SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

  1. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    vore trevligt med ett stödben på baksidan för film faktiskt.. finns det nått sånt?
     
  2. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag såg lite olika skydd både på Tradera och eBay där du kunde fälla ut ett stöden. Kika där.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. tAUG

    tAUG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Tullen brukar inte bry sig om priser är under 50 usd.
     
  4. Vargaas

    Vargaas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Är helt ny i denna forumdel då jag äger en LG optimus 2x. Men min flickvän är nybliven ägare till S2:an.

    I Julklapp tänkte jag då försöka designa mitt egna skal till henne.(Hon ville ha det).
    Men jag kan inte hitta var man kan göra det?
    Bara hittat till Iphone osv.

    Tips på var man kan designa egna skal?
     
  5. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag var inne på någon sådan sida för ett litet tag sedan. Skall se om jag kan lura ut adressen. Har för mig det inte var så dyrt heller och att man kunde göra skal till SGS2.

    Edit: Kolla in http://dittskal.se/
    Dock var det visst inte så billigt som jag hade för mig.
     
    Last edited: 7 dec 2011
  6. Vargaas

    Vargaas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Underbart! Tack ska du ha!
    Blir detta och ett halsband till henne! det får räcka ;)

    Det var inte så farligt dyrt? kanske mot ett massproducerat skal men när du sa att det var dyrt föreställde jag mig 500-700 kr ;)
     
  7. claes

    claes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lite saker från DealExtreme

    Jag köpte några tillbehör från DealExtreme:

    "Läder"-fodral:
    Protective Genuine Leather Cover Plastic Case for Samsung i9100 Galaxy S2 - Black - Free Shipping - DealExtreme

    Mycket nöjd med, skyddar telefonen från alla håll, utom lite grann uppifrån. Är den stängd så kommer fodralet ta smällen om man inte har mycket otur.
    Telefonen sitter fast på ett tajt sätt i ett plastfodral inne i läderfodralet. Det är en magnet som håller fast ett spänne, och jag såg detta som en potentiell nackdel. Magneten sitter mot telefonens baksida, men fastän den är ganska stark och kan hålla en skruv på utsidan har den ingen effekt på insidan där telefonen normalt sitter. Vet inte hur de ordnat med detta.
    Det jag inte vet än är om fodralet färgar av sig, annars är det perfekt.

    Silikonskydd:
    http://www.dealextreme.com/p/protective-silicone-back-case-for-samsung-galaxy-s-ii-i9100-black-73056

    Detta tänkte jag använda i bilen, sätta kardborre på baksidan, och kardborre på instrumentpanelen, så har jag ett enkelt sätt att fästa den utan stora bulkiga hållare. Det är rätt så sladdrigt men kommer fungera för detta ändamål tror jag


    Plastfodral
    http://www.dealextreme.com/p/protec...case-for-samsung-galaxy-s2-i9100-black-100778
    Detta är samma fodral som för "läder"-fodralet ovan, men alltså fristående. Matt plast som skyddar sidor och baksida väl, men inte lika mycket uppe och nere på telefonen. Det är ganska tunt, och kan få plats i vissa andra fodral

    Headset-adapter med mic och knapp
    http://www.dealextreme.com/p/3-5mm-...ophone-for-iphone-2g-3g-3gs-80cm-length-35002
    Funkar utmärkt, stereoljudet passerar i stereo, micen funkar bra, knappen likaså och man kan tex fjärrstyra Spotify om man använder Jays headset control https://market.android.com/details?id=se.jays.headsetcontrol

    Sen från Kjell. Skinnfodral för HTC-telefoner, men som passar Galaxy S2:
    HTC väska > Fodral | Kjell.com
    Bra fodral, en liten gnutta för kort men med hög finish, med bra material på insidan som inte repar. Detta använde jag innan DealExtreme-grejorna anlände, får se om det kommer användas framöver.
     
    Last edited: 10 dec 2011
  8. claes

    claes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok nu har jag märkt att magneten i fodralet förvirrar kompassen samt att Samsung varnar för magneter nära telefonen.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. fizz

    fizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    du är väl inte förvånad?

    Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
     
  10. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  11. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Här har du något du kan kika på oxå:

    Designer's AC Power Adapter/Charger + USB Data & Charging Cable for HTC Desire HD/Desire/G5/HD2 - Free Shipping - DealExtreme
    Inklusive usb-sladd. Kostnad ca. 26 kr. inkl. frakt. Funkar säklerligen till SGS2 oxå.

    eller

    Ultra-Mini USB Power Adapter/Charger - EU Plug (110~240V AC) - Free Shipping - DealExtreme ger dock bara 500 mA vilket kanske är lite för lite men det funkar nog.

    och denna: USB Charging/Data Cable for Samsung i5800 Galaxy 3 / i9100 Galaxy S II (98CM-Length) - Free Shipping - DealExtreme

    kostnad ca. 27 kr inkl frakt.
     
