Ny telefon för legend-älskare

Diskussion i 'Legend' startad av Jompis, 12 okt 2011.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är inte det där en allmänt utbredd missuppfattning, att den ska ha dålig prestanda?

    Har jag missuppfattat eller har den inte liknande prestanda som Sony Erikssons topplurar men ngt mer RAM samt över dubbla utrymmet för appar?

    Fick ju Sense 3.0 för nån knapp vecka sen & är jävligt nöjd, flyter riktigt fint!
     
  2. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jämfört med telefoner som kommer ut nu har den ju inte så mycket att komma med. Jag gillar min Legend, men jag tänker inte köpa en till telefon som är lite efter prestandamässigt redan när den släpps. Jag vill inte byta telefon varje år. Så rolig utgift är det inte.
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Desire S är ju ingen toppmodell, så är det ju. Att däremot säga att den har dålig prestanda som många påskiner är fel, som sagt var så har den ju liknande prestanda som många lurar som släpps idag. Att det sen släpps toppmodeller med högre prestanda var en annan sak.

    Personligen så har jag som inte spelar spel något bruk av dubbelkärnig processor, saknar dock större skärm...
     
  4. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag tror du har helt rätt, det är med denna prestanda mellan och budget segmentet kommer att ligga i ytterliggare något år, legenden var ju ingen prestandalur ens när den kom. Behöver man inte det värsta så kommer desire s att vara en bra lur till vettigt pris ett tag till. Såg att priset låg på runt 3000, något mer för incredible s om man vill ha 4" skärm.
     
  5. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det ingen telefon från HTC som ersätter Legenden ännu? Själv vill jag inte ha en större telefon. Jag förstår inte varför en större skärm skulle vara en uppgradering egentligen. Större skärm tycker jag placerar en i en annan klass av telefoner.

    Själv vill jag ha en telefon med samma dimensioner men bättre, eller snarare uppdaterad prestanda för att matcha andra telefoner på marknaden. Så vad är alternativen till HTC Legend? Sony Ericsson Xperia Ray kanske?

    Jag vill ha en legend med allmänt bättre prestanda och batteritid ssamt högre upplösning på skärmen. Tycker 4" är aldeles för stort. Behöver byta min telefon snart då den betett sig väldigt konstigt på sistone.
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Desire S är bara marginellt större än legend, ungefär lika hög men nån mm bredare. Detta trots större skärm.

    Ray ser ju fin ut & är ju mycket smidig.
     
  7. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja Xperia Ray verkar ju faktiskt vara något som kan vara värt att kika på. Priset är ju också riktigt bra. Synd bara att den inte är ens i närheten av så elegant som HTC telefonerna är.
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Varför inte Desire S då? En oerhört underskattad lur, skiljer som dag & natt mot legenden & är ännu elegantare. Storleksskillnaden är försumbar trots den större skärmen...
     
  9. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Om den är elegantare vetikatten om jag tycker, finns i princip ingen telefon som kan mäta sig med legendens design
     
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är ju en ren smaksak. Jag har båda & tycker så ;) Högre kvalitetskänsla har i alla fall DS, hatar Legendens batterilucka som inte håller en nivå som övriga luren.
     
  11. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Håller med här! Min batterilucka är redan lös efter 9 månaders användning.
    Norskar henne kanske en gång om dagen dock. Bytar minneskort även det en hel del så det kan påverka.
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tyvärr så har legendens batterilucka en tendens att sitta oerhört dåligt redan då dom är nya. Jag öppnade nästan aldrig min & den var hopplös ändå. Vet inte hur många gånger luckan legat kvar i fickan när jag plockat upp luren, blev en tejpbit till slut.

    Sänt via Tapatalk.
     
  13. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Det närmaste en ersättare för Legenden man kan komma är nog HTC One V, samma design och unibody i aluminium.