Civilingejör Medieteknik

Diskussion i 'Off Topic' startad av desire., 31 jan 2012.

  1. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, nu börjar det dra sig åt studenten och jag måste snart börja söka till högskolor och universitet.
    Visst egentligen inte vad jag ville plugga till eller göra, kollade lite på olika program och fann civilingenjör inriktning medieteknik. Men jag vet inte ett skvatt om det och har börjat surfa lite då och då, och kolla lite kurser och så. Frågan till er är ifall någon här eller någon ni känner har pluggat till det. Hur är det? Kul? Tråkigt, eller helvete? Och jag som inte programmerat ett skvatt i c, c+ samt c++, är det kört för mig? Ifall någon jobbar som det just nu eller jobbat som det, hur ser det ut i arbetslivet? Naturligtvis kan ni skriva ner egna tankar och åsikter.
    All, då menar jag ALL hjälp uppskattas stort, då det beror på min framtid.
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Det viktiga är att du väljer att läsa något som du tycker är roligt. De färdigheter som du tränar upp i skolan är det sedan tänkt att du skall använda i hela ditt yrkesliv. Om du inte tyckte att det var roligt i skolan kommer du nog tycka att du skaffat dig ett trist jobb.

    Vad är det som lockar dig med just medieteknik? Tycker du att det finns delar som inte verkar fullt så lockande?