Roota HTC Legend

Diskussion i 'Legend' startad av jadroid, 12 okt 2011.

  1. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Äntligen lyckades en annan oxå med att roota legenden, tack vare guiden "Hboot 1.0.1 root, made easy". Med skyhöga förväntningar blåste jag snabbt in CM 7.1.0 men till min stora besvikelse blev min lur mer eller mindre en grönsak... Tacka vet jag Swedroid och dess användare. Har på känn att ni grabbar kan hjälpa mig till rätta med problemen. Här följer följande problem jag hittills stött på:

    * KRASCHER! Har jag mitt SIM-kort i kraschar luren ungefär var 5:e sekund, likaså när jag försöker gå ut på Market, internet, CyanogenMod-inställningar m.m.

    * ADW-launcher är rätt så jävla seg.. Är den så seg eller är det bara för mig? Lade in LP och det blev betydligt bättre flyt.

    * Har ingen dialer eller adressbok i telefonen. Är tanken att man hämtar dessa från market?

    * Ingen rullgarding har jag heller, antar att det får jag fram i CyanogenMod-inställningar, fast den kommer jag inte åt för tillfället...

    * Har fortfarande S-On, trodde S-Off var kravet för root. Vad gör det för skillnad mellan S-On och S-Off?

    *När jag ska installera den nya romen från mitt SD-kort via ROM Manager, finns tre alternativ man kan bocka i. 1: Säkerhetskopiera nuvarande ROM. 2: Töm data och cache. 3: Wipe dalvik cache. Wipe dalvik case är den som är förbockad och det är den inställningen jag använt mig av när jag installerat CM7. Ska jag bocka för fler rutor?

    *Kan jag ta bort förinstallerade appar som tex Car Home, DSPManager etc?

    Det var mina funderingar for now
     
    Last edited: 30 okt 2011
  2. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    krascher, seg adw, dialer och rullgardiner löser sig nog om du flashar om en gång till.

    min står på s-on och jag har inga problem med det, jag vet faktiskt inte vad det gör för skillnad.

    när du installerar en ny rom(alltså inte en updatering) så bör du även köra wipe på data och cache.

    det går att ta bort dom, men det ska tydligen vara omständigt och jag vet inte hur ;)
     
    Drenken gillar detta.
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    S-off kan inte göras på telefoner med högre än Hiboot 1.00, det som s-off tillför är möjlighet att ändra partioner i rom, flasha in en helt ny recovery och en del annat, samtidigt så ökar risken för att göra nått fel. När man har S-on så får man fixa en del med sk fakeflash, tex att du har kvar standard recovery och dessutom cvm.

    När du flashar in en helt ny rom så wipa allt data, cache och dalvik annars får du problem.
    Dialer får du med CM7.1 men den ligger i drawern bland alla andra program, kontakter likaså. Installerade du Gapps? vilket behövs för att få tillgång till googles program som tex gmail och market.
     
    Drenken gillar detta.
  4. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Sweet, nu funkar det super efter jag flasha om den och wipa all data, fan så gött! Tips på någon bra app för overclock? Hur snabbt kan man överklocka i CM7?
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det finns överklock i cm7 menu/inställningar/cyanogenmod-inställningar/prestanda/cpu-inställningar

    Jag kör min i minst 245 och max 787, men vet att det finns de som kör 806 prova först innan du bockar i att den ska använda det vid uppstart, när du ser att din inställning funkar så kan du bocka i den så slipper du gå in och klocka om den varje gång.
     
  6. Mamo0801

    Mamo0801 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej, jag är ny här och väldigt ny vad det gäller att roota, men jag har läst o läst o läst och nu ska jag försöka ge mig på det, är väldigt tacksam för hjälp och svar! :)

    jag väljer att följa denna länken : [Guide] Hboot 1.0.1 root, made easy - xda-developers den verkar enkel o smidig. Jag har läst att man inte behöver göra att Goldcard, så jag skippade i att göra de step4. men sen på step 7 så funkar inte detta för mig, telefonen startar inte om sig? är som sagt tacksam för svar! :)
     
  7. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    testa med att göra ett goldcard och försök igen.
     
  8. Mamo0801

    Mamo0801 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick igång det utan goldcard! Kör nu cm 7 :D tack för besväret ändå! :)
     
  9. jadroid

    jadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller på att roota en kompis mobil men kommer inte åt filerna kan någon säga vilka filer det är jag skall lägga i tools mappen?:)