Bergling,
Räkna inte med att du får det på garantin. Nu jävlar är jag själv sur
Jag hade nämligen exakt samma problem som dig (till en början började power-knappen spöka mellan varven för att slutligen ge upp att fungera helt och hållet - ett känt problem som beror på märkligt designad lösning med en flexkabel som är "böjd" upp över ovansidan och som haft en förmåga att börja glappa/gå av enligt vad man kan googla fram en stor mängd resultat enligt).
HTC i England har nu min telefon (som jag köpte i början på 2010, dvs inom garantiperioden) och jag fick nu precis ett mail där de hävdar att felet beror på saker som inte täcks av garantin (??!) och vill ha betalt enligt tre olika alternativ:
Alternativ 1:
Repair Description
Level 5 - Full Plastic Refurbishment£28.25
Labor£22.00
Shipping£30.00
Tax£16.05
Please bill me for the full repair£96.30
Alternativ 2:
Labor£10.15
Shipping£9.60
Tax£3.95
Please return without repair,
and bill me only for the
diagnostic and shipping.£23.70
Alternativ 3:
Do not repair or return, i authorize HTC to dispose of my device
De skriver vidare följande:
"Our initial assessment of your device indicates that the repair work required is caused by damage that isn’t covered by warranty. Unfortunately, this means we must charge you for the repair."
Jag pratade med en representant på svenska HTC som eskalerade det hela till England (de ska höra av sig inom 5 dagar). Hur i helvete kan de tycka att detta inte skall täckas av garanti? och vad menar de med "full plastic refurbishment"? Telefonen var i väldigt gott skick rent kosmetiskt, med undantag för just power-knappen.
Mina 4 senaste mobiler har varit HTC (tytn-2, G1, Legend och Nexus One) men skulle detta inte lösa sig på ett bra sätt så är det slutköpt av det märket ifrån mig garanterat.
Click to expand...