Problem: Problem med display, vid svart

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av hasselasse, 3 mar 2012.

  1. hasselasse

    hasselasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min galaxy note kan inte visa svart typ, framförallt när det är dåligt ljus i en film, men även stillbilder med mycket svart i ser fan ut. Jag vet inte vad det kallas eller vad man kan likna det vid, men lite som när VLC fackar och det blir pixligt.
    Detta händer bara vid svart bild och det går verkligen inte använda telefonen till att titta på film eller annat.

    Svårt att förklara, men det blir liksom alldeles pixligt nästan som störningar, men kan även hända när man tittar på en stillbild.

    Nu vet jag inte om denna bilden kommer se likadan ut för er i fall era telefoner eller datorer visar bilden korrekt. Men titta på jackan nere i hörnet, på min telefon är det bara svart massa.

    http://www.ladda-upp.com/bilder/64936/12345

    Någon som har eller hört om samma problem, inte hittat någon tråd om det. Kanske ett måndags ex.
     
    Last edited: 3 mar 2012
  2. Jellygoose

    Jellygoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    S24U

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24U
    Detta är något alla galaxy note Iider av, finns en jättetråd om det på xda.

    Det jobbas på en fix och det är en del som rapporterat att problemet är borta i vissa ics roms.
     
  3. hasselasse

    hasselasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hittade den tråden nu. Men jag har testat både cm och rocketroom med ics. Exakt samma problem som innan, det måste väl vara ett hårdvarufel. Men oavsett, får man pengarna tillbaka eller en ny telefon om man kommer dit, verkar ändå som att vissa är mer drabbade än andra.
     
  4. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag måste vara en av dom lucky few då för den bilden ser bättre ut på noten än min datorskärm. Kör Rocket ROM ICS 1.5 men har inte märkt något fel tidigare heller. Inte med black levels men däremot med bandning. Och det är borta nu när jag kör en ICS ROM. :)
     
  5. Jellygoose

    Jellygoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    S24U

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24U

    Kolla på http://imageshack.us/photo/my-images/690/gammatest.png/ i gallery.

    Om det visar sig att du faktiskt har smooth tansition mellan alla black levels så posta gärna en bild här och på xda tråden.. hittils har ingen som påstått sig ha en felfri lyckats presentera en sån bild ;-)
     
  6. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har kikat på den i galleriet och står fast vid att det ser bra ut. Det går med jämna steg ner till 1 sen kan jag inte urskilja någon siffra på "nollan". På min datorskärm ser jag inte längre än till 5.

    Har ingen kamera att fota med nu men kan nog ordna det till ikväll om jag har tur så att jag kan ladda upp en bild och visa.

    EDIT: Länka gärna till XDA-tråden
     
    Last edited: 4 mar 2012
  7. hasselasse

    hasselasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan de 4an på lägsta ljusstyrka. På max kan jag knappt se 7an. Jag skall ta mig ner till butiken och se vad de säger. För jag knappt ärligt inte använda telefonen till det jag köpte den. Kolla på serier osv.

    Och jag kör just nu rocket ics. Kan inte avgöra om det blivit bättre elerr sämre än innan.
     
  8. robert3

    robert3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kan se ner till 3, men 2:an syns inte oavsett ljusstyrka. Däremot när man kollar på rörliga bilder syns det ofta väldigt tydligt "artefakter" när det är mörka bilder.
     
  9. Jellygoose

    Jellygoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    S24U

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24U
  10. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter lite ovetenskapliga tester så verkar det bero på vilken mjukvara man kollar på bilden med.

    Har nu testat med tre olika program och här är mina resultat.

    1: Stock = Ser till siffra nummer 4 och sen är det mest bara kölsvart.
    2: ES file explorer= Riktigt kass. Olika gröna nyanser i hela stegen till och med siffra fyra och sen är det svart även här.
    3: Justpictures= Bäst! Ser hela stegen ända ner till och med siffran 1, dock svart vid nollan.

    Märkligt. Men nog känns det som det är nåt med mjukvaran och INTE skärmen...
     
  11. hasselasse

    hasselasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt. Jag testade bilden med gamla och nya gallery. Med gamla ser jag bara ner till 4an. Men med nya ser jag faktiskt ettan, men ser förjävligt ut.
     
  12. devilrat

    devilrat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hårdvaru fel från fabrik. Samsung erkänner inte detta, utan tycker det är helt ok och beror på pixeldensiteten pga den stora skärmen. Ser ut som skit rent ut sagt. Kolla gärna själva med klippet "IM2_Sample3" som skall se bra ut i den ordentlig telefon, vilket det gör i HTC men inte på Samsung.
     
  13. Sgt. Stinger

    Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Devilrat: Omöjligt att avgöra om det är hårdvara eller mjukvara det är fel på. Det kan lika gärna vara nåt fel på nån av drivrutinerna, med gammainställningarna i OSet eller något helt annat. Vad som dock hade varit bra hade varit om Samsung faktiskt erkände problemet.
     
  14. islandmountain

    islandmountain Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    För mig verkar det vara ett mjukvarufel, problemet fanns i KK4, försvann helt i LA4, men är nu tillbaka i LC1...