Problem att att ändra ringvolym med sidoknapparna

Diskussion i 'Xperia ray' startad av microcuts, 5 nov 2011.

  1. microcuts

    microcuts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vete fan om det här är problem med själva modellen eller om det ska vara såhär?

    Grejen är att via sidoknapparna ska man ju kunna ändra ringprofil: ljudlös, vibration och ljud+vibration. Men jag kan inte välja ljudlös här! Vibration är det lägsta jag kan välja :mad:
    Något drygt att gå in på inställningar och sätta på ljudlös den vägen varje gång.... Hur är det med era Ray:s, samma skit som jag har?

    Mvh :teeth:
     
  2. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Du kan ställa när och hur du vill ha vibratorn igång. Detta gör du i inställningar, ljud.
    Sänker jag ner ljudnivån så får jag ljudlös, men jag har ställt in att vibratorn ska vara igång då och endast då.
    Vilken version av deras Android release kör du? Jag kör version 2.3.4 och version 4.0.2.A.0.42, alltså den senaste.
    Detta hittar du om du går in i inställningar, om telefonen..
    För att få den ljudlös, behöver du bara väcka den (så att skärmen tänds) men istället för att skjuta sliden för upplåsning, så skjuter du den på andra hållet, där kan du ställa om för ljuslös/ljud. Alternativ hålla ner power-knappen ett par sekunder så att du får upp "Telefonalternativ", och där välja "Tyst läge". Där hittar du även "Flygplansläge" och "Stäng av".
     
  3. microcuts

    microcuts Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror inte riktigt du förstår vad jag menar nu... Grejen är att jag vill inte behöva gå in på inställningar>ljud för varje gång jag vill ha ljudlös med vibration eller ljudlös utan vibration.
    Jag vill ju kunna ha den på enbart vibration men på ett smidigt sätt kunna göra telefonen helt ljudlös, vilket går på andra Xperiatelefoner via volymknapparna på sidan...
     
  4. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tror han förstod dig men du behöver bara gå in i inställningar en gång för att välja om den ska vibrera eller inte när du väljer tystläge med volymknapparna, inte för att hålla in powerknappen verkar särskilt jobbigt det heller alt. på/av widget för ljudet.
     
  5. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fast nu är det väl så att TS vill kunna växla mellan ljudlöst med vibration och ljuslös utan vibration via volymknapparna (om jag förstått rätt), och som han säger går detta i vissa andra telefoner.
    I min förra telefon hade jag ett alternativ i ljudinställningarna som gjorde att man kunde välja ett helt tyst läge. Det gjorde att man via volymknapparna växlade mellan "volym på / ljudlöst med vibration / helt ljudlöst utan vibrator". Detta finns inte i mjukvaran för ray (vad jag kan hitta).
    Om man (som jag) ofta vill växla mellan ljuslöst med vibration och ljudlöst utan blir det därför omständigt att gå in i menyn för ljudinställningar och ändra alternativen där.

    Jag gjorde i alla fall så att jag la en widget som växlar mellan "ljud på / inget ljud + vibrator / inget ljud och ingen vibrator".
     
  6. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är möjligt, har bara haft en annan xperia vilken hade samma ljudinställningar som ray:en.
    Om så är fallet så är nog widgets den enklaste lösningen.