Fråga: Från iPhone 4 till Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av conf, 16 nov 2011.

  1. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Irriterade mig sjukt på det också då jag vill kunna svara på jobbmail ifrån telefonen. Jag tog bort den automatiska signaturen så löste det sig för mig, mer eller mindre. Gjorde det igår faktiskt så har inte hunnit pröva så mycket men det fungerade för stunden då iaf. Pröva det!
     
  2. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Kanske dags att kolla in mailappar? ;-)

    I princip allt som du är missnöjd med går att ändra på med rätt appar. Är man missnöjd med iphone så är det kört :-(

    Men jag kan inte släppa hur bra iphone känns i handen. Sån otrolig kvalité och väldigt gedigen. Hade det funnits android på en iphone 4s hade jag utan tvekan köpt 2 :-)

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  3. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ge telefonen någon vecka till, så kommer du att lära dig leva med bristerna/problemen och inte märka av dem.
     
  4. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Använder du gmail appen eller samsungs egna mailapp? Jag kör med samsungs egna med både hotmail och gmail konto! Jag förstår inte vad som är dåligt med den? Jag tycker den är minst lika bra som ios jag körde innan! Smaken är väl olika! Att du får upp samma ord när du suddar är dock ett störande problem! Det beror på swiftkey som jag har förstått det! Bara i mailappen med swiftkey jag har stött på problemet!
    Som någon svarade dig så finns massor av andra mail clienter som kanske faller dig i smaken!
    Ge telefonen och android lite tid! Men jag tror du är en iphone användare! :) kanske du ska byta tillbaka ändå!

    Jag har själv varit applefanboy men jag hittar inget som skulle få mig att ens tänka på iphone igen!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder samsungs inbyggda mail då jag är hotmail användare och inte gmail.

    Den duger väl - men lyckas inte få bort det som gör att den trycker in samma ord så fort jag försöker sudda det. Händer bara när jag skriver mail. Inte på sms och liknande. Hjälper inte att avaktivera automatisk signatur för den var redan av. Swiftkey, hur får man bort det?

    Och jag har sökt och sökt efter en bättre mail app med en snyggare widget osv men det verkar hopplöst.

    oh och när jag ändå är i gång så kan jag också klaga på back-touch-knappen som sitter till höger om home screen knappen, skit :-p får ibland trycka 3-4 gånger innan nåt händer.

    Nejdu android och icke-iphone hittills har ni inte imponerat mig ;D Jag gillar principen med det hela med widgets å sånt men jag kan slå vad om att om apple sätter tänderna i den idén så skulle dom slå android med hästlängder känns det som. Hela systemet känns bara...ostabilt. När jag vaknar telefonen från sleep så blir skärmen svart för kanske 0.5 sekunder och visar ett helt annat klockslag(tror den visar PM/AM faktiskt) innan lock-screenen kommer igång.


    AJA håll käften nu. Det kanske finns bättre trådar för att klaga på allt :D tack iallafall.
     
  6. Bostrom

    Bostrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om android fortsätter växa i den takt det hittills har gjort kommer utvecklarna att fokusera mer på android market :cool:
     
  7. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag säger bara köp en iphone istället;) att ios flyter på bättre beror ju på att ios använder hårdvaruaccelaration! Men i och med ICS ska det bli skillnad!
    SwiftKey är ett tangentbord! Du kanske kör original eller?
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit en iPhone user i ca 3 år nu och då det var dags att testa något nytt från iPhone 4 som jag haft sedan release så tänkte jag testa en Android lur och hade hört mycket bra om SG2 och gillade det jag såg på YouTube.

    Precis, kör original. Aja det är definitivt någon inställning som jag ska försöka hitta.

    Alltså jag gillar telefonen och Android på sitt sett men det jag är besviken på är att jag inte har hittat något ännu som är bara "YES! Fan vilken bra grej! Pga att det här finns så skulle jag nästan aldrig kunna gå tillbaka till iPhone igen!". Och av allt hat jag hört mot iOS av Android users så förväntade jag mig mer hehe.

    Men vafan jag har haft den i 3 dagar tror jag, det kommer nog :-D


    Har dock väldigt dålig WiFi styrka :-/ Ligger ofta på 1/3 prickar och det dör helt ibland. Min iPhone hade iaf 2/3. Testade någon WiFi fix men hjälpte ej.


    Aja ser fram emot 4.0 :-)
     
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    lol, gick själv till ip4s i ett par veckor och är riktigt frågande till ios storhet.
    Bara en sån sak som att text reflow saknas i webbläsaren... 3,5 skärm utan text reflow: scrolla scrolla...
     
    Janne303 gillar detta.
  10. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det kan vara att Samsung har gjort ett dåligt jobb helt enkelt. På de sony ericsson android telefoner jag har haft (X10 mini & X8) har auto brightness fungerat väldigt bra - man märker knappt att funktionen finns, ljuset är alltid "rätt". På min Samsung Galaxy Tab så är funktionen urusel - oftast blir skärmen för mörk. Lösningen för mig var att helt enkelt stänga av funktionen :(
     
  11. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vet du vad, jag ska berätta en hemlighet för dig.
    Tro det eller ej, men det finns flera webbläsare på AppStore att ladda ner, som har text reflow.
     
  12. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Alla utom opera mini bygger på safari.. o dras med safaris rätt usla egenskaper.
    Tex text reflow som knappt funkar eller inte finns alls
    Ios webläsare är inga vidare bra varianter. Men är man inte van vid nått annat så...
     
