Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

  1. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    På vilket sätt drar vsub_present batteri? Som du säger själv så visas den processen när man laddar telefonen endast och när man kopplar bort laddaren. Så visas den totala tiden laddningen tog och cpu % som används. cpu % skall såklart ligga högst av alla, då den ligger i konstant laddning, om det inte ligger högst av alla och då skall man oroa sig. Då betyder att telefonen inte laddar som det skall och möjligen kabeln ligger löst ikopplad, eller fel på AC laddaren.
    Om man kopplar bort laddaren sen, så ökas cpu % tiden inte mer, utan går sakta neråt och det är normalt.
     
  2. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Nu vet jag inte var jag ser batterianvändningen. Men laddade telefonen första gången igår, var väl klar vid 18 tiden, sen dess har den varit på helatiden, kanske ett par timmars användning, när jag grejat men inställningar och kollat runt, installerat ett par appar, skrivit in på address boken, kollat lite på gps. Gps och wifi har varit på hela tiden. Ser inte procenten på batteri heller (hittar inte så bra än, ifall uppgifterna finns, eftersom det är lite annorlunda än på min tab), men på stapel att döma, så ligger batteri på närmare 90%. Android version som fanns när jag fick telefonen är 2.3.6.
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Nej, tyärr har noten inga LEDs.

    Man behöver inte KIES till det och bara koppla in kabeln. Men man får bocka i USB felsökning och mounta i telefonen bara.
    Om du har ett sd kort istoppad också, så poppas det upp 2 enheter och möjligen du missade den andra?
     
  4. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Hittade det, efter att jag kollade lite i manualen. :o
     
  5. zosma

    zosma Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    En annan fråga, på en av hemskärmarna av dom som är vid leverans, är det 3 styckend widgets, som är typ anteckningar, men om man vill behålla den sidan ungefär som det är, men finns det någon snabb sätt att ändra så att man får sina egna anteckningar där, eller sånna som man vill för tillfället. Om man varje gång måste gå in och svara anteckningen som widget, så är det ju inte så smidigt.

    Har nu lekt åtskilliga timmar med min note, med skärmen på, och är nu ca 50% batteri kvar, nästan en dygn från att jag laddade, men flera timmars användning, och både wifi och gps aktiverad. Dock har inte kört video, utan mest testat annat och skrivit och redigerat addressbok mm.
     
    Last edited: 13 dec 2011
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jävlar vad imponerad och förvånad jag blev idag, har bara streamat flash videos från svtplay och så innan, men idag på jobbet spelade jag upp en xvid film jag laggt på telefonen, telefonen drar brutalt mycket mindre batteri om man spelar upp från telefonen i samsungs videospelare... och ändå hade jag 100% brightness, jag kunde verkligen inte föreställa mig att det skulle dra så lite batteri för 2 timmar, videon spelaren måste vara väldigt optimerad ?? Så måste säga att jag får ta tillbaka det jag sa att batteriet dör snabbt när man kollar på video... men däremot suger det batteri om du stremar från nätet.. Men spelar jag upp vidieo från minnet så kan jag kolla på film hela dagen med 100% brightness utan problem... och det är tur det..för det är bara kul att kolla på videos med 100% brightness..annars är den ganska grådaskig.. att kolla på..

    om det har med Flash som format att göra..eller om det är en kombination med själva dataöverföringen med 3G/H+ vet jag inte... man kanske skulle kunna minska förbrukningen om man lyckades streama i typ i samsungs spelare eller vlc eller vad det nu finns för bra alterntiv... man kan ju sniffa länken i flash videos med t.e.x orbit downloader. någon som har några tips ? i bästa fall kanske man kan lyckas förbättra battertiden med kanske 50% eller mer.
     
    Last edited: 13 dec 2011
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Den inbyggda spelaren är gpu accelererad, det är därför. Använd alltid den om det går.

    Om man kör tex. 1080p till en TV så får man bara "äkta" 1080p i den inbyggda spelaren.
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    är inte flash också GPU accerlerad numera ???
     
