Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. karmatt

    karmatt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, grym app!
    Har använt den sen den kom ungefär.
    Dessvärre har jag ett litet problem på min galaxy nexus, varje gång jag får en "notification" om att saldot har ändras, slutar bankdroid att fungera.
    Man kan då bara välja close, men man får notifikationen och programmen startar om sig själv och fungerar igen till nästa notifikation.
     
  2. e3henri

    e3henri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha
    Tro det eller ej, men igår kväll så började det plötsligt fungera.
    Jag tyckte också att det såg lite konstig ut att det stod TemporaryNotAvailable samtidigt som deras egen App fungerade.
    Jag har inte varit inloggad på många ställen eller nåt konstigt.

    Men det verkar som den kraschar om den får TemporaryNotAvailable eller IncorrectPin. Jag provade precis att försöka registrera ett konto med slumpmässigta inloggninsuppgifter och då kräschar den igen.
    Så det finns alltså en bugg, men så länge banken ger OK så kraschar det inte.
     
  3. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Gött. Vi får hålla tummarna för att det fortsätter fungera.

    Ja, och den buggen är ju väldigt lätt att återskapa, ska titta på det vid tillfälle.
     
  4. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Finns det ingen mer än liato som jobbar med Bankdroid? Verkar en aning arbetsamt att dra lasset själv...

    Skulle behöva hjälp med att lägga till en bank, närmare bestämt regex. Inloggningen redan fixad. PM:a mig!
     
  5. linden1977

    linden1977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    eredovisning - Plusgiro

    Hej!

    Försökte lägga till Plusgirot men lyckades inte, är det inte samma som jag brukar använda? (eredovisning för att se inbetalningar till PG-kontot) då man enbart kan ange siffror på inloggningen.. Finns det någon lösning för att se PG-konton?

    https://eredovisning.plusgirot.se/ddrint/nordea/LoginFrame.jsp

    God jul :)
     
  6. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    har varit väldans tyst nu ganska länge.
    Hoppas inte Liato har sprungit in i väggen och inte orkar med detta projekt längre.

    Hoppas fortfarande på att få igång Hemköp igen och vill också passa på och önska Liato och alla som läser här ett riktigt GOTT NYTT ÅR..:)

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
  7. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har Volvokortet, ser ni transaktionshistorik?
    Jag ser nämligen inte detta när jag har gått in på mitt volvokorts konto i appen.

    Ska det finnas öht?
     
  8. klask

    klask Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En livsnödvändig app som är sjukt bra!

    Jag har ett önskemål, är det möjligt att få saldot permanent i notifieringslisten? Då inte att den ligger bredvid klockan utan först när man drar ner den så finns saldot där
     
  9. Andreas75k

    Andreas75k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har det inte heller, men jag har skickat in info för att få till det, så vi får se om det går. Om du läser tråden några sidor bakåt så kan du se korrespondens om detta.
     
  10. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hoppas det också...
    Väntar otåligt på Hallandstrafiken, får gå in på deras hemsida hela tiden
    eftersom vi har ett "familjekort" som är liiite svårt att hålla reda på...
     
  11. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för info, det hade jag missat.
    Får hoppas att liato hinner titta på detta någon gång!
     
  12. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Det finns just nu bara stöd för https://kontoutdrag.plusgirot.se/ ... skickar du in all info som behövs (står i första inlägget i tråden) så kanske det kommer med i en framtida version.

    Ledsen att det uppdaterats så dåligt på senaste tiden. Har sällan ork/tid att koda ännu mer när jag väl kommer hem från jobbet.
    En fix för Hemköp är som sagt planerad men jag kan tyvärr inte ge någon tidsplan.
     
  13. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Förstår precis, vill inte stressa dig men många med mig börjar helt klart förlita sig på funktionaliteten i din suveräna applikation..:) Kanske någon annan som klarar av kodning för android kunde hjälpa dig om du vågar släppa in någon förstås.. Är tyvärr ingen kandidat själv..:( Är ju ett ganska övermänskligt jobb att hålla efter alla "banker" som ändrar sina sidor och dessutom lägga till nya stup i kvarten och dessutom ha ett dagjobb.. Jaja, lycka till och jag väntar med spänning på en uppdatering..:)
     
  14. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Helt rätt att det är en övermänsklig uppgift att sköta en app av denna proportion på fritidsbasis. Liato, du får ta det lugnt så du inte tappar sugen helt.

    Själv är jag tyvärr nybörjare på Java och Android, så jag kan inte bidra så mycket som jag skulle vilja. Har dock fixat till Akelius Invest med lite hjälp av liato. Några saker är kvar att göra, men det viktigaste - se saldo + överföringshistorik - funkar.

    Om någon vill testa så finns source + apk här: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
     
  15. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Alla mina konton försvann med senaste uppdateringen, men alla mina konton fungerar som de ska efter att jag lagt till dem igen så jag klagar inte.
    Tack för en app som jag inte skulle klara mig utan nu när jag vant mig! :>
     
  16. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag mejlade liato den 17e dec om en fix för Preems privatkort, men jag har inte fått någon respons. Har du fått mitt mail?

    Sedan verkar Coop ha slutat fungera igen, jag får felmeddelandet "Kunde ej hitta eventvalidation". Jag har lite svårt att förstå vad det felmeddelandet betyder, men jag hjälper gärna till.
     
  17. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Samma här, så det måste vara något allmänt.

    /Daniel
     
  18. ChalleMan

    ChalleMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur går det med dessa planer? Stör mig fortfarande grymt mycket på att missa massa händelser på kontona eftersom nya händelser skriver över notifikationerna.

    Och tycker du ska börja ta betalt för din grymma app. En fem-tio kronor hade väl alla betalt?
     
    bimmerboy gillar detta.
  19. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Verkar som att SEB har slutat fungera sporadiskt. Jag kan logga in genom vanliga internetbanken, men Bankdroid kan inte längre uppdatera mina konton.
     
  20. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Eventvalidation är en sträng som är unik för varje login som Bankdroid måste hämta från sidan och skicka med när den loggar in. Jag kan ha fel då jag är gröngöling, men ser ut som att den strängen tagits bort från loginet.

    Om ngn av er som har Coop har någorlunda koll på programmering så kan jag troligen guida till att få det att funka. Liato guidade mig om detta för Akelius. PM:a mig i så fall.

    Snabb fix som kan funka för den som vill försöka själv: Sätt "//" framför dessa rader:

    -private Pattern reEventValidation = Pattern.compile("__EVENTVALIDATION\"\\s+value=\"([^\"]+)\"");"
    -matcher = reEventValidation.matcher(response);
    - if (!matcher.find()) {
    - throw new BankException(res.getText(R.string.unable_to_find).toString()+" eventvalidation.");
    - }
    - String strEventValidation = matcher.group(1);
    - postData.add(new BasicNameValuePair("__EVENTVALIDATION", strEventValidation));