Transformer Prime bekräftad av Asus

Diskussion i 'ASUS' startad av gurral, 19 okt 2011.

  1. Kikoelz

    Kikoelz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Ipad Pro
    Japp, står precis likadant för mig. Brukar det inte vara så att företagen skickar ut sina produkter så att kunden har dom på releasedagen? Iallafall så beställde jag den 26:e januari och mailade och frågade om jag skulle få den när den släpps, och enligt kompletts support så fanns min order bland den första leveransen.
     
  2. Faust

    Faust Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så de har fått in ändå? Någon annan här i tråden sade ju att han snackat med Dustin och att de inte skulle få in några förrän den 10 februari.
     
  3. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skulle kunna vara så att den personen på Dustin kollade på samma datum som står på deras hemsida och där står det beräknad leverans 10 februari och att det är andra omgången men att första går åt till dem som har förhandsbokat eller något sådant skulle jag tro men jag har inte mer koll än någon annan här så är det någon som kan konfirmera eller dementera min gissning skulle det inte vara fel.
     
    Last edited: 28 jan 2012
  4. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jo precis de så på deras Facebook sida att den 30 gäller för de som förbeställt och den 10 för ny beställningar. Man skulle tydligen kolla på sin order om man har tilldelats en i den första skeppningen. Står isåfall restnoterat antal 0 isåfall.

    De har ju fått in ett antal Prime den 24 så konstigt vore det om de inte skickar ut på måndag.
     
  5. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, i stort sett alla företag skickade i fredags så den är framme måndag. Har svårt att tänka mig att komplett inte skulle göra det. Det är i så fall om det blev nåt stort fel hos dem så ingen kund kan se att det har skickats eller kollinummer osv. Får hoppas på det ,)
     
  6. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Nån som har koll på hur många Alina får in? Beställde en därifrån igår. Första gången jag beställer därifrån f.ö men hoppas det går bra.
     
  7. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Då lär jag få vänta till februari för min står nämligen som restnoterad :(
     
  8. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    De måste fått en liten leverans då. Eller så ändrar dem den inte till icke restnoterad förän idag för vissa. Vi får helt enkelt se idag, dem skulle ju skicka ut dem så fort lagret öppnade. Eller vilket datum beställde du?

    Beställde min den 9 januari(på kvällen) och Dustin skickade den idag! :D
     
    Last edited: 30 jan 2012
  9. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag beställde i fredags

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  10. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har alla som beställt från Webhallen för upphämtning fått leveransbekräftelse nu?

    EDIT: Fick mail att jag kunde hämta den kl 10:11 (Linköpingsbutiken)
     
    Last edited: 30 jan 2012
  11. combatzone

    combatzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fick också ett mail
    beställde den 28
     
  12. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Verkar som att dom prioriterat beställningar som valt att hämta i butik. Beställde min 9 januari och fick mail i fredags att jag inte får någon från första leveransen! Blev ett samtal till netonet där dom kunde skicka en direkt!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    28 Verkar ha varit precis på gränsen då, en vän till mig beställde på morgonen den 29 och har inte fått ett mail.
     
  14. backeliten

    backeliten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men vad i h-vete, beställde en Prime via webhallen den 10:e jan som skulle skickas.
    Har inte fått nån uppdatering ifrån webhallen om min beställning ännu, så jag misstänker att jag inte kommer att få nån ifrån denna omgång.
    Surt att läsa att andra som har bokat för upphämtning långt senare kan hämta ut sina idag.
    Inte bra webhallen.. :(
     
  15. Fnords

    Fnords Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hämtade min på Webhallen i Linköping vod 10:05 idag, ICS installerat, inga problem än.
     
  16. Ultura

    Ultura Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    ASUS Transformer Prime
    Som jag skrev på föregående sida så verkar det som dom prioriterar avhämtning ja, blir riktigt arg på det, bestä'llde den 20:e vilket var lite sent så jag var beredd på att få vänta, men när man läser att folk får hämta i butik som beställt långt senare så kan man ju inte bli annat än irreterad.
    Jag tog kortbetalning så dom har ju redan fått mina pengar, det borde ju prioriteras tycker jag.

    Har handlat ganska mycket av webhallen innan men nu får det nog bli slut på det.
    Jag har inte ens fått svar på mitt mail jag skickade under förra veckan.


    Edit: Skickade ett nytt lite lätt irriterat mail som både påpekade att jag inte fått svar på mailet och en undran hur dom har tänkt med prioriteringen, jag tycker iaf att man har rätt att bli uppdaterad om när man kommer få nånting när man betalar i förskott vilket jag också påpekade.

    Jaja, hade det inte vart förbetalt hade jag beställt en på Alina, dom har 2st i weblagret.
     
    Last edited: 30 jan 2012
  17. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med, hade också uppfattningen om att det var 1 kö för hela Webhallen, dom svarade till och med att det var så när jag mailade och frågade. Gillar Webhallen men det blir nog aldrig att beställa på postorder från dem någonsin igen.
     
  18. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Blir så sur på webhallen precis som ni. Har tidigare läst när folk bokat saker från dom att webhallen bekräftat att det är en kö för alla typer av ordrar. Detta verkar ju verkligen inte vara fallet denna gången. Beställde vid lunch den 9:e och jag "låg bra till i kön". Sedan så läser man folk som bokat i förra veckan och hämtat ut sin. Jag valde postorder just för att jag tänkte att det kanske tar nån dag extra för dom att skicka dom till butiken då dom inte har internleveranser varje dag.

    Beställde en från Alina tidigare imorse när dom fick in några i lager och har nu fått bekräftat att den skickas idag. Trots att jag är "White" kund hos webhallen och har gratis frakt och rabatter på vissa produkter så blir det nog inte att handla mer där när dom gör så här.
     
  19. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tror du har missat webhallens nivåsystem. Jag som silvermedlem har förtur till förhandsbokningar och dom som har högre rank i bonussystemet är ännu mer prioriterad än mej.

    http://www.webhallen.com/medlem/information

    Nu ska jag åka in och försöka få min Prime utbytt med sina 9 (minst) döda pixlar, önska mej lycka till!
     
  20. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Deras nivåsystem har ingen påverkan på förhandsbokningar vad jag förstår. Jag som white har inte fått min platta före de som bokat i butik (som jag iofs inte vet har högre klass men det tvivlar jag på). Jag tror snarare det fungerar så att när det är mycket att göra så packas din order före andra om du har högre level. = Du kan beställa senare men ändå få leverans nästa dag iom att du går före i packningskön.