Tips: 1730 mAh batteri från HTC

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 14 dec 2011.

  1. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Last edited: 28 dec 2011
  2. jaronsso

    jaronsso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Hickin

    Hickin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med, både jag och några vänner kör Anker och har alla fått många flera timmar.
     
  4. Mungoslungos

    Mungoslungos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har också anker, tycker inte det är något vidare. Kanske marginellt bättre än original.

    Dock så kostar detta inte 31.99 euro utan 31.99 pund. Så kanske närmare 400 spänn? Ett anker går på runt 150.

    EDIT: Förövrigt tycker jag att det är kass av HTC att släppa ett bättre batteri och ta pengar för det. Leverera med bra batteri från början istället. Vi har liksom inte köpt en gammal blade..
     
  5. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Oj, trodde att det var euro. Det gäller att vara uppmärksam. Hittade HTCs svenska sida och där kostade batteriet ca 365 kr.
     
    Last edited: 18 dec 2011
  6. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om nån av er köper det nya HTC-batteriet får ni gärna skriva här hur ni upplever batteritiden. Själv köpte jag ett Anker och va nöjd med den ökade batteritiden men tyvärr efter 1 månad fick jag problemet att när batteritiden gick under 43% dog telefonen och var tvungen att bli laddad en stund innan den gick att starta om igen. :Dåligt batteri. Skulle inte rekommendera Anker till någon. Dock sugen på ett officiellt, även om det är lite VÄL dyrt.
     
  7. Koffeluring

    Koffeluring Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej. Köpte Anker 1900 mAh Batteri från amazon. Då det inte går att ladda batteriet via medföljande laddare då inte stickutaget passar svenska uttag så bytte jag bara batteri och började ladda telefonen direkt. Men det går inte o ladda upp mer än till 88%, någon som har en tanke eller idé vad det kan beror på? Haft nya batteriet i två dygn och laddat ur och upp typ två gånger. Mycket tacksam för hjälp och tips. Mvh K
     
  8. jaronsso

    jaronsso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det för medföljande laddare du fått/köpt? Jag köpte endast batteriet, laddar i telefonen precis som med originalbatteriet, och allt fungerar kanon för mig.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  9. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 jan 2012
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjau... nu har du ju valt att splittra trådarna om batterier....

    Jag köpte mitt från ebay-USA inkl laddare (upphört nu verkar det som)

    Här har du en till ebay-länk till en trovärdig säljare med gott renomme.

    Hitta Anker 1900mAh extended Li-ion Battery for HTC Sensation,XE, EVO 3D ( BA S560 ) på eBays internationella marknad, där det finns fynd att göra i alla dina favoritkategorier. Allting kan levereras till ditt land!

    (finns massvis om man söker på ebay)

    Mitt Anker-batteri har sedan funkat utmärkt och jag ser ingen anledning att köpa ett HTC-orginal.
     
  11. Retur

    Retur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan inte någon som har anker och original försöka göra en liten jämförelse.
    Nyladdat när ni går till jobbet, sen kolla hur många procent som är kvar när jobbet slutar. Skärmdump på Batterianvändning.
    Sen göra om det hela en annan dag med det andra batteriet, så får vi en liten vetenskaplig test.
    Det vore kul att veta hur mycket som skiljer :)
     
  12. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Valde att köpa ett Anker 1900 mAh batteri. Beställde det den 30 december med vanlig transport från amazon.co.uk och den kom fram idag(3 januari) vilket var ganska snabbt :-)

    Återkommer kanske med bilder och en liten kommentar om hur jag tycker den nya batteritiden är.
     
  13. Piko71

    Piko71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Beställde du laddaren också?
     
  14. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nej, jag köpte bara batteriet.
     
  15. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett Anker 1900 mAh till min polare och han är grymt nöjd! Det var paketet med batteriladdaren också, som saknar ju svenskt eluttag, men går att ladda via usb, så det är ju lugnt.

    Min polare är grymt nöjd dock och han har verkligen fantastisk batteritid på sin telefon nu. Enorm skillnad mot originalbatteriet! Skulle tro att han har 25% mer batteri vid samma användning på en dag. Rekommenderas verkligen!

    Skulle köpa ett direkt om det kom till Galaxy Nexus...
     
  16. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Anker 1900mAh batteri

    Här kommer en kort kommentar/recension om batteriet, hur jag upplever batteritiden och lite annat.

    När jag fick Ankerbatteriet så var den laddad till 60% om jag inte minns fel. Läste vad det stod på batteriet, och en sak bekymrade mig. "Limited charge voltage 4,2 V", orginalladdaren från htc ger ut 5 V. Men efter att ha läst runt lite på olika forum så har alla sagt att det fungerat fint att ladda med orginalladdaren så jag testade. Det fungerade och batteriet laddades upp till 100% relativt snabbt.

    Resultat efter första fulladdning
    Batteriet höll i ca 39h vilket motsvarar 1 dag och 15 timmar.
    Användning: Surfade ett par timmar på internet, tittade också på streams genom webbläsaren(Starcraft 2 fan!), kollade ca 2h på youtube, spelade lite spel.
    Övrigt: så skickade jag iväg lite mail, sms etc. Auto-sync är på, jag har ett anti-virusprogram som heter ”avast”. Jag upplever inte att anti-virusprogrammet drar särskilt mycket "kräm" från batteriet.

    Batteriets temperatur
    Batteriet är till skillnad från htc’s batteri svalt hela tiden. Batteriet har aldrig passerat 25,1 grader celsius. Det hela förbryllar mig mycket och jag har svårt för att tro det. Även när jag spelade spel eller laddade mobilen så blev batteriet aldrig över 25,1 grader celsius. Batteriets temperaturer har alltid varit emellan 24,8 -25,1 grader celsius, vanligtvis 25(Ni tycker kanske jag är petig med dom små skillnaderna, men jag anser det fortfarande viktigt att peka ut. Som en köpare vill man oftast alltid ha så mycket information om produkten som möjligt). Rumstemperaturen är ca 22 grader celsius där jag bor.

    Vad jag tycker om batteriet
    Jag är imponerad av batteriets livslängd och jag har bara laddat den en gång. Det sägs ju att man ska ladda batteriet ett par gånger så att det kommer upp i sin fulla kapacitet. Vågar man tro att det blir ännu bättre? ;-p. Tog ca 3 dagar från att batteriet skickades iväg tills att det kom fram till mig.
    Batteriet kostade ca 180kr med frakt från amazon.co.uk. Man behöver inte betala med paypal, men möjligheten finns, så kallade e-kort fungerar bra.

    Länk till batteriet jag köpte: Anker 1900mAh Li-ion Battery for HTC Sensation: Amazon.co.uk: Electronics

    Grymt nöjd!
     
    Last edited: 5 jan 2012
    Danne___, Maervin och begga85 gillar detta.