Rom:s till Galaxy R/Z

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av robin92, 19 feb 2012.

  1. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Rajala gillar detta.
  2. Rajala

    Rajala Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Änvänder just nu Titanium V2.1 med ardatdat v1.5 det funkar klockrent det är så nära man kan komma cyanogen mod än så länge. Jag tror det kommer att komma mer ROMS när ICS släpps. Innan dess kommer iaf ingen Cyanogen mod.

    Titanium Rom har fått en uppdatering som ska flashas över 2.0 och det funkar rikigt bra.

    Sen kan man ju alltid överklocka när man ändå har ardatdat kernel. Och även installera GO launcher Ex för mer customization. Bra att du har postat länkarna här. glöm inte att ni måste ha CLOCKWORKMOD för att installera dessa.

    Då får ni även automatiskt root. GLÖM INTE ATT GÖRA BACKUPER PÅ ERA STOCK ROMS. :cool:
     
  3. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bara jag som inte kan överklocka?

    Sent from my GT-I9103 using Tapatalk
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Ardatdat kernel har några intressanta lösningar men den är tyvärr inte lika stabil som en stock-kernel (governor: interactive, frekvens: 1 ghz). Om man kör olika benchmark (tex linpack, quadrant, cf, antutu) kan man lätt observera väldigt stora variationer i resultat något som inte förekommer om man använder stock kernel. Det händer även att screen-scroll, list-scroll laggar vilket nästan aldrig kan observeras på stock. Sådana "biverkningar" elimineras när man byter till "performance".

    Det är svårt att säga något om CM. Tveksamt att vi får något direkt från cyanogenmod.com överhuvudtaget. Dock finns det några grabbar på XDA som jobbar med AOSP. (Den nya builden håller på att testas nu.) Mycket beror på deras resultat. Om de lyckas får vi CM ojämförligt snabbare.
     
    robin92 gillar detta.
  5. Naief

    Naief Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER