Skicka sms - misslyckades

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av ellmark, 12 nov 2011.

  1. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, läste också det, men när jag gjorde precis så hittades inga uppdateringar tyvärr.

    Ger snart upp för idag att försöka hitta någon lösning med Kies. Här hemma står inget om att enheten inte stöder uppgradering. Men, när jag startar Kies slår den liksom ut nätet på något sätt. Internetuppkopplingen bryts och jag måste starta om datorn för att det ska funka igen.

    Känns som att allt som kan gå fel här, gör det :ehm:
     
  2. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tror du måste ändra en inställning på mobilen när du kopplar in till datorn. Är samma till alla androider. Kolla under SGS2 forumdel om uppdatera så hittar du säkert. Den kör ju också med Kies.
     
  3. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade tyvärr inget där som kunde hjälpa mig.. Har tagit en paus från försöken att lösa det här. Men före helgen mejlade jag samsungs support för att fråga om kommande uppdateringar. Fick svaret att det inte fanns något datum för det, och att de inte hade några indikationer på att det var ett generellt fel på den här modellen, utan att min kanske bara var ett dåligt exemplar.... De rådde mig att skicka in den. Fick fraktsedel i fredags, så imorgon packar jag och skickar in min knappt 3 veckor gamla telefon, känns surt men får hoppas det går snabbt och att problemet är löst.

    Det har dock varit bättre under en period. Färre sms misslyckas, och det har inte hänt på länge att det skickats halva eller ofullständiga meddelanden. Men borta är problemet inte tyvärr.

    Tack för all hjälp och tips :) Återkommer när telefonen är tillbaka...
     
  4. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen! Var precis på väg att skicka telefonen, men när jag la över alla filer via kies så hittades en uppdatering. Nu: "Telefon uppdaterad till version I8150XXKJ6/I8150NEEKI3/I8150XXKJ3"

    Så...nu avvaktar jag med att skicka den, och ser om det blir någon skillnad :)
     
  5. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Någon skillnad än?
    Har även du haft problem med tappade samtal??
     
  6. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vågar inte ropa hej än, men tror att så här många sms har jag aldrig kunnat skicka med den utan problem. Inte ett enda misslyckat sedan uppdateringen igår morse, och då skickade jag rätt många under hela dagen! Kan vara så att problemet är löst... :)

    Hur menar du med tappade samtal? Att de bryts eller att ljudet försvinner?
    Någon gång har samtal brutits, men mest när dottern pratat i den, och hon håller den inte stilla mot huvudet så har tänkt att hon lyckats komma åt någon knapp bara.. Men jag pratar så sällan, har inte märkt av något särskilt problem! Så kan inte heller säga om samtalen blivit bättre sedan uppdateringen..

    Har fortfarande lite problem med uppkopplingen ibland, både med 3g och wifi, just i facebook och wordfeud, men oftast funkar det ändå så det kanske kan vara att det är vissa tider det är hög belastning på just de apparna, eller?
     
  7. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad kul att det verkar som att patchen fungerar!
    Problemet med tappade samtal finns nämnt i denna tråd:https://swedroid.se/forum/57520-samsung-galaxy-w.html
    av "tjocken". Det är även upptaget på något annat forum.

    Lämna gärna en statusrapport ang. sms:en när du får möjlighet o kul att det åtminstone verkar fungera bättre!
     
  8. ellmark

    ellmark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha nej det är inget problem jag märkt av!

    Nu har det gått två dagar utan ett enda misslyckat sms, vågar nog tro att det blivit bra. Igår var det dock ett sms som tydligen ej nådde mottagaren, men inget konstigt på min telefon när det skickades, vilket det alltid blivit förut, så det försvann kanske bara på vägen, på något sätt. Det händer ju faktiskt ibland.

    Tack igen för all hjälp!