  9. Max Power

    Max Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Finns det någon här som inte använder sitt headset och som skulle vilja sälja det till mig för runt en hundring inkl. frakt?

    Mitt medföljande headset var nämligen defekt... :cry:

    Jag postade på köp/sälj, men insåg nu att lyckliga Note-ägare nog inte kollar där så mycket i nuläget...:P

    Hojta gärna till via pm så blir jag glad!

    Mvh
    Mr P
     
  10. kvadde

    kvadde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kostar ju bara 200 nya
     
  11. Dusty Circuit

    Dusty Circuit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gäller inte garantin även headsettet?
     
  12. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tjena! Har stalkat forumet under några år nu och tänkte att det är väl fasiken lika bra att regga sig nu när man skaffat sig sig andra Android. Körde med en Desire innan men bestämde mig för ett byte. :)

    Ang headsetet så tycker jag mitt också verkar vara lite halvskumt. Ska det komma upp nån ikon på baren längst upp (som det gjorde på Desiren) eller kan man se på nåt annat sätt att ett headset är anslutet?

    Sen tycker jag att hemknappen känns lite i billigaste laget, mycket plast och får som ett litet "klick" innan jag trycker ner knappen ordentligt och får det distinka "KLICK"et. Nån mer som har det problemet?
     
    Last edited: 14 dec 2011
  13. Nukezone

    Nukezone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror inte det ska komma upp en ikon när man pluggar i headset. Kör alltid med BT headset men när jag pluggar i lurar säger telefonen inget.

    Angående hemknappen får jag bara ett klick när den trycks ner. d Dock så kan jag vippa min åt sidorna som om den ligger på en liten plupp i mitten bara.
     
  14. Max Power

    Max Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Oj, var hittar du nya att beställa någonstans? Länka gärna!
    Originalheadset till bla SGS2 finns ju för en bit under hundralappen, men Notens headset är annorlunda (bättre ljudkvalitet och separata volymknappar). Det är alltså just Notens headset jag vill ha.

    Jag vill inte skicka tillbaka hela telefonen (eftersom den fungerar klockrent!) utan bara headsetet, men det går inte, enl. amazon. De har inte heller något originalheadset för Noten som matchar detta headset.
    Jag har hört av mig direkt till Samsung också, men det känns tveksamt om jag kan få ett likadant headset från dem.:(
     
  15. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo men så är det på min också, det är enbart på vänstersidan om pluppen som det blir ett sånt där litet klick, som om plasten inte riktigt är fastlimmad. jaja, jag är väl lite petig helt enkelt. Den funkar klockers annars.

    @Max Power: Om du inte får tag på ersättningslurar så kan jag rekommendera ett par Nuforce. Sitter bättre än Samsungs lurar och mycket bättre ljud.
    http://www.dustinhome.se/nuforce-ne-7m-headset/product/5010367041?intcmp=searchProvider_dacsa
     
    Last edited: 14 dec 2011
  16. Kav3h

    Kav3h Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är den bättre än samsung sII Galaxy?
     
  17. Max Power

    Max Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men de verkar sakna volymknappar. Dessutom har lurarna vinklad kontakt, vilket jag inte gillar på en telefon med kontakten i kortänden.

    Jag fortsätter att hoppas på att någon kan tänka sig att sälja sina lurar - eller att Kvadde länkar till ett par nya originaldito! ;)
     
  18. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo det är korrekt. De har inga volymknappar tyvärr.
     
  19. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har du tagit bort "platsskyddet" som sitter på knappen? Det ligger nämligen ett plastskydd på hemknappen och som man inte märker alls.
     
  20. favetelinguis

    favetelinguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har problem med pdf filer. Använder allt original i luren men när jag försöker öppna pdf filer kan tex alla bilder vara borta och när jag klickar på länkar på nätet till pdf filer kommer jag till helt tomma sidor. Finns det bättre läsare eller varför funkar det inte som på min laptop?