Säga upp Tre-abb?

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Bobby, 2 jan 2012.

  1. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Hej, hur säger jag upp mitt Tre-abb? Kan jag göra det via "Mitt3" eller ska jag ringa?

    Om jag säger upp det nu och idag har en månadskostnad på 299:- kan jag då betala allt på en gång och byta operatör utan uppsägningstid?
     
  2. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Mitt3 verkar inte erbjuda den valmöjligheten, så enklast är nog om du ringer dem och ber om en slutfaktura alternativt kilar förbi en av deras butiker och ordnar det där.

    Precis så. 299 * antalet månader du har kvar på din bindningstid.
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    När jag sade upp Halebop plussade de på 3 månader extra, pga jag sade upp det i förtid + ett par hundra för administration.

    Vet ej om det gäller 3 med, men var beredd på "överaskningar".
     
  4. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Oj, det var fult gjort. Jag har förvisso bara erfarenhet av Tele2 så det skulle mycket väl kunna vara så att Tre gör en liknande fuling.
     
  5. 3Sverige

    3Sverige Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kontaktar vår kundservice på telefon hjälper de dig med en slutfaktura.
    Säger du upp det idag och inte har någon bindningstid kvar debiteras du uppsägningstiden på 3månader. Har du en fastkostnad på 299kr/mån blir slutfakturan: 299*3 = 897kr.

    Med vänlig hälsning

    Johan Wistrand
    3Kundrelationer
    Mobiltelefoner & Mobilabonnemang - Köp Mobil - Privat - tre.se
     
  6. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Tack! Jag fixade det idag. Tog lite tid, lite krångel. Men det gick. Nu är jag tyvärr ej nåbar tills den 9:e
     
  7. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
    Funderade på en sak..
    Om man tar slutfaktura och man har ex 3 månader kvar som man betalar av kontant. Får man då ringa under dom 3 månaderna då?
     
  8. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Begär att få en bekräftelse på uppsägningen.. tjejen sa upp sitt abbonemang en gång i månaden i 5 månader, varje gång sa de att det var gjort men likförbannat kom det nya fakturor.. Hon hade inte begärt en bekräftelse på att det faktiskt var uppsagt men men hör och häpna när hon tillslut begär att få en så säger tjejen på kundtjänst att dom inte skickar ut några.. Då tog jag över samtalet ifrån min flickvän varpå supporten tycker det var oförskämt att göra det och lägger på.. Löste sig när vi ringde upp igen och fick tala med en människa tillräckligt begåvad för att klicka sig fram till "säg upp" samt "skicka bekräftelse"..
    Underbara TRE

    Här var någon mer med samma erfarenheter..
    Fairshopping.se - Omöjligt att säga upp abonemang hos 3
     
  9. 3Sverige

    3Sverige Infant Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går bra att säga upp sitt abonnemang tills efter uppsägningstiden har löpt ut. Du betalar då abonnemanget löpande under uppsägningstiden istället för en debitering av slutfaktura i en klumpsumma.

    Med vänlig hälsning

    Johan Wistrand
    3Kundrelationer
    Mobiltelefoner & Mobilabonnemang - Köp Mobil - Privat - tre.se
     
  10. HAL

    HAL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad Tre är fula och inte säger är att om du inte har någon bindningstid kvar bör du först byta till det billigaste abonnemanget och sedan säga upp det. Det *missade* de att tala om för mig och jag fick betala massor för ett dyrt abonnemang jag inte kunde använda dessa tre månader. När man sedan skulle klaga hos kundtjänst visade det sig att de inte (!) går att nå via telefon, inte heller via mejl, utan du måste skriva ett brev för att kunna klaga. De vet naturligtvis att man inte orkar göra det. Men å andra sidan kommer jag inte att bli kund hos dem innan jag hunnit blivit lurad av alla andra operatörer ;)
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Tre är ungefär lika härliga som bolag som ss var under andra världskriget. Jag hatar det skivbolaget. Aldrig mer!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Skivbolaget.... Haha

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  13. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Till skillnad från Tele2 eller? Har du kollat in deras FB sida :o
    Har f.f kvar fasta bredbandet hos Tele2 men aldrig mera mobilt hos dem.
    De skapade ett extra abonnemang som de drog pengar för under 7månader. Hade självklart inte beställt ngt och de erkände dem.
    När jag upptäckte deras fel så menade Tele2 att de ej hade möjlighet att betala tillbaka vad de faktiskt dragit från mitt konto.
    De kunde möjligtvis erbjuda en pott att ringa upp för. :sealed:
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tele2 är minst lika jobbiga dom indeed..det finns väl inga riktigt bra operatörer iof men tre är... under all jävla kritik kassa..
     
