HTC Support...Sjukt grymma.... Lagad NEXUS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 4 nov 2010.

  1. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu verkar det som om den är endast 13 mil från sin destination. Jag hoppas att jag får tillbaka den innan jul.
     
  2. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Vad är statusen på din reparation?

    UPS kom och hämtade min igår! Fått låna en Galaxy Nexus från jobbet så lider ingen nöd direkt.. :cool:
     
  3. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka den i tisdags. Dock blev jag aningen förvånad när den låg i brevlådan när jag kom hem. Under "Proof of deleivery" står det Signed by: NoiseMaker, men jag har inte alls skrivit under eftersom jag inte var där och tog emot.

    Styrkulan är åtgärdad men den tappar fortfarande kontakten med trådlösa nätverk...


    Kuriosa är att en granne från en bra bit bort kom med ett annat paket som DHL behagat lämna hos dem istället för hos oss.
     
  4. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min strömknapp bestämde sig till sist för att upphöra att fungera efter att ha fungerat "så där" ett bra tag. Efter att ha kontaktat HTC support så kommer de att hämta upp nallen och ta in den och åtgärda problemet och sedan leverera den igen. Helt otroligt och makalös service (om det fungerar smidigt).
     
  5. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Jag fick min upphämtad av UPS 20e dec efter några dagars strul med skapandet av ett ärende (HTC skyllde på datorproblem). Den 23:e runt 06:10 var den hos supportcentret i England och måste ha lagats illa kvickt för redan 09:24 hämtades den av UPS igen enligt loggarna. Sen kom den till Tyskland den 23e och var kvar där under julen. Den 27e dec levererades den av UPS till mig.

    Samtalshögtalaren var paj och den funkar nu. Trackballen var lite lös och den är utbytt. Så jag är mycket nöjd! :)

    Kopierat från medföljande lapp:
    Parts replaced
    Switch,Black Ring
    Receiver,AAC Electronics,SDRP061
    Sponge,power key FPC,PN

    Tips: fråga om tracking-nr redan när ni har HTC på tråden (samtal eller chatt) för de gör en UPS-bokning direkt och får ett tracking-nr direkt men det verkar inte uppdateras på ärendesidan så snabbt.

    Kom ihåg att om det inte visas något tracking nr på HTCs ärendesida, https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx, för ert ärende (ticket) på hemvägen så gå till UPS, välj sök via referens och fyll i HTCs ticket-nr som sändningsreferens samt datumintervall.
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen ringt HTC om min telefon. Har fixat en annan N1 att ha undertiden, så det var bara att restore:a med nandroid så är det precis som vanligt. Fick tracknr av HTC men inget nummer som skulle vara för UPS? Antar jag får det när de hämtar paketet på torsdag?

    /Söder
     
  7. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Ja eller då kommer det förmodligen uppdateras på HTCs sida. Gör det inte det så ere bara att ringa till support å klaga lite.
    Vad är paj på din?
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Knapparna och trackball som är slitna, samt skärmen som lever sitt egna liv ibland. Skärmen har dock nog alltid varit sådan.

    /Söder
     
  9. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Ja, då har UPS precis varit och hämtat upp min telefon. Powerknappen började knasa sig, och det var väl lite i grevens tid. Köpte min i mitten på februari 2010.

    Blir intressant att se hur lång tid det tar. Får nöja mig med frugans avlagda SE Xperia X10 Mini så länge. Huvudsaken är ju att den går att ringa med.
     
  10. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    100 pund för att laga power-knappen!!!!!

    Bergling,

    Räkna inte med att du får det på garantin. Nu jävlar är jag själv sur :(

    Jag hade nämligen exakt samma problem som dig (till en början började power-knappen spöka mellan varven för att slutligen ge upp att fungera helt och hållet - ett känt problem som beror på märkligt designad lösning med en flexkabel som är "böjd" upp över ovansidan och som haft en förmåga att börja glappa/gå av enligt vad man kan googla fram en stor mängd resultat enligt).


    HTC i England har nu min telefon (som jag köpte i början på 2010, dvs inom garantiperioden) och jag fick nu precis ett mail där de hävdar att felet beror på saker som inte täcks av garantin (??!) och vill ha betalt enligt tre olika alternativ:


    Alternativ 1:

    Repair Description


    Level 5 - Full Plastic Refurbishment£28.25
    Labor£22.00
    Shipping£30.00
    Tax£16.05
    Please bill me for the full repair£96.30



    Alternativ 2:

    Labor£10.15
    Shipping£9.60
    Tax£3.95
    Please return without repair,
    and bill me only for the
    diagnostic and shipping.£23.70


    Alternativ 3:

    Do not repair or return, i authorize HTC to dispose of my device


    De skriver vidare följande:

    "Our initial assessment of your device indicates that the repair work required is caused by damage that isn’t covered by warranty. Unfortunately, this means we must charge you for the repair."


    Jag pratade med en representant på svenska HTC som eskalerade det hela till England (de ska höra av sig inom 5 dagar). Hur i helvete kan de tycka att detta inte skall täckas av garanti? och vad menar de med "full plastic refurbishment"? Telefonen var i väldigt gott skick rent kosmetiskt, med undantag för just power-knappen.

    Mina 4 senaste mobiler har varit HTC (tytn-2, G1, Legend och Nexus One) men skulle detta inte lösa sig på ett bra sätt så är det slutköpt av det märket ifrån mig garanterat. :mad:
     
  11. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER


    Skittråkigt att höra hur man som kund helt lämnas utan kontroll. Dock tyvärr inte förvånande. Varje gång man skickar in något för reparation vet man inte om man kommer få lösa ut den för dyra pengar för att de gjort en helt enväldig bedömning av att felet inte täcks av reparationen. Det borde göras något åt det här. Det finns ju inte direkt någon möjlighet för en själv att avgöra vad som är garantiärende eller ej till 100 %.

