan dra neråt. Där finns lite genvägar :)
     
  13. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kolla Silent Sleep på Market
     
  14. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Sen när behöver man ett Samsungkonto för att fabriksåterställa telefonen? Flasha en stock FW med wipe via Odin så borde ju det vara löst. KI3 är ju 2.3.5 med wipe sen kan du ju lägga tillbaka t.ex. KI4 som är officiell.
     
  15. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Tack så mycket för hjälpen! :)
     
  16. Wee Lad

    Wee Lad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha detta också - någon som kom med något svar? Vet att det var länge sen detta skrevs men iallafall
     
  17. Piggy

    Piggy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad innebär det, och ändrar det för garanti osv? vill kunna lämna in om det behövs.
     
  18. bustz0rz

    bustz0rz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har problem med Vignette med 2.3.4? När jag har tagit ett kort så visar den "myrornas krig"(som på TVn), men i real viewn så är det helt normalt.
     
  19. bunkern

    bunkern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Personer som ringer mig hör sin egna röst. Det liksom "ekar" för dem. Kan jag fixa det med någon uppdatering, eller måste jag lämna in den?
     
  20. wizl87

    wizl87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spotify drar 12-15% av CPU när jag spelar musik på 'Aktiva program' så det blir rött. Är detta vanligt eller något fel? Tacksam för svar.