Problem: Fel vid root

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av maxperes, 14 dec 2011.

  1. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Hej,
    Jag skulle precis försöka roota min nexus s, via Easy One Click Root for Nexus S [Full Guide] | The Android Soul

    Allt verkade gå skit bra, men nu när jag ska starta min telefon så stannar den Google märket och ett öppet hänglås är under det. Innan rooten så låste jag upp bootloadern, kan det vara någonting med det? snälla hjälp mig innan jag börjar grina!
     
  2. mil0ck

    mil0ck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Först av allt, ta det lungt. Du verkar ha lyckats låsa upp bootloadern vilket är bra och kan då snart flasha en custom recovery, och på så sätt komma ur din "bootloop". Kan du komma in till bootloaden? Håll nere den uppre volym knappen samtidigt som som du håller inne power-knappen, som om du skulle starta den för att komma till bootloadern. Testa det och skriv sen vad som händer.
     
    maxperes gillar detta.
  3. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Jag kan komma in i bootloader menyn, Det är inte samma fe l längre nu, jag har låst bootloadern igen då jag inte vill förlora min garanti och det verkade gå mer framåt. När jag är i bootloader menyn så öpnnar jag cmd och skriver ''fastboot -w'', då står det att att den raderade min userdata och cache, och att det gick bra. En polare sa då att jag skulle starta om den efter det, då skulle den starta. Men nu är problemet att jag fastnar vid google logon. :)

    Hade helst inte vilja flasha in någon custom ROM utan behålla min stock ROM :)
     
    Last edited: 14 dec 2011
  4. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är hänglåset under google loggan kvar? För i så fall har du inte låst bootloadern.

    Har jag förstått dig rätt om du vill återställa telefonen helt och strunta i att roota?
     
  5. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Bootloadern är låst, men eftersom jag inte kan bestämma mig så har jag nu bestämmt mig för att göra ett nytt försök att roota, fast med en guide här på swedroid. Efter rooten så ska det tydligen vara möjligt att mounta sd kortet från recovery menyn, och sedan där ifrån välja ''update from sdcard'' någonting. Ska då tanka ner en ICS ROM som jag ska slänga in :)
    Men jag har en fråga bara, när jag har lagt in ICS ROMet, kan jag då uppdatera den senare till orginal ICS när det släpps till ns? eller hur gör jag då? :)
     
  6. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är inga problem, om du inte får den automatiskt (vilket du troligtvis inte kommer få) så är det bara att flasha in stock igen så ska du kunna få hem "orginal ICS" på vanligt sätt. Du kommer dock troligtvis bli av med din root då.
     
  7. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Jag har nu flashat in CM7, men vart hittar jag stock igen då? Eller borde jag flasha in CM9 när det kommer?:) vad tycker du/ni?