Tja, tycker det är ett bättre nät. Min åsikt förstås.
Bara några styckna? Har ju varit massor av folk som klagat på dessa nya regler, självklart så skriver man ju inte ut hela livet på fejjan.... tänk på att de säljer uppgifter vidare. Jag är tyvärr inte guds bästa barn, jag har öppet här som sagt skrivit att jag har en prick, och jag har tyvärr hamnat efter med betalningarna. Men skulden hos KFM är många år gammal, och har inte (knack knack ta i trä) fått någon ny skuld dit och det hoppas jag skall förbli på det viset.
I sig håller jag med dig. Självklart skall man vara hård, om det nu visat sig att en person missköter sig till sådan grad att man helt enkelt skiter i kontakt med kundtjänst och visar en ovilja att betala och göra rätt för sig. Då skall en anmärkning sjävlklart stoppa en. Men jag tycker att de skall kolla hur en kund varit. Till mig säger 3 att jag faktiskt varit en bra kund, visst har hamnat efter. Men de ser att kontakten varit bra, jag har verkligen visat att jag vill fixa räkningarna, och att jag hållit det jag sagt. En gammal kund skall inte behöva bli stoppad för en anmärkning. MIn situation har sett ut så här i många år, likt förbannat så har jag kvar ett abonnemang hos 3, talar ju knappast för att jag skulle missköta mig i sådan grad att jag skulle sluta betala.
Däremot kan jag tycka det bör finnas en gräns för vad förläningen kan vara. Ingår luren i abonnemanget, det handlar om samma fasta månadsavgift o s v, så bör det inte vara ett problem att förlänga. Däremot om det handlar om att öka de fasta kostnaderna så skall det kunna stoppas. Operatören kunde kanske diskutera möjligheten för mig som kund att gå ner i månadskostnad. Som i mitt fall, jag betalar runt 2000kr i månaden för både mobiltbredband+dator samt mobiltelefoni. Min plan är som sagt att säga upp det mobila bredbandet om några månader, och då sänka mina utgifter ytterligare, som då kommer landa runt 1000kr i månaden. Möjligen kan jag sänka avgiften ännu mer. Jag har normalt sett inget problem att betala så mycket, men de senaste sommaren har jag tyvärr misslyckats fatalt med att skaffa sommarjobb vilket har stört ekonomin ordentligt. Så jag är på väg ner i utgifter hos 3. Jag hade t o m runt 2 500 under ett tag just p g a 2 abonnemang till, som jag lät min morsa ta över. Sådana krav kanske operatören då kunde ställa på sin kund. Jag har inte misskött mig, och tycker i sig inte att en prick då skall stoppa mig ifrån att förlänga ett abonnemang.
Ett annan grej 3 hade kunnat gjort är kanske att erbjuda en möjlighet att kunna erbjuda en lojal gammal kund (som inte kan förlänga p g a anmärkning) en möjlighet att köpa en mobil med rabatt, bara för att kunden att inte skall säga upp sig helt och hållet. Jag får ju fortsätta använda abonnemanget, men får som sagt ingen möjlighet till någon form och lojalkund erbjudande. Fundera helt klart på att avsluta alla abonnemang hos 3. . Jag fundera på om fastpriskontantkortet hos Telenor kan vara värt att gå över till. Men tittar jag på Telenors sida så står det ju att surfen bara är ett extra erbjudande. Och sedan hastigheten är ju inte kul heller. Suck, varför skall kontantkort och abonnemang särskiljas på det viset?
Click to expand...