  15. JonasE

    JonasE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ett tips när man ska avsluta abonnemang och vill betala så lite som möjligt är att först byta till ett billigare abonnemang innan man säger upp det.

    För ett halvår sen byte jag från tre till telia. Hade pott 299 kr/mån hos tre. När bindningstiden gått ut ringde jag tre och bytte till pott 99 kr/mån. Dagen efter gick jag till phone house och köpte en galaxy s2 med telia abonnemang. Slutfakturan ifrån tre blev då bara 297kr istället för 897kr :-)
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hahaha, det är så dom tjänar pengar ju. Titta på Tele2s fulingar, även fast jag bytte upp mig till ett större surfpaket måste jag betala uppsägningstiden ut på det gamla. Det sa han jag pratadd med när beställningen av uppgraderingen var gjord :(

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Deras billigaste 3Mini kostar 49kr så då kommer man "undan" med 150kr drygt om man ska säga upp det och betala 3mån uppsägningstid.
    Fast det bästa är ju att man bevakar och ringer 3månader innan bindningstiden tar slut. Då blir det ju inga 3 månader extra utan man betalar ju sin fulla avgift i 24mån och ringer månad 21 och säger upp den med slutdatum samma dag bindningstiden tar slut.
     
  18. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Lite OT kanske...
    Efter att ha läst tråden om vad folk säger om 3 så blir man ju nervös...
    Bytte från Tele2, efter drygt 10 år hos dom, till 3 nu vid årsskiftet. Har hittills inget att klaga på faktiskt.. Samtalskvalitén blev bättre, täckningen bättre och datahastigheten snabbare. Då var jag ändå inte missnöjd med Tele2! Utom Tele2s mobila bredband som sög illerpung... Har ytterst sällan behövt kontakta kundtjänst hos nåt företag, och de få ggr jag gjort det har det funkat smidigt. Undantaget var Boxers kundtjänst vid ett tillfälle..."Jonas" hade jag kunnat strypa långsamt, för otrevligare och inkompetentare mänska får man leta efter!! :(

    Tror många som gnäller här kan själva vara lite skyldiga till missförstånden oxå. Man kan ha uttryckt sig oklart utan att tänka på det.
    Har råkat ut för det på mitt egna jobb, att kunder sagt nåt o man har gjort som dom sagt o sen blir dom plötsligt förbannade o säger att "så där sa jag inte! Här ska jag minsann aldrig mer handla!" :)

    Självklart kan det bli fel och att det är företagets fel! Och det är ju alltid dom missnöjda kunderna som hörs!! :)
    Och visst är storföretagen ofta giriga...dom vill tjäna pengar!! För tyvärr handlar ju i princip ALLT här i världen om att tjäna så mycket pengar som möjligt!! Man ska gärna utnyttja andra människor för att tjäna pengarna oxå.. Det är sorgligt!
    Varför tror ni t.ex att den gamla 1-sekunddebiteringen försvann och ändrades till 3-sekunders>10-sekunders>60-sekundersintervall i samma takt som minutkostnaderna sänktes mer o mer?!? Självklart för att inte förlora pengar! Hade det varit 1-sekunddebitering med dagens 9-19-öres minuttaxa så hade det inte blivit pengar alls, i jämförelse med om minuttaxan varit kvar på 5,50 som den var förr... Samma sak med öppningsavgiften. Den ökade i samma takt som "prata fritt" abonnemangen dök upp...

    It's all about the money! Tyvärr...
     