  12. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har köpt Designer's AC Power Adapter/Charger + USB Data & Charging Cable for HTC Desire HD/Desire/G5/HD2 - Free Shipping - DealExtreme

    Den funkar inte till SGS2. Jag bytte ut den tre gånger sen gav både jag och DX upp. Jag gjorde en video på detta så ni kan se hur flippat de blir med laddaren inkopplad. Kan också tillägga att jag får samma problem med två andra laddare ifrån DX. Om de är något jag inte skulle köpa där ifrån så är de väggladdare. Dom håller tyvärr riktigt dålig kvalitet.

    Video på problemet:
    Fake HTC charger causes touch screen to stop working on Samsung Galaxy S2 - YouTube

    Sorry att kvaliten är lite suddig. Jag har ingen bra kamera förutom mobilen men lite svårt att filma den och filma med den samtidigt :)
     
  13. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Tack för det, ja då är det ju bara att bortse från denna direkt då. Bra info där.
     
  14. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Det blir så med Asiatiska laddare ofta, du kan märka samma sak om du har en laddare som fungerar bra här och befinner dig i exempelvis japan.
    Förstår inte riktigt varför...
     
  15. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Min teori är att våra 50 hertz som vi har på vår växelström i Europa inte är kompatibel med de kretsar som sitter i laddarna. Vad som är dock märkligt är att i Kina är de 220v 50hz, nästan samma som här. Vi har 230v 50hz. 10 volt på primärsidan har ingen större betydelse. Så detta borde dom redan har upptäckt på fabriken i Kina. Fast dom kanske har provat laddarna i något annat land där de är 60hz 110v (typ usa).

    Jag skulle tro att man kan fixa dessa laddare genom att bara sätta dit en elektrolyt kondensator på output sidan för att jämna till likströmspulsen.

    De är min teori iaf.. jag har allt här hemma för att prova de är bara ork som måste till. Laddarjäveln ifrån Kina är typ gjuten i hårdplast och går inte ta isär utan att slå den i bitar först.. så lite segt.. får ju superlimma ihop skiten när jag är klar.
     
  16. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Det som förvånar mig är att min iPad 2 fungerar utmärkt med samma laddare som får min SGSIIs digitalizer att fucka up.
     
  17. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jo de är bra skumt. Aja, jag provade sprätta upp en av mina tre laddare igår. De gick inte så bra.. lol.. den "dog" typ :)

    Tror inte jag ska försöka undersöka dom andra också. Man kan ju köpa original laddare via nätet här för 99kr inkl frakt så ja de är synd med DX å kinaladdare i allmänhet men när man slipper bry sig för en hundring så känns de ok ändå.
     
  18. Lazetti

    Lazetti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 14 dec 2011
  19. Andy80

    Andy80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det något ställe som säljer skal som passar telefonen när man har stora batteriet i?

    Nu har jag ett TPU-skal från Teknikmagasinet som är gjort for originalstorleken och det sitter faktiskt väldigt bra. Problemet är att jag har haft några spontana omstarter och jag börjar misstänka att det är skalet som trycker på power-knappen (håller man in power-knappen ca. 5 s så startar ju telefonen om sig).

    Trots att baksidan är räfflad är det alldeles för glatt för min del så jag känner verkligen att skal med mer friktion behövs.
     
  20. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Vill bara ge lite feedback av ett träningsarmband eller vad det kallas för som man kan ha runt armen med mobilen i. Detta:

    http://www.ebay.com/itm/Black-Sports-Gym-Arm-Band-Case-Cover-Samsung-i9100-Galaxy-S-2-/260907179252?pt=PDA_Accessories&hash=item3cbf479cf4

    Fick hem det igår det funkar kanon! Telefonen sitter som en smäck i fordralet. På vissa ställen blir det lite mellanrum mellan displayen på telefonen och den genomskinliga plasten på armbandet men det är inget som stör.

    Sitter bra runt armen och glider inte. För de få dollar den kostar är det inget att tveka på tycker jag. Mmm vet att det inte är någon Galaxy S2 i fordralet, men det passar perfekt med en GS2:a i det.
     
    Last edited: 15 dec 2011