Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

  1. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon (av er) som upplever problemet med skärmen som många verkar ha? Dvs att vid svarta scener (film) så blir det svarta "kuber" osv, dvs att den inte riktigt kan rendera. JAg vet inte hur jag ska förklara det. Men riktigt dålig bild vid mörka miljöer och liknande.
     
  2. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Äntligen!!!

    Nu har jag fått min. Ligger på laddning under natten medans jag jobbar.
    Ska kolla lite på den imorgon, så kommer en redogörelse sen när jag haft den i några dagar.
     
  3. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan vara att du har väldigt torra fingrar. Det händer mig ibland nu på vintern, att den liksom inte reagerar riktigt för att det inte finns tillräckligt med fukt. Då är pennan bra att ha.
     
  4. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ett litet tips.

    Surfar ohälsosamt mycket med min note känns det som och har fått som vana att använda pennan när jag gör det. Den prickar alla små länkar exakt och när man skriver går det riktigt fort om man kör combon penna+swype. Dessutom kan man hålla in knappen på pennan och svepa till vänster för att gå bakåt och upp för att få fram adressfältet/menyn. :)
     
  5. jsg101

    jsg101 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hej! Har haft min Note i en vecka nu. Några problem av olika allvarlig karaktär:

    1. Det går inte att svara på inkommande samtal. När det ringer så trycker jag på den gröna luren på skärmen och cirkeln utvidgas men samtalet kopplas inte. Går inte heller att stänga av alarm. Trycker på alarm-ikonen på skärmen men det bara fortsätter att larma.

    2. Surf funkar ok men en sida går inte att öppna och det är just Swedroid. Kan surfa på alla sidor jag testat men Swedroid öppnar inte. Använder standard-webläsaren.

    3. När jag scrollar längst ut i någon riktning (höger, vänster, upp eller ner) så får jag ett blåfärgat band längst ut på skärmen.

    Gillar mobilen skarpt men att inte kunna svara på samtal är ganska surt (det går att svara med knappen på medföljande headset men det ska ju självklart funka på mobilen direkt). Någon som har lösningar?
     
  6. Skree

    Skree Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För att svara samtal så får du trycka på den gröna luren och sedan dra fingret utanför cirkeln som bildas...precis samma med larmet. (Som du gör när du låser upp telefonens skärmlås)
     
    jsg101 gillar detta.
  7. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Den blå färgen visar bara att du kommit till slutet och det finns inte mer att visa.
     
    jsg101 gillar detta.
  8. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Någon som lyckats para ihop Noten med en SE MW600 utan problem?

    Jag får inte det att funka optimalt. Antingen hamnar ljudet vid samtal i telefonen, fast den är ihop kopplad. Eller så blir det ojämt ljud med inget eller lågt ljud i vänster öra, men med normal volym på höger öra.
     
    Last edited: 3 feb 2012
  9. jlarsson1978

    jlarsson1978 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har också haft en del problem, men trodde det var jag som hade gjort fel.
     
  10. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har lyckats få ihop det utan några direkta problem med MW600 :) Så länge man kommer ihåg att synka om en snabbis efter man vart out of range :)
     
  11. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Det var fel på hörlurarna. Testade ett annat par, och då fungerade det perfekt.


    Då tänkte jag göra en liten recension på mobilen, nu när jag haft den en vecka.

    Det är verkligen den bästa mobilen jag haft.

    Hittils inga större missöden, fel eller buggar.
    Dock har den vid ett tillfälle haft skärmflimmer när den var avstängd.
    Men de konstiga färgerna försvann när jag drog ur laddaren, efter det var det bara att fortsätta ladda. Verkade bli så när jag slog igång skärmen för att se hur mycket den hade laddat. Men det har som sagt bara hänt en enda gång.

    I övrigt har jag inte haft några problem, den har fungerat perfekt.
    Skärmen kan förstås ta en extra sekund att reagera efter man tryckt av skärmlåset,
    men det är inget igentligt problem. Det är iallafall inget jag ligger sömnlös över.
    Skärmen är väldigt härlig att använda, speciellt vid surfning.
    Riktigt klar och bra upplösning. Knappt så att man behöver zooma.
    En annan fördel är hur snabbt den laddar internetsidor, skönt att slippa mobilsidorna.
    Pennan fungerar utmärkt trots skärmskydd, så det rekommenderas.
    Batteriet är också ett stort plus, det håller otroligt länge trots massivt användande.

    Jag har än så länge inget direkt att klaga på, den är otroligt snabbt och jag har knappt märkt av nåt lagg eller seghet. Inte heller nåt problem med mobil, OS, batteri eller skärm.
    Det enda jag skulle kunna tänka mej att den saknar är en fysisk kamera knapp.

    Den får defenitivt 5 av 5 från mej.

    Kanske skriver jag en mer utförlig recension när jag ägt den längre och använt alla funktioner.

    Extra plus för
    + Skärm
    + Batteri
     
  12. D_Odell

    D_Odell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sitter med LA4 uppdateringen sen några dagar tillbaka. Upplever att noten börjat krasha mer än med KL7. Går det att gå tillbaka ett steg i uppdateringarna? Isf hur gär jag det?

