Övrigt: Beställde en NOTE idag från Telenor !

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 26 nov 2011.

  1. Mats76

    Mats76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har suttit och lusläst denna post och bara hoppats på att telefonen ska dyka upp. Och se, fick ett avi att jag kan hämta telefonen efter klockan 17:00 idag. Glad som en speleman e man :) Beställde den 25 November på deras webbsida. Jihaa, hoppas frugan är snabb hem idag :)
     
  2. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    :mad:, hoppas på att KT verkligen inte har någon som helt koll då så jag kanske har telefonen hemma jag med då. men grattis till telen, jag är svårt avundsjuk.

    Jag tror det gått slöare pga av att jag fick beställa av ett externt telbolag som telenor använder sig av när man trycker på knappen "ring upp mig" på deras hemsida.
     
  3. cbergman

    cbergman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C
    Platta:
    Sony Z2
    Övrigt:
    Döda:
    Samsung Note 1
    Sony Z1c
    Men titta, det trillade ner en avi i mitt brevinkast precis också!
    Nu bara ångesten att vänta tills klockan blir 17:00 så man får hämta ut paketet!
     
  4. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Åååååååå vad fan är detta !!

    Ringde kundtjänst igår och kollade med om om min telefon var skickad då jag senast pratade med KT så sa dom att jag skulle ha den i början av veckan.

    Det hade dom ju självklart inte gjort !!!!!!

    För tjejen på KT säger då, att när jag senast ringde så hade dom sagt till mig att dom skulle få in telefonen den 7:e och att det där efter skulle ta 2 veckor att få telefonen !!

    DETTA ÄR EN REN JÄVLA LÖGN !!! Den info:n fick inte jag !! Den infon jag fick var att den skulle komma denna vecka !! Helt tokig blev jag !!! Efter ett par väl valda ord så kopplade hon mig vidare till en annan kundtjänst för nu ville jag säga upp mitt samarbete med Telenor.

    Som tur var var det en mycket trevlig kille jag fick prata med, så han erbjöd mig en extra månad till gratis och så skulle han verkligen försöka se till att jag hade telefonen till nu på fredag! Så det ska bli spännande att se!

    Men det roligaste var när jag bad om att få prata med en chef för KT och han säger att han först inte har någon chef och sen säger att han har många chefer och sen säger att KT !!! är hans chef !! Vilken parodi !! Tillslut gick han med på att ta min mail och säga till någon chef att mail mig ! För något namn eller telefonnummer till en chef kunde jag inte få !! HAHAHAHAHHA! Pinsamt !!! Och ännu har ingen chef hört av sig till mig !! :)
     
  5. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Åååååååå vad fan är detta !!

    Ringde kundtjänst igår och kollade med dom om min telefon var skickad då jag senast pratade med KT så sa dom att jag skulle ha den i början av veckan.

    Det hade dom ju självklart inte gjort !!!!!!

    För tjejen på KT säger då, att när jag senast ringde så hade dom sagt till mig att dom skulle få in telefonen den 7:e och att det där efter skulle ta 2 veckor att få telefonen !!

    DETTA ÄR EN REN JÄVLA LÖGN !!! Den info:n fick inte jag !! Den infon jag fick var att den skulle komma denna vecka !! Helt tokig blev jag !!! Efter ett par väl valda ord så kopplade hon mig vidare till en annan kundtjänst för nu ville jag säga upp mitt samarbete med Telenor.

    Som tur var var det en mycket trevlig kille jag fick prata med, så han erbjöd mig en extra månad till gratis och så skulle han verkligen försöka se till att jag hade telefonen till nu på fredag om jag valde att stanna kvar. Så det ska bli spännande att se!

    Men det roligaste var när jag bad om att få prata med en chef för KT och han säger att han först inte har någon chef och sen säger att han har många chefer och sen säger att KT !!! är hans chef !! Vilken parodi !! Tillslut gick han med på att ta min mail och säga till någon chef att mail mig ! För något namn eller telefonnummer till en chef kunde jag inte få !! HAHAHAHAHHA! Pinsamt !!! Och ännu har ingen chef hört av sig till mig !! :)
     
  6. cbergman

    cbergman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Sony Z5C
    Platta:
    Sony Z2
    Övrigt:
    Döda:
    Samsung Note 1
    Sony Z1c
    Efter att ha jobbat 2år på support/KT för ett stort företag inom bredband/iptelefoni så kan jag säga att KT är förlagd på ett callcenter. Detta är väl allmänt känt sen tidigare.
    Så någon "chef" i ordets bemärkelse får man aldrig prata med. Tro mig jag vet, har haft som uppgift för att ringa upp kunder som blivit illa behandlade av nybörjare/idioter på KT/supporten.

