Krashad telefon efter avbryten uppdatering!

Diskussion i 'Optimus One' startad av Swedroider21, 4 dec 2011.

  1. Swedroider21

    Swedroider21 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla,

    Nu är det så att igår när jag skulle uppdatera min LG Optimus One till android 2.3 (Gingerbread) så råkade jag på något sätt avbryta uppdateringen... Då så stod det att man skulle ta ur batteriet och koppla in den i datorn igen. Då gjorde jag det men den kunde inte sättas på efter det. Då gick jag in på LG:s hemsida där det stod att man skulle återställa telefonen i LG update... Då skulle man skriva i IMEI nummer eller S/N nummer. Då gjorde jag det men då stod det kontrollera telefonuppgifter... Sen så provade jag Power+Hem+Volym ner. Men den var helt STENDÖD.

    Någon som vet hur man fixar detta???
    Tacksam för hjälp!

    MVH
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hej.
    Låter inte alls bra, sist jag uppdaterade med LGs så hände det lika dant för mig också. Den hängde sig, och kom in i Emergency mode, men då var jag dum och plockade ur batteriet(SHOULD NOT HAVE DONE THAT), och så helt stendöd efter det..

    Det ända du kan göra nu är att ta kontakt med LGs support, så får du skicka in den till någon av deras Service verkstäder och så får dem göra något, för du kan ej få igång den på något sätt, bara verkstäder som kan det knepet..

    Tyvärr:/:)(
     
  3. Swedroider21

    Swedroider21 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Faktiskt så var det exaxt så min blev också, som du berättade. Men jag ska skicka in den till LGs verkstäder. Tack för din hjälp!

    MVH
     
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Japp det måste du tyvärr, har du tur så går det under en vecka som de gjorde för mig.. Tyvärr är inte LGs uppdateringsprogramvara så pålitlig.
    Men iochmed att du skickar in den så kommer dem att uppdatera till senaste programvaran så då får du 2.3.3:D
     
  5. flyttkarl

    flyttkarl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De få gångerna jag uppdaterat min så har den till gått in i emergency mode, verkar som de är en del av processen. Kändes som om det verkligen var på vinst eller förlust man uppdaterade. Otäck röd display som gör en nervös.
    Hela lg programmet kändes som ett hafsverk från deras sida.
    Ingen lösning på problemet,.. lämna in som det är nu, byt tillverkare..
     
  6. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Eller så lägger man in en custom ROM ist, det bästa ajg gjort med min mobil:)
     
  7. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vilken rom kör du?

    Sent from my LG-P500 using Tapatalk