    GT-N7000 using Tapatalk
     
  13. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Normalt när du uppdaterar utan en fabriksåterställning så kan det bli buggigt...

    | CriskeloROM v6 + AbyssNote v3.6 Powered Galaxy Note | Tapatalk |
     
  14. Fille14

    Fille14 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hej jag undrar om nån vet nån app som gör att man kan anpassa sina bilder till typ lock screen format. Bilderna blir så oskarp när man måste skära ner dom. Sorry för dålig förklaring men hoppas att ni fattar vad jag menar.Tacksam för svar .
     
  15. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag är också ute efter ett program som ställer in bilden i skärmen utan att den blir för stor. Som antingen bakgrund eller i låsskärmen. Jag lyckas aldrig beskära så som jag vill ha det. Nån som vet?
     
  16. freddy4fingrar

    freddy4fingrar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jodå helt klart. Stör mig som fan på det faktiskt. Fast min tjejs note är värre då blir det även så på bilder med mycket svart i.

    Någon annan som får så på bilder i galleriet? Eller har hon fått ett dåligt exemplar
     
  17. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag använder mig av wallpaper slideshow, bäst hitills iaf.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Mr-F gillar detta.
  18. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Kombinationen pappaledig, nya telefoner i hushållet (note och galaxy nexus) och ebay är ingen bra kombination. Klick, klick, köp. Klick, klick, köp. Haha. Nu börjar de flesta grejorna trilla in.
    Blivit lite allt möjligt, allt har inte kommit hit än dock. Dockningsstationer både för laddning av bara telefon och en variant för laddning av extrabatteri, extrabatteri original, extrabatteri eftermarknads 5000mah med större bakstycke, kabel för inkoppling av usbminne med media, kabel för omvandling av usb till hdmi för uppspelning på tv, skinnväskor, nytt bakstycke i "kolfiber", skärmskydd.. Tja det mesta.

    Än så länge riktigt bra kvalité på de grejor som kommit hem. Framförallt dockningsstationerna känns rejäla och med betydligt bättre passform än de jag köpte på ebay till min desire hd. Nästan för bra ;)
    Bilhållare är oxå köpt men där köper jag inget annat än brodit original. Det är det enda som duger i min mening. Pallar inte hålla på med långa svanhalsar och gummiproppar.
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är alltid kul med fynd på eBay! Dela gärna med dig av lite länkar, speciellt dockningsstationerna är jag intresserad av.
     
  20. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Absolut kan jag dela med mig av lite länkar.
    Denna docken köpte jag ett par stycken av. Bra att ha hemma, på jobbet osv..
    http://www.ebay.com/itm/280794950086?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Edit: Såg att du använder Nexus. Då köpte jag den här:
    http://www.ebay.com/itm/310371241715?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Denna köpte jag egentligen bara för funktionen att kunna ladda mina extrabatteri:
    http://www.ebay.com/itm/270900231186?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Fungerar även som hållare av telefonen i liggande läge om man vill det. Givetvis ingen laddning då.

    Nytt batteri till lagom pris:
    http://www.ebay.com/itm/120838156047?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Sen det här 5000mah batteriet har man ju läst en del om. En del är skeptiska och en del är lyriska. Har inte fått det ännu så kan inte ge någon egen feedback.
    http://www.ebay.com/itm/150722616928?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Kabeln för att koppla in usbminne. Fungerar kanon! Tyvärr verkar ju inte telefonen fixa ntfs som vanligt utan det är fat som gäller, 1080filmer osv går ju bort då filstorleken blir för stor. Men för typ 20 spänn är det ju klart värt kabeln ivarjefall...
    http://www.ebay.com/itm/270904169619?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Köpte ytterligare en på en meter. Smidigare i bilen då jag kan ha telefonen lite längre ifrån ungarna om dom ska kolla i bilen. Om nu inte den dvd de redan har där inte skulle duga..

    Bakstycket i kolfiberlook:
    http://www.ebay.com/itm/170751863500?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Omvandlare till hdmi. Inte fått och testat ännu:
    http://www.ebay.com/itm/280766335892?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Ett skydd som egentligen bara skall användas då telefonen läggs ner i gemensam värdeväska under fotbollsutövning:
    http://www.ebay.com/itm/280802577979?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Och kunde inte bestämma mig riktigt för vilken väska jag ville ha så köpte en till av annan variant:
    http://www.ebay.com/itm/330679087376?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Fördelen med den första är väl att det skall gå att svara och prata osv utan att öppna..

    Skärmskydd:
    http://www.ebay.com/itm/290653596173?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Fungerar bra när de väl är på, men ett helvete att sätta dit utan av få något korn, damm eller något under. Framförallt på denna skärmstorlek. Så för stunden kör jag utan men pennan osv fungerade riktigt bra även med skärmskydd på. Inget direkt "hoppande" trots att känslan är lite strävare.

    Kan väl tillägga att nästan alla prylarna köptes i förra veckan, och redan har jag fått ungefär 60-70% av grejorna. Så leveranstiden är inte fasligt lång för det mesta.
     
    Last edited: 9 feb 2012
    jlarsson1978, Mithan, R3b0rn och 2 andra gillar detta.