Cube U9GT2 nu med officiell ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Plajz0r, 5 dec 2011.

  1. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har en sådan. Ja köpte den från Tablettkungen.
     
    DRUTTEN 78 gillar detta.
  2. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dt3 är din fejk eller är det bara kartongen som inte stämmer?
    Funkar den som den ska?
    Tacksam för svar.
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Det är en OEM version som jag fick och allt funkar som det skall. Skillnaden är förmodligen den inte är brandad som Cube U9GT2 och hårdvaran skall vara det samma. Säger iallfall andra som också beställt från merimobiles och fått exakt samma som jag.
    Tycker ändå, dåligt av merimobiles inte skriver att det är OEM version som dom säljer och får folk tro att det är "originalet" Cube märket.
     
    DRUTTEN 78 gillar detta.
  4. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hm.. Vad är skillnaden mellan oem version och orginal då? Min fungerar mycket bättre efter ja återställde den :P.
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    erhmm...Läs mitt inlägg igen.
     
  6. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    dt33

    Har du aluminium skal på din?
     
  7. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej. Så den har antingen metall skal eller inte? Där ser man!
     
  8. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade du något problem med wifi jag har full täckning men det tar 5 minuter att öppna gt om den öppnar alls låser sig på andra sökningen. Tar tacksamt emot förslag
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Kan tyvärr inte svara på, då Cuben jag köpte var menad som födelsedag present till min syster dotter och inte menad till mig själv. Så jag har inte kvar Cuben längre i min ägo.
     
  10. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm.. Jag skulle göra en systemåterställning, jag hade också problem med min innan jag gjorde det. Min låste sig ofta och var anlänt seg. Nu funkar den bättre men väntar fortfarande på hjälp så jag kan uppdatera till 4.0..
     
  11. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har systemåterställt den två gånger ingen skilnad. Det verkar inte som det är någon annan med detta problem. Komer den bli snabbare med 4.0.
    Som den är nu är den obrukbar kan inte ens få hem en app då det kommer upp för lång söktid.Är det någon som har försökt att skicka tillbaka inköpta varor så får ni gärna medela hur det gick.
     
  12. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Blir så för mig med ibland.. Hoppas de försvinner med 4.0..
     
  13. swirve

    swirve Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon som har 1.04 firmwaren från cube eller har en länk? Tänkte gå tillbaka, ICS är inte stabilt nog ännu. Cubes nedladdning går segt värre.
     
  14. Plajz0r

    Plajz0r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Ville bara göra er uppmärksamma på att 1.06 har släppts och där ska vissa saker vara åtgärdade, jag har dock inte testat den än men ska flasha den när jag kommer hem.

    www.51cube.com/tools.asp
     
  15. swirve

    swirve Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Såg det också! Kolla om problemet med random bokstäver i webbläsaren är kvar. Samt om flash funkar. I 1.05 får jag snabbspolning på bilden men ok ljud på t.ex. svtplay.se. Hinner inte testa nu, kanske om nån vecka. Men positivt att det kommer flera uppdateringar!
     
  16. Frolica

    Frolica Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ahhh...äntligen har jag hittat "mitt" forum. :-)

    Jag har köpt en Cube U9GT-2 från Kina och eftersom jag är väldigt ny som android-användare så har jag en massa frågor som jag hoppas få svar på, jag har även skickat dessa frågor till supporten för Cube i Kina.

    Min första fråga handlar om kernel version VS android version, jag läste någonstans att kernel-versionen är den riktiga android-versionen och att dessa Kina-tablets inte har den riktiga version 4.0 sandwich. Enligt den info jag fick så är det version 3.0 i botten och att dom bara lagt på ett skal för 4.0, stämmer det?

    Precis som många av er så har även jag problem med att nätverket stängs av då och då, en sak jag märkte igår var att det blir stabilare när man har i laddkabeln. Kan det vara så att det någon strömsparfunktion är igång? Jag har försökt titta i inställningar men hittar inget om strömspar någonstans.

    En annan irriterande sak är att man bara kan använda FAT32-kompatibla minnen eller hårddiskar, när jag konverterar min externa hårddisk till NTFS så hittar man den inte på plattan. Vad jag förstår så ska inte NTFS fungera på versioner innan 3.2 vilket i så fall kanske förklarar min tidigare fråga om versionerna.
    Vet någon här om kernel versionen ändras om jag uppdaterar till firmware 1.6?

    Kanske för många frågor på en gång men jag hoppas att någon av er kan svara. :-)
     
  17. Plajz0r

    Plajz0r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Vad jag kan få fram så är det 4.0.3, när man flashar så kommer det upp android 4 gubbe under återställningen så det är android 4 iaf.
    När man fick plattan så var det 2.3 med 3 skal om det var så du menade kanske men så är det inte nu, det här med wifi så verkar det som om du har strul nu på 2.3 och det hade inte jag men nu med 4an så hoppar den lite som den vill. Jag flashade 1.04 direkt och efter det inget strul med något men nu så är wifi galen men plattan funkar fint annars. Just nu kör jag Visture V2 4.0.3 20120208, pre-rooted by Troelie: och den funkar fint förutom wifi då :)

    Det funkar fortfarande bara med fat partitioner
     
  18. Frolica

    Frolica Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, jag kanske gav lite dålig information innan. Jag har kernelversion 3.0.8 och androidversion 4.0.3 så det verkar ju vara samma som din' den fungerar bra förutom wi-fi, flash och NTFS men det kanske kommer i nya uppdateringar. Fick dock mobil surfpunkt mot telefonen att fungera precis. :)

    Är det någon som testat nya 1.6 uppdateringen än?
     
  19. DRUTTEN 78

    DRUTTEN 78 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen.
    Fick ingen ordning på min wifi men i kina sa dom att dom inte har haft wifi problemet.
    Jag hade köpt två stycken med samma problem.
    Skickade tillbaks dom till en kosnad av 450 kr .
    kina säger att dom tar kostnaden?
    Nu har dom kontaktat mig och säger att det var fel på en av platorna men att den ena funkade bra.
    Jag skrev tillbaks att det var exakt samma problem på båda så kröp det fram att dom bara hade testat en av dom.Men det stämde att det var fel på wifi.nu skickar dom två testade ex med android 4.0. Hoppas det funkar dena gången.
    Ni andra kanske skulle testa att returnera era åckså.
     
  20. Plajz0r

    Plajz0r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Jag har inte nått wifi problem när jag kör 1.04 men med ics så buggar det, jag kan ju inte returnera då min köptes i butik i Kinalandet :). men det kanske ordnar sig med någon uppdatering.