vad tycker ni efter uppdateringarna?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av vetten, 9 aug 2011.

  1. Ajallo

    Ajallo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hör till de som har sett en stor förbättring i batteritid, framförallt standby är klart bättre än tidigare, klarar två fulla dagar utan att ladda vid sparsam användning, gick aldrig tidigare.

    Det är väl tyvärr det enda som är bra. Har fått diverse irriterande problem efter uppdateringen. Facebook appen funkar ej längre, ej heller några uppdateringar av Facebook i Timescape. Skulle ha kunnat pröva med en ominstallation, om det inte vore för att Market inte heller fungerar.

    Både Facebook och Market öppnar, men lägger inte upp något innehåll utan visar i stället upp cirkeln som ska visa att något laddar, problemet är, inget laddar någonsin. I tillägg upplever jag browsern (kör stock) som klart långsammare. Surt med en produktutveckling som går baklänges. Någon som upplevt de här problemen och har förslag på lösningar?

    Frugans Neo har inte fått några av de här problemen efter uppdateringen. Å andra sidan säger hon sig inte sett någon förbättring av batteriprestanda och dessutom kör den med förra versionen Market.
     
  2. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Frugan hade problem med sin Timescape uppdatering i sin arc. Jag satt och klicka runt som en galning i 20min och sen funka det igen... kan dock inte säga vad jag gjorde dock vilket känns så där......
     
  3. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Jag har fått mycket sämre mottagning nu. Har ingen mottagning hemma där jag alltid haft det tidigare. Är mitt i Sthlm city och den visar 3g och inte H som den brukar. Bättre batterikapacitet har jag inte märkt av. Går snart tillbaka till 2.3.3
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Telefonen visar endast H (vilket står för HSDPA) när den skickar och tar emot data. Har inget med den vanliga mottagningen att göra. Sedan har du precis som jag Telia efter vad jag kan utläsa av din profil. Vet inte om du är medveten om att det är STORA problem med deras 3G nät.
     
  5. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Problemet med personer som piper så här, de läser enbart de de själv vill läsa, plus de läser halvvägs.... Resten pusslar de ihop själv....

    Tyvärr i min mening..... Så vet jag inte vad de har en Android-lur till.....
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Nu taggar vi ner igen...
    Du kommer väl ihåg hur det var för någon månad sedan.
    Inte alla som blev så glada över att du skrev i "klartext" ;)
     
  7. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Trying to..... Men ibland så får man räkna både till 10, 20 och 20'000 ;-)
     
  8. Stonesorrow

    Stonesorrow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ironiskt, jag fick exakt motsatt effekt. med 2.3.3 (och även 2.2 för den delen) hade jag suverän batteritid, ca 2 dygn mellan laddningarna trots skapligt mkt användande. Nu klarar jag mig ca 1 dag. Jag flashade in 2.3.4. orootad, sedan flashade jag ner och upp igen (läs datagubbens tråd om hur) och tog 2.3.4 OTA, sen började jävelskapen. Jag är bara glad att jag slapp 0% buggen.
     
  9. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Nya FM-Radion är ganska fräck, vet inte om den var likadan tidigare, men nu är den med landscape mode och inbyggd TrackID-knapp...