    Har mycket mer att säga om detta, men det kan vi ta i en annan tråd eller via PM :)
     
  7. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hoppas hoppas jag får telefonen idag då jag beställde 24e. blir helt tokig. mer frustrerad när jag ser folk som får telefoner som beställt efter mig...
     
  8. locktail

    locktail Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som fått den, hämtat ut den hos posten eller Schenker? Har Schenker i min kvartersbutik, Telenor skickade min X10 dit. Beställde den 24nov
     
  9. Ubbezz

    Ubbezz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ångrade beställningen för två dagar sedan, förlängningen är fortfarande kvar. Ring kundtjänst nu och de kunde inte se att jag ångrat den överhuvudtaget. Hata telenor

    Sent from my R800i using Tapatalk
     
  10. locktail

    locktail Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringde KT nu, då jag fått 2st fakturor vilket jag visste jag skulle få. MEN, den ena, på den gamla abbet var inte korrigerat med minimum belopp vilket vi kom överens om på KT den 24/11!!

    Samt att de -250kr/månaden hade de inte dragit för nya abbet! (det korrigeras nästa månad, vilket leder till 399 -250 = 149kr att betala.)

    Men fick fixat bägge fakturorna, och frågade samtidigt hur det ligger till med Note´ns leverans.

    INTE SKICKAD!!!! Snart jag skickar jag en brev-bomb till Telenor!!

    Har någon som beställde Luren med surf pott 399 VIA Kundtjänst antingen 23 eller 24/11 som fått den!??

    Om du fått den vart bor du? Själv bor jag i Göteborg, och fan om de skickar ut mobilen till Flen eller Köttkulla eller annat "off-ställe" innan de större städerna.

    (inget ont om folk som bor lite avsides, men är SÅ JÄVLA FÖRBANNAD NU!!!!)

    PS. Har alla fått med Flip-cover med luren via TeleSNOR?

    BTW: Tror det blir svårt att köra med "PhoneHouse" lösningen och så med, eftersom Telenor aktiverade mitt nya FriSurf pott 399 samma dag jag ringde KT 24/11. Så då går det inte att säga upp det med de 14 dagars ångerrätt va? Det enda Telenor har skickat mig det senaste är någon typ av välkomst brev samt en faktura på nya abbet. Men ingen Telefon!!! Är det möjligt att säga upp abbet och skaffa nytt på annat ställe och få sin telefon någon JÄVLA gång!
     
    Last edited: 14 dec 2011
  11. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag tog den enkla vägen att beställa från mobiloutlet. Snabbt o enkelt helt utan krångel, fick den dessutom för 1 månad sen exakt
     
  12. Mats76

    Mats76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Schenker kom telefonen med. Och nej fick inget Flip-cover med :(
     
  13. Big Tom

    Big Tom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jepp, jag fick ett Flipcover medskickat, men det fungerar tyvärr inte eftersom jag är vänsterhänt...
     
  14. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    telenor hatar göteborg, fick inte min idag heller. beställde 24:E
     
  15. Nukezone

    Nukezone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vill ni ha telefonen snabbt kan ni alltid köpa den hos Dustin som mig. Fick den två dagar senare. Inget strul alls. Kunde nog fått den direkt om jag inte beställt med abonnemang.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  16. Luminix

    Luminix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag måste ha haft sjukt tur! Bor i göteborg och fick min Note i torsdags förr veckan. Fick med flip-covern, som jag måste säga är sjukt klumpig.
    Beställde andra dagen på kampanjen, vilket datum det va? Har jag ingen koll på.
     
  17. locktail

    locktail Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    WTF!

    Nu får det räcka! Efter jobbet marcherar jag ner till Telenor och kräver en mobil i näven, så NÄR jag väl får den på posten returnerar jag den bara!!!!
     
  18. Ubbezz

    Ubbezz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man kan ju inte ens ångra sin beställning utan att ringa och tjata, inte gått igenom än. De mailade internet butiken och där får man ju inte svar det vet man ju

    Sent from my R800i using Tapatalk
     
  19. Emolock

    Emolock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som använde sig av "ring mig" på hemsidan? jag försöker hitta anledningen varför vissa fick och andra inte. speciellt nu när vissa fått som beställde 2 dagar senare än jag.
    dem som ringde mig var från något externt bolag inhyrt av telenor.
     
  20. Ubbezz

    Ubbezz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde via hemsidan

    Sent from my R800i using Tapatalk