Fråga: Wifi kass!?!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Goxx, 29 nov 2011.

  1. Goxx

    Goxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej
    Min N1 har slutat koppla upp sig mot wifi. Symbolen syns aldrig och någon koppling sker inte. Har provat att starta om telefonen och koppla ur och i wifi i settings. Några idéer någon? Bara att skicka in för reparation, eller?
    /Goxx
     
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Tja, en nollställning av telefonen är nog det jag skulle göra i nästa skede innan det är tal om att skicka in den för rep. Kan ju vara mjukvarurelaterat och då är du ju utan en N1:a i några veckor helt i onödan...

    Du kan även slå in *#*#4636#*#* och trycka omkring i de olika alternativen för att se om du blir klokare.
     
    Last edited: 29 nov 2011
  3. Goxx

    Goxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tack för info. Har kollat lite bland de gömda inställningarna utan resultat. Hur gör man en "nollställning" och vad innebär det?

    Ska man hitta något positivt i detta är det ju att jag med lite mindre dåligt samvete kan köpa en ny mobil och vänta med att skicka in N1:an tills jag fått denna:)) Hmm... undrar om Galaxy Nexus är obekvämt stor eller om man ska nöja sig med en SII:a...
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Du kan nollställa N1:an genom att, från hemskärmen trycka på Meny-knappen -> Settings -> Privacy -> Factory data reset

    Detta innebär att telefonen suddas på allt så att den återställs till det läge som du fick den i första gången du startade den från inköp. Appar försvinner, personliga inställningar, osv.
    Det som behålls, om du har Google-konto och valt att synka allt med Google är, bland annat, kontakter, kalenderposter, allt på SD-kortet, med mera. Detta förutsätter då att du använder Google-apparna för såna saker.
    Om du vill ta backup på saker och ting innan nollställningen har jag hört att Titanium backup ska vara bra.
     
    Goxx gillar detta.
  5. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Galaxy nexus är bekvämt stor skulle jag säga. :-)
    Den är i mitt tycke mycket skönare i handen än s2.
    Du kan pröva själv i närmaste trebutik tror jag. De flesta verkar ha dummys framme.