  13. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte heller varför inte ios5 har pinch to zoom text reflow! Jag ler varje gång jag ser frugan scrollar horisontellt för att kunna läsa en text på sin iphone! Nu verkar det inte finnas så många med just den funktionen till min samsung heller! Jag kör opera mobile som stödjer detta och nu kan jag inte klara mig utan det! Trots att opera inte renderar sidorna lika bra som standard browsern!

    Det där med wifi täckningen har jag också störtar mig på men jag har för mig att jag läste en artikel om att samsung visade RÄTT medans andra tex iphone hade glädjemätare!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Du har väl reflow i standardbrowsern om du klickar i autopassa sidor i inställningar också?
     
  15. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  16. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jo visst har alla browsers text reflow men jag tycker det fungerar dåligt om man jämför med opera mobile som stödjer pinch to zoom text reflow! Standard browsern fungerar inge bra om du ska dubbelknacka för att zooms in en bild med text under! Antingen anpassar den zoomen för bilden eller texten! Opera anpassar för bilden och kolumnen sedan kan du om du vill pinch zooma för att få texten större! Jag vill kunna välja om jag vill ha texten större eller inte!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Det jag tycker att du gör lite knepigt i är att du förutsätter att allt som finns i ios finns till android.

    Skulle jag säga fördelar som jag tycker gentemot iOS är ju;

    widgets
    app-drawer så att man slipper ha allt på skrivbordet
    möjligheten att ändra det mesta om man skulle vilja. Jag kör utan mail-app och hotmailkonto och det fungerar hur bra som helst för mig. Plingar till varje gång jag får mail och sedan är det bara att dra ner notification bar och trycka på mailet så öppnas det.

    Att något laggar tycker jag dock låter konstigt, jag är själv stenkåt på att ha felfritt flyt i min telefon vilket gjorde att jag senast vid release sneglade på en 4s men när jag hade dem sida vid sida så var det minst lika bra flyt i min SGS2 som i 4s. Det som dock är tjusigare med iOS är ju animationerna som android ligger bakom i hur mycket som helst.

    Jag kör utan launcher men byter mellan ADW launcher och stock lite hur som helst beroende på humör.

    Auto brightness tycker jag är skit så den använder jag inte.

    Andra saker är hur lätt det är att byta ringsignal/sms-signal, flytta över filer etc.

    Kontakter importerade jag från simkortet och sen synkade jag med gmail, använder endast gmail till sync av kontakter etc.

    Att kunna ha en kalender på skrivbordet så att man hela tiden såg vad som kom i veckan synkat med FB-födelsedagar, Outlook-events, FB-events tycker jag är mycket behagligt.

    Den kvalitet på appar som finns på market är ju inte lika stor som för Iphone, det är bara att konstatera men det kommer fler och fler hela tiden. Att de gör små-updates i android-versionerna visar ju bara på att de hela tiden försöker komma på förbättringar och sedan leverera det till användarna. Jag gillar både apples och androids varianter men att stirra sig blind på updates är inget jag direkt gör. Hellre en stabil än ostabil telefon.


    Till syvende och sist handlar det helt om vad du har för preferenser. Android kan ju ändra till precis vad som helst, allt från tangentbordets beteende till widget. iOS är mycket mer låst, saknar widgets etc men har mycket mycket snyggt UI.

    Att roota telefonen, lägga in custom roms är inget som jag gör men vill man pyssla om och byta lite då och då när humör finns så kan man göra det.
     
  19. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare :) något jag har reagerat på är vad som gör AppStore så mycket bättre än market om man utesluter kvalitén på apparna!? Jag tycker market är både snyggare och mer informativt än AppStore! Hur 2010 är det inte att trycka på knappar för att byta mellan olika menyer! Market sveper man snyggt mellan!


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  20. conf

    conf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förutsätter inte att allt iOS har ska Android ha - men mycket av det iOS har bör alla telefoner ha och Android har det inte. Såg dock "keynotes" för ICS igår och det verkar som att dom håller på att polera Android sjukt mycket fortfarande när det kommer till "stilrenhet" och finesser. Mycket bra av dom. Men jag har alltid trott att Android var så långt före iOS och så mycket bättre och jag har kommit på att så är inte fallet. Jag älskar dock Android med widgets och live wallpapers osv. Jag tycker själv att iOS är sjukt låst och kan bli riktigt tråkigt efter ett tag. Hoppas därför att Apple ger sig på sin egen variant av widgets i iOS 6(?)/iPhone 5 för då tror jag att dom kan göra ett bättre jobb än Android.

    Vad gäller mail så har jag börjat tycka att själva mail appen är rätt ok ändå, det är bara widgeten jag inte gillar. Den är alldeles för simpel och "låst". Skulle velat ha mer access där, kunna ta bort och svara direkt på mail.

    Men som sagt, det verkar som att Android har börjat med att bygga upp ett relativt snyggt och snabbt operativsystem och lagt finess och design på vissa ställen åt sidan, som dom nu börjar fokusera mer på. Det var inte min syn på Android så det kan vara därför det ser ut som att jag klagar mer än vad jag gör :-)

    Just nu så har jag ingen lust att börja använda min iPhone 4 igen så det är ju ett bra tecken. Har dock svårt att fylla mina tomma sidor med widgets osv!

    Tips på något roligt/användbart någon?