    Wimpy gillar detta.
  19. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Har suttit och "sneglat" på denna tråd ett bra tag nu, och nu undrar man givetvis varför?
    JO min son sa upp sitt abbonemang på Telenor eftersom vi har dålig mottagning här där vi bor.
    Och han tecknade ett abb hos 3 och valde då en Blackberry 9900 Bold i abbonemanget.
    Allt var "frid och fröjd" en vecka om jag minns rätt? Det fungerade bra allting.
    Sedan kom han hem en dag ifrån skolan och plockade upp Blackberryn ur fickan helt död.Den blev strax innan jättevarm helt plötsligt när den låg i fickan.
    Den lämnades in på 3 butiken där den var köpt. De gav sonen en lånetelefon som fungerade i 1 timme ungefär. Sedan byttes denna lånetelefonen till en annan och snart hade han testat 4 olika lånetelefoner.INGA FUNGERADE.
    Han tog med sig en Sonyericson telefon som de plockade i ett simkort som fungerade så länge så han hann sätta sig ner på tåget sedan la det av.
    Detta upprepades så många gånger de närmaste veckorna att vi har tappat räkningen nu.
    Han har stått mitt i stan 500m ifrån deras mast och inte haft någon täckning.
    Nu har vi testat så många simkort i olika telefoner att det ligger simkort överallt i huset.INGA FUNGERAR.
    Hans Blackberry ska enligt info varit en vända i England för reparation, men det är så länge sedan att jag eller vi inte kommer ihåg hur den ser ut?
    Igår blev jag (hör och häpna?) uppringd av en av de inblandade i denna härva och han frågade mig varför vi inte hämtat ut luren som ska (enligt honom ) finnas på en Preemmack i nästa by.
    Han lovade att han skulle skicka inlämningsnummret till min mail så jag kunde hämta ut den.
    Det kom givetvis inget mail så jag ringde än en gång till 3 och där visste de ingenting!!!!!!!!! SUCK!!!
    Enligt den förre personen var det DHL som hade levererat den till denna Preemmack , men nästa person säger : Vi skickar aldrig något med DHL.
    Han kan inte kolla upp vem jag talade med innan heller (jag satt på en stökig buss) så något inlämningsnummer existerar uppenbarligen inte?
    Jag har försökt att få detta kontrakt avslutat med dem i många veckor nu.
    Orkar snart inte att tala med 3 mer, de har min son i sitt (Garn) han lär aldrig komma ur detta uppenbarligen den saken är klar.
    Jag har ALDRIG varit i kontakt med ett företag innan som är så "Osmidigt" och i mina ögon är de "banditer" och "rövare" de skickar fortfarande räkningar till min son för något han inte kan använda.
    Sitter och funderar på om massmedia har något intresse i en sådan här historia? Aftonbladet har ju uppenbarligen "Nyhetstorka" så vem vet?
    Konsumentverket ska jag också ta kontakt med den saken är klar.
    Igår efter att jag suttit och ältrat detta med den personen som jobbade på "Teleperfomance Nordic Stockholm" (Tack True caller) Så sa sonen att :jag funderar på och inte ha en mobiltelefon mer? SÅ hårt tar detta på oss att alla de här hundratals gånger sitta och försöka få ett avgörande och saken är den att jag har nog ringt upp MINST 500:- till 3 och sonen har garanterat åkt buss och tåg för MINST lika mycket.
    Men nada, det är som att köra huvudet i väggen. Nej skit ni i era kunder så illa behandlad har jag aldrig blivit i hela mitt liv förr. Så ett varningens ord till de som funderar på och skaffa ett 3 abbonemang "GÖR INTE DET" Jag är ett levande bevis på att 3 ska man passa sig för den saken är klar.
    :cry:

    PS: Detta är en enormt "förkortad" version av historien, jag fyller år idag och sitter och väntar på att mina barn ska komma.
    Har därför inte tid att gå in i detalj hur denna historia har varit men kan säga att jag har lagt ner hela min själ i detta och så är det med min son också.Han orkar inte ens gå tillbaka till butiken ens.Butikschefen vill inte tala med oss (gömmer sig) och tja? Vad ska man säge he he .
     
    Last edited: 21 jan 2012
  20. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag (som så många andra av mina vänner) hade Tre i några år förut och jag hade aldrig problem med dom. Men sedan dom släkte ner sitt GSM-nät har det ju inte varit en fröjd att vara kund hos Tre. Idag är det bara min granne som har Tre mig veterligen och han har vissa ställen i lägenheten han måste stå för att kunna få någon mottagning.

    Men enligt en tidigare artikel av Mobil ska det inte vara några problem att få sitt abonnemang annullerat:

    Kanske ska visa den artikeln för grannen som väntar på att få säga upp sitt abonnemang asap.. :)