    Hoppas det löser sig för dig. Meddela gärna hur dom sköter sig. Nekas du reparation och får lösa ut den så hakar jag på och köper aldrig mer en HTC.

    Lycka till! / Meto
     
  12. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack Meto, will do :)

    Felet är ju rent mekaniskt i detta fall och det är ju det får mig så förvånad.
     
  13. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ja verkligen tråkigt att höra. Vafan! UPS skulle hämtat min telefon idag, men gjorde det inte. Tog för givet att de skulle fixa mina knappar, eftersom man läst att alla andra har det problemet, och HTC i Sverige som jag pratade med sa just även "ja, det är ett klassiskt problem" typ.

    /Söder
     
  14. johanoren

    johanoren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick både powerknapp och trackball utbytta, no questions asked. Verkar som att det är väldigt godtyckligt... tråkigt.

    Dock kan tilläggas att min powerknapp höll i ca en vecka innan den dog igen. Nu är dock garantin bruten så blir inte att skicka in den igen. Borde det inte gå att laga själv? Nån som öppnat och kollat hur det ser ut?
     
  15. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    På vilket sätt är garantin bruten? Du lär väl ha garanti i 2 år som alla andra, givet att du köpte den till ett EU-land. Alltså minst till slutet av januari 2012. För det var ju tidigast slutet av jan 2010 som folk här fick tag på dem. Spelar ingen roll om du redan skickat den på garantiärende tidigare.
     
  16. johanoren

    johanoren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Förlåt att jag är otydlig :P pajjade min skärm efter att jag fick tillbaka den från reparation och den lagade jag själv. Köpte ny skärm på ebay och opererade in den, därav den brutna garantin. Det kom sig inte av det tidigare garantiärendet alltså.
     
  17. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har HTC Irland svarat. De hävdar att min garanti på 12 månader (???!) gått ut och att jag därför inte har rätt till att få den reparerad.

    Läser man TOS så står det klart och tydligt:

    "Nexus One Warranty Information
    Returns and warranty: Warranty

    How long does the warranty cover the phone?
    Your warranty coverage depends on where you live:
    European Union: the warranty coverage extends twenty-four (24) months from the date of original purchase.
    All other locations (including the United States): the warranty coverage extends twelve (12) months from the date of original purchase
    What kind of things are NOT covered by the warranty?
    The warranty does not cover physical damage to the surface of your Nexus One, including but not limited to cracks or scratches on the screen or camera lens. The warranty also does not provide coverage for issues related to third-party applications you've installed. What kind of things can void the warranty coverage?
    Here are a few examples of actions that void the warranty coverage:
    rough handling of the device
    exposure of the device to extreme conditions
    tampering with the device, including removal or defacing of the serial number, IMEI number, or water indicator
    unauthorized opening or repair of the device
    tampering with or short-circuiting the battery
    unlocking the bootloader using the fastboot program
    For a complete list, refer to the warranty card included with your Nexus One and also available below. How does the warranty process work?
    HTC offers two options for the warranty process:
    Device swap: The device swap is the quickest way to get a working phone again. A new device will be sent to you, together with a box for returning the defective device. You should remove the SIM card, the battery, and the microSD card from the defective phone, insert them into the new device, and return the defective phone in the box provided.
    If you have engraved your phone with a personal message, the device that you receive will not include the engraving, and the engraving on the defective device will not be sent back to you. If you want to keep your engraving, you can opt for the express repair option.
    Express repair: With this option, you send the defective device to the HTC service center. HTC will perform the repair and send you back your device, including the original engraving.
    How can I initiate a warranty repair?
    The first step is to request a ticket number by calling HTC, the number for which can be found in the Service & Repair section of the HTC website. An HTC representative will guide you through the process and either (a) arrange for the delivery of the swap device or (b) send you shipping instructions to an email address you provide (if you prefer the express repair model).

    What happens if I send my device for warranty repair, and it turns out the defect is not covered by the warranty?
    If the HTC service center detects that the device is not covered by the warranty, an HTC representative will contact you to determine what to do next. You can choose to pay for the repairs (the HTC representative will provide you a quote), or you can opt to have HTC send you back the device, in which case your credit card will be charged the round-trip shipping fees, as well as an examination fee of $28.

    See the full warranty HERE."
     
  18. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu fick jag fatt på någon lirare på Irland som till en början ihärdigt hävdade att det var 12 månaders garanti. Efter att jag blåst en packning och påpekat faktum (och personen konsulterat sina kollegor) så insåg han att nexusen (passion) omfattades av 24 månaders världsgaranti (som enda modell). Nu ska rep. delen ha fått blänkare om att de ska åtgärda felet gratis.

    Fan trot :(
     
  19. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Farsen går vidare. Nu vill han ha in "proof of purchase" (ett dokument som ska innehålla mitt namn, IMEI och serienummer). Problemet är att ingen som köpt N1 direkt ifrån Google har fått ut detta dokument (Google själva säger på deras supportforum att informationen är tryckt på boxen och på telefonen endast).

    Moment 22. Och telefonen är fortfarande gisslan hos HTC.

    Börjar ogilla HTC extremt mycket nu efter detta
     
  20. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Har du inte kvar lådan då? Och räcker det inte med kvittot från Google Wallet?

    /Söder