Guide: Root till X10 Mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Ascii, 9 dec 2010.

  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    hur du får 2.2: Lägg in en custom ROM
    flashplayer: Adobe ska snart samarbeta med några som gör så att vi kommer få full flashplayer snart.
    Trådar som du bör läsa: Kolla XDA-developers forum.
     
    Gempressarn gillar detta.
  2. PV_Roger

    PV_Roger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!

    Hejsan!

    Ville bara tacka alla här inne som gör forumet!

    Storyn(Om nån orkar läsa): Jag bor i Mexico sedan 3 år tillbaka. Flyttade nyligen till nytt område utanför Puerto Vallart och där finns inget internet i backen, inte telefon heller ännu. Anledningen enligt televerket är begränsad kapacitet i skåpen, och kapaciteten kommer inte uppgraderas innan de bytt till fiberoptik, som just nu pågår i hela landet.

    Min firma är rätt beroende av internet så jag har knallat till internetcafe nu i 5 månader. Rätt trist. Kollat lite på mobilt internet, men de är fortfarande på år 2001 här och tar sjukt mycket betalt för både tjänsten och modemen(runt 2000 SEKo_O). Så jag fann ett abb hos TelCel där tjänsten "internet unlimited" fanns. Det är väl tänkt mest för mobiler, kopplade min datortill min svensksålda Nokia och det funkade. Men här kör de ju annat nät för 3G så det blev EDGE hela tiden och det suger hårt.

    Gick o handlade en ny mobbe, en X10 eftersom den verkade shysst och den enda lur i den prisklassen(i den butiken) som hade kamera med autofokus. Och såklart FÖRUTSÄTTER man ju att den har modemkapacitet... Men det verkade Ericssongubbarna helt förbisett och fokuserat på skojjiga appar för tonåringar. Inget ont i det dock.

    Men rätt frustrerad blir man ju när man skickat iväg ett par tusen på en ny lur.
    Skrev av mig ilskan på FB och en kompis sa att "hallå hallå, det går visst att få den som modem, till o med som wifi hub".

    Google is your evil friend och jag fann detta forum, laddade ner oneclickroot eller vad det nu hette, appen Barnacle och wablam! Nu har vi internet i hela huset! Tveksam om den funkar med PStrean dock, men det kan jag klara mig utan.


    Så i korthet: Gracias Swedroid y los contribuyentes para ayudarme trae internet en mi casa <3

    (Tack Swedroid och bidragande medlemmar för att hälpt mig installera internet i mitt hus)

    This is my biz btw: Sand&Salt Mexican Leatherproducts
     
  3. PV_Roger

    PV_Roger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En ny fråga. Min flickvän har en dator med Win7. Så fort hon försöker koppla till Barnacle så craschar datorn. Går till Blue Screen och startar om.

    Why?
     
  4. PV_Roger

    PV_Roger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glöm det. Nu funkade den. Weird.

    Tackar iallafall! :)
     
  5. luckie

    luckie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    Platta:
    Samsung Galaxy tab
    Platta 2:
    Asus Transformer Pad TF700T
    ROM:
    Cyanogen 11
    Övrigt:
    Android x86 på en Asus laptop
    Chromecast Gen 1
    Minix X7 HTPC
    Har precis rootat min X10 Mini Pro med Super One Click 2.1.1
    Telefonen har Android 2.1 & senaste uppdateringen.
    Har fått in SU ikonen, men jag kan varken ta bort förinstallerade apps eller flytta apps till SD-kortet. Vill framför allt kunna flytta appar till SD-kortet då det är löjligt lite internminne på luren.
    Som det ser ut nu så är telefonen precis som förut förutom SU ikonen, trodde att man skulle kunna göra vad som helst efter rooting.

    EDIT: Har nu skaffat en custom rom där jag kan lägga appar på SD-kortet!
     
    Last edited: 26 sept 2011
  6. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har försökt roota ett par gånger med SuperOneClick men fastnar alltid på "Waiting for device".
    Misstänker utifrån det lilla jag klurat ut via Google att det är något med ADB-grejen. Har därmed försökt installera Android SDK på min dator, men det klagar på att jag saknar JAVA SDK. Detta trots att jag installerat JAVA SDK.

    Finns det något annat sätt att få tag på ADB-grejerna? Någon säger att det skall installeras automatiskt när man väljer att ladda mobilen i datorn, men så tycks ju inte ha skett.
     
  7. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Har du installerat Pcc?
    Waiting for device stanna den på för mej tills drivrutinerna var installerade
     
  8. Nicke4ever

    Nicke4ever Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade Pcc installerat. Hittade en avancerad guide som förklarade hur man skulle använda USBDeview för att ta bort usb-drivisarna så det kan återinstalleras. Trixade och pillade men det vägrade funka.

    Dock har flickvännen en kass gammal dator även. Prövade att koppla in mobilen där och köra Superoneclick. Funkade på första försöket, utan något extrapill över huvud taget.

    Väldigt underligt att det inte ville funka på min dator, men nu är det åtminstone löst...
     
  9. xlntbowler

    xlntbowler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    blir bara att programmet inte svarar efter ett tag... är det då det e klart?
     
  10. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har kört superoneklick men det verkar inte funka som jag vill.
    Dels så har min lur fastnat på "running a SU test".
    Inget verkar hända, dock har jag superuser appen men när jag går in i den så kan hittar jag inga appar att ta bort? Hade hoppats på att kunna ta bort timescape och andra onödiga grejer SE har bjudit en på...
    Har startat om telefonen och den är i debug-läge.
     
    Last edited: 28 sept 2011
  11. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hello. Nybörjare här. undrar vad adb är för ngt och vart jag hittar om jag har det. vill roota min x10 mini pro. men funkar det om den e låst till telenor?
     
  12. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sry tittade inte ordentligt och hittatde adb pogramet i oneclickmappen. :) håller nu på att testar. hoppas på bra resultat. :)
     
  13. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ne tyvär funka det inte för mej heller. kommer upp att pogramet inte svarar. :(
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du ska inte starta adb.exe. Bara låt det vara och starta SuperOneClick.exe och välj root.
     
  15. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tog port pogramet när det inte funka. men nu kan jag inte ladda ner den igen för att testa det du sa. vet du vad det kan bero på`?
     
  16. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nope :(
     
  17. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick ner det. men körde på det du sa och startade inte adb.exe) men samma problem uppstår att pogramet inte svara.

    Vad kan det vara då?
     
  18. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du har kryssat i usb-felsökning och okända källor? Och att du verkligen har adb-drivrutiner installerade?
     
  19. youknas

    youknas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är inte helt hundra om jag skal vara ärlig. Vrt kollar jag för att hitta det?
     
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    inställningar>applikationer>utveckling

    Något sådant borde det vara. Jag kör custom rom så det kanske inte är lika.