Problem: [Problem] Blinkande gul varningstriangel med termometer.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Brother_B, 26 okt 2011.

  1. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Hade rootat med CF root och laddade in MIUI, fungerade klockrent.
    Fick dock problem med USB porten och den hade svårt att ta laddning, bestämde mig för att Unroota och skicka på service, lättare sagt än gjort.

    Jag laddade hem orginal-rom och orginal kernel.
    Hittade orginal romen här.

    Flashade med odin efter lite pillande med usbkabel och telefon (för datorn hittade inte telefonen). Efter flasningen startade telefonen om sig som den skulle, jag gick igenom hela installationen av telefon, och startade om.

    Nu kom det en stor batteri ikon i mitten av skärmen med 5 vita prickar under, efter ett tag så kom även en liten varningstriangel precis bredvid batteri ikonen och bredvid triangeln så fanns det en termometer. Dessa två blinkade i takt med varandra och jag var tvungen att använda mig av VolUp+Home+Pwr för att sedan välja att starta om telefonen, då startade den upp som den skulle.
    Detta händer varje gång som jag startar om telefonen, och den står bara och blinkar till man använder sig av VolUp+Home+Pwr för att sedan välja att starta om telefonen. Irriterande.

    Nu vill jag gärna få bort eländet innan jag skickar på service.

    Bör också tillägga att telefon-fan tror att usb kabeln sitter i fast den inte gör det, så jag kan inte klicka ur USB-Felsökning så jag kan koppla upp den emot Kies.

    Jag behöver hjälp och det ganska fort.. Please. :cry:

    /Bengt
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Flasha in stock igen i odin... Se om problemet löses...

    Skickat från min älskade SGSII'a
     
  3. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

  4. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hade samma problem på min SGS 1, jag tog ur batteriet, höll inne downloadmode samtidigt som jag stoppade i det igen.

    Sedan flashade jag i ODIN
     
  5. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Flashade vad ? Länkar ?

    Fick du bort skiten ?
     
  6. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Flashade Stock ROM i Odin, och ja det försvann, tror dock inte min länk skulle fungera då den som sagt var till den första generationens SGS. Men vilket stock ROM som helst borde fungera.
     
  7. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Flashade in stock rom och kernel, inget hjälpte.. Det visade sig dock att USB porten satt löst och telefonen trodde att usb kabeln satt i hela tiden.. Den är nu skickad på service, vi får se hur det utvecklas..
     
  8. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag har sån symbol med mitt andra batteri. Är dock ganska säker på att det batteriet är paj, kan inte boota luren och har inget sånt problem med det batteriet som sitter i nu...
     
  9. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag provade oxo att byta batteri, men det hjälpte inte heller.
     
  10. Mattinsson

    Mattinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har däremot inte flashat in nåt eller rootat!
    Så detta har väl inget med det att göra, så antingen in på lagning och ett byte av batteri. Eller tillfällig lösning med pill på uttaget.


    Så jag har också det problemet, det är nåt med laddningsuttaget på telen.
    Så jag har också pillat lite o bänt, men är bäst att göra som du och lämna in.
    Men för er andra som upplever det med en blinkande varningstriangel, high voltage etc.
    Så kan man rengöra med en tandpetare och lite handsprit på, sen om det kvarstår bänd lite löst på metallpiggen alt lämna in på service. Säg att du vill byta batteri också, det kan vara det också.
    Nu funkar det att ladda med både usb och laddare men den tror att det är usb hela tiden, sen när jag har den i usb så funkar det inte att använda det på datorn.
    Så måste bara föra över alla bilder och backup.
    Lika bra, kommer bara bli värre sen ändå.

    Sent from mah niggah SGS II!
     
    Last edited: 2 nov 2011
  11. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tyvärr så behövdes den att lämna in på service, tur att det bara tog en vecka sen var den klar. Men nu funkar inte Ledlampan.. skickas in igen.. :(

    Det de gjorde på servicen var att byta mainboard, byta Sub (?) uppdatera mjukvaran(?) och testat den OK (?).. Ja ja deras test gick tydligen bara ut på att se om den startade..

    Men eftersom allt började med att jag slängde in en ny rom, så är jag ganska skeptisk till att göra det igen.. Nu kör jag med "Go Launcher EX" som funkar ypperligt...