Mer utrymme eller?

Diskussion i 'Xperia ray' startad av BruceTheDwarf, 13 nov 2011.

  1. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har tänkt att uppgradera från X10 mini PRO till Xperia Ray. Har kollat runt lite och förstått att Ray´s interna lagringsutrymme ligger på 300 MB, något som i mina öron låter väldigt lite.

    Har då tre frågor:

    1. Är det bara applikationer som lägger sig på interna utrymmet?
    2. Går det på något vis att uppgradera utrymmet (Kalla mig idiot men jag har inte så mycket koll på sånt här)
    3. Om det nu bara lagras apps, hur mycket "medelstora" apps får man plats med?

    Som sagt, förlåt mig för min okunnighet ;)

    Tacksam för alla svar!

    /Den okunnige dvärgen
     
  2. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Håller med, utrymmet (som inte går att uttöka) är lite snålt tilltaget. Jag har nu 87 MB ledigt.
    Det finns dock en lösning - till skillnad mot X10 mini med Android 2.1 så går det i Android 2.2 och uppåt att flytta en del appar till SD kortet, vilket gör att du får ett antal GB för appar - det borde räcka :-)
     
  3. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för svar!
    Det du nämnde med att flytta apps till SD kortet, är det något man har kontroll över direkt på telefonen eller ska man gå tillväga på annat sätt?
     
  4. charta77

    charta77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du kan flytta appar till SD-Kortet genom program som redan finns för apphantering på telefon. Jag vet inte om man får mer valmöjligheter med program som App2SD från market, men exakt alla program går inte att flytta över till SD-Kortet.
     
  5. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag lekte lite med app2sd igår, gå in på settings-applications-manage applications. Där får man upp en lista på alla appar och kan enkelt flytta appar till/från sdkortet.

    Det visade sig att jag redan hade flera appar på sd kortet, tydligen installeras vissa appar där automatiskt. Jag antar att det beror på hur utvecklaren av appen har byggt den.

    Efter att ha flyttat lite spel har jag 124MB ledigt. Det verkar som om man totalt har 420MB utrymme för alla appar (inkl förinstallerade), inte 300.
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Totalt 1Gb varav 300MB finns tillgängligt för användaren.
    Sony Ericsson Xperia ray - Full phone specifications
     
  7. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Enl Appmonster så har jag 420 MB tillgängligt....