Förslag på utveckling

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av sockan, 1 jun 2009.

  1. suzpel

    suzpel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag skulle gärna se en app som automatiskt slår på Wlan när GPS'sen visar att man är i en fördefinierad zon. (Hemma, Telia Surfzoner etc...) och givetvis stänger av den när man lämnar.
     
  2. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Prövat Locale?

    http://www.cyrket.com/package/edu.mit.locale
     
  3. suzpel

    suzpel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ska definitivt prova det ikväll, tack för tipset
     
  4. simon

    simon Banned - Scammer Bannlyst

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ett program som bindar om "Search"-knappen på min magic :)
    Tex, multitaska med den knappen istället.
     
  5. faktor

    faktor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

     
  6. faktor

    faktor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är säkert lite långsam, inte mitt fel (föräldrarnas). Men jag kan inte finna någon som tydligt skulle vilja ta sig an och utveckla ett körjournalsprogram eller vill utveckla något liknande. :)

    Men som sagt var. Finns det någon utvecklare som vill utveckla ett körjournalsprogram som i dagsläget inte finns i vettig form till Android så vänligen kontakta mig.
     
  7. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Innan du hittar en utvecklare så måste du nog skriva en lite bättre "kravspec". Jag har inte en aning om vad en körjournal är. Det kanske finns någon utvecklare som nappar på det om du beskriver vad som behöver klaras av. Att spara i ett format som excel och open office förstår är som sagt väldigt enkelt om det handlar om ren datapresentation. Om man även skall ha med formler så blir det lite svårare.
     
  8. stening

    stening Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En app som jag saknar från min SE g900 är "Buissness card reader", man fotade ett visitkort med telefonen så la den in informationen till en ny kontakt i kontakt listan men nummer, mail, fax namn adress, hela köret i rätt fält, grymt smidigt :)
     
  9. treijner

    treijner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej jag har letat lite efter nån bra widget som man enkelt kan se vad som är på tv. Hittade en app som funka okej men vill helst ha en smidig widget. Ett bra exempel har jag sett i vista om jag inte minns fel på en widget som baserades på tv.nu där man kunde se vad som var på tv nu på de kanaler man valt.
     
  10. BorkBork

    BorkBork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Buzz out the phonemes of the caller’s name.

    Här är en intressant idé från Aza Raskin (son till Jef Raskin, mest känd för att ha startat Apples Macintosh projekt).
    Tanken är helt enkelt att låta telefonens vibrator uttala namnet på personer som ringer och på så sätt kan man (förhoppningsvis) uppfatta vem som ringer utan att behöva titta på telefonen.

    För hela idéen se Azas blogg-inlägg:
    Know Who’s Calling: Tactile Design
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    En kul idé och något som fungerar för favoritkontakterna, vore fyndigt med en sådan app.

    Jag vet inte om jag missförstår dig förresten, men tanken är väl att man snarare skall ha en unik vibration för varje kontakt framför att vibratorn skall vibrera så att man bokstavligen hör vem som ringer?

    Men tror ni att man kommer ihåg mer än fem olika "brr brr-kombinationer", speciellt kombinationer som kanske inte används så ofta?
     
  12. Ljudkort

    Ljudkort Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tvivlar på att man kan få till vibrationsljud som går att uppfatta som tal. Däremot en unik vibration, det går nog.

    Som du säger så tvivlar jag rätt mycket på att man kommer ihåg mer än ett par olika vibrationer, och man blandar nog väldigt lätt ihop dem om man börjar med alla på en gång. Men kul ide!
     
  13. BorkBork

    BorkBork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag förstår är tanken att vibrationen baseras på stavelserna i namnet på personen som ringer.
    Och att stavelserna skapas genom att kontrollera vibrationshastigheten samt styrkan på vibrationen. Ungefär på samma sätt som en datorsimulerad röst gör för att skapa verklighetstrogna stavelser i de ord som den uttalar.
    Nä det tror inte jag heller, men skulle jag bara komma ihåg 5 till 10 kombinationer(personer) så skulle det täcka 95% av mina inkommande samtal.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Då förstår jag. Det vore intressant om det dök upp en demoapp som man kunde köra för att bara höra hur det skulle kunna låta när man har telefonen på sitt skrivbord, om man nu verkligen kan uppfatta något som liknar det ljud han beskriver i sitt blogginlägg.
     
  15. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag saknar faktiskt den funktionen från min nokia, att min magic säger namnet på den som ringer (med cheezy talsyntes). Hoppas på att någon gör en sådan app (om det inte redan finns, men som jag inte hittat..).
     
  16. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har hittat ett program åt er som jag tror kan vara intressant att titta närmare på. Det heter Mileage ledger och finns på SlideME.

    http://slideme.org/application/mileage-ledger-20
     
  17. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ha en app som kan spela m3u-via http med login. Kör en ednaserver på burken med all mp3 och skulle vilja streama den till telefonen, testat med standardspelaren och meridian men ingen av dem ville förstå.den behöver egentligen bara klara av att spela .m3u som länkar ut mot da intarwebs. Kunna få browsa och öppna nerladdade m3u-filer och kanske kunna göra en playlist av playlists SAS.

    /Alexander
     
  18. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Intressant idé, och det finns ju tydligen färdigt också:
    http://www.azarask.in/blog/post/syllabuzz-tactile-design-made-real/

    :)

    EDIT: Finns på Market också http://www.cyrket.com/package/com.autonome.syllabuzz, har dock inte fått den att funka...
     
    Last edited: 13 jul 2009
  19. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nokia N95 kunde göra dett! varför folk inte forskar innan de vill ha patent på en Ide, ;-) Ironi bara bli ni inte arga på mig
     
  20. Suntao

    Suntao Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en liten idé om vidarutveckling av prisjakt appen eller en ny liknande.

    Prisjakt är perfekt för ONLINE shopping och jämförelse..

    Va på mediamarkt häromdagen, de har en "Samma pris" garanti, denna gäller dock BARA fysiska affärer. Använde prisjakt på produkter, insåg att mediamarkt inte va så billiga, men om man skulle ta nytta av en idé jag hade innan, om att användare själva slänger upp priset. Mediamarkt gick alltså inte ner i pris, eftersom prisjakt bara listar onlineshoppar, och därigenom utnyttjar ett kryphål för konkurrenskraftigt handlande :P

    En helhetsbild (två scenarios):

    1.Du går in i en affär, skannar en vara för att se om den är billigare någon annanstans. Du får tillbaka svar, här och här kostar den si och så. Taget direkt ur en databas.
    2.Du går in i en affär, upptäcker att din vara inte finns i registret, och blir automatiskt förfrågad vilken butik och pris varan du just skannade har, sen skickas det upp till databasen.

    En viktig funktion som bör finnas: Att appen kan hålla flera varor i minnet samtidigt, eventuellt spara dem temporärt tills man väljer att rensa minnet. Man kanske skannar en hel shoppinglista, då vill man inte behöva kolla igenom alla alternativ igen....

    -Fick iden då jag tycker prisjakt är bristfällig-