Tips: HTC Sensation, XE har nu fått ICS 4.0.3 med Sense 3.6

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 15 jan 2012.

  1. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Frågan är väl varför du vill göra så? Att göra s-on är inte riskfritt och det är svårt (omöjligt?) att få tillbaka s-off efteråt. Bättre/säkrare att köra en rom som är så nära stock som möjligt, finns ju massor med ICS-rommar att välja bland.
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope... troligen inte men kolla in tråden nedan där det finns en OTA-fil. Kanske funkar, vet ej !! Du får läsa själv !

    Här är iaf XDAs bautatråd där man ser läget i olika länder/världsdelar.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536630

    Nu kommer nog HTC att rulla ut det här snabbt.... ev (eller helt säkert:cool:) strul med "brandade" lurar :P
     
    jajisaeklfe gillar detta.
  3. Lilk

    Lilk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker att customromarna jag prövat hållt sämre stabilitet än stock. Så jag vill gå tillbaka. Men vore ju najs att ha kvar S-OFF. Och det senaste jag läste (ett tag sen) på Android Revolution så lät det som om man var tvungen att flasha radion för att ha hans ICS. Och jag flashar ogärna radion till tredjepart då radiorommar innehåller massa konstig kod för att parera buggar i gamla telestationer och dylikt. Så på den fronten vill jag absolut utan tvivel ha stock.

    Så: Jag har gärna kvar S-OFF men finns det någon risk med att tanka en OTA när man har S-OFF?
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Firmware måste uppdateras för att köra ICS öht. Det blir ny firmware och radio även med stock. Den fw som hänvisas till i tråden är i stort sett samma som stock, skillnaden är ett par ändringar för att fortfarande ha s-off och olåst fastboot.

    men smaken är som baken, du gör givetvis som du vill. :)
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men ARHD är ingen höjdare....:P
     
  6. Lilk

    Lilk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes box! Gör iofs inget om det blir S-ON av OTA för om jag får rootarfingrarna i farten igen så har det säkert släppts en ny revolutionary. Men Frågan kvarstår? Finns det en förhöjd risk(högre än den som alltid finns när man flashar) att flasha OTA direkt från telefonen om jag gör nandroidåterställning och sen bara kör jämtemot att ladda ner någon alternativ variant som länkas i forumet?

    EDIT: Verkar som om man måste flasha Stock Recovery Istället för CWM, Hur bär man sig åt för att hitta en sådan?

    EDIT2: Behöver en mirror för denna http://www.filefactory.com/dlf/f/c0...00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.exe
    så jag kan få stock recovery on sen flasha OTA. Dock har sunkfabriken fått för sig att jag försöker ladda ner flera samtidigt när det var dem som sunkade ner första gången jag försökte ladda ner och jag får därför inte tanka.. Har någon en mirror?
     
    Last edited: 9 mar 2012
  7. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Lilk installera en RUU istället gjorde jag. Dock surt att man inte kan få root än
     
  8. paccy

    paccy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  9. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Inte för att jag förväntar mig att någon bryr sig, men jag lovade att återkomma med mina intryck efter att ha pillat lite med luren.

    Det samlade intrycket: Mycket gott! Luren känns som ny! Kommer nog inte på något att klaga på. Många nya bra funktioner som genvägsdockan, notifikations går att dra ner i lock screen, nya bra widgetar, osv. Och allt går snabbt och lagfritt, tycker jag. Vissa saker behöver gott om tid (första gången jag öppnade SMS-appen behövde den ladda något i nästan 10 minuter), men det är bara för att det är första gången allt körs. Jag ska säga också att min telefon var riktigt drumla genom-seg nu på slutet innan ICS.

    Framförallt är jag positivt överraskad av att Chrome funkar så bra. Jag har använt den som standard i min Transformer ett tag, men intrycket på Sensationen är nästan ännu bättre. Jag tror rent av att jag kommer att börja surfa på luren igen!

    Det är faktiskt tillochmed så att Chrome på datorn känns lite gammalt, mest för att jag inte hittar någon funktion där för "Other devices". Chrome för Android funkar ju som bekant så att den synkar alla öppna websidor på alla enheter som är kopplade till samma konto. Det betyder att jag på min Sensation kan se vilka flikar jag har öppna i både Transformern och den stationära datorn. Men från den stationära datorn kan jag alltså inte se mobilen eller plattan.

    ---

    Jag har en helt annan sak jag tänkt på också. Och det är nån sorts skadeglädje mot folk som rootar och ROMar. Nåja, egentligen känner jag inget ont mot dem som gör det, och att det finns folk som gör det är en av de viktigaste sakerna med Android.

    Själv har jag inte hållt på så på ett par år - Jag fipplade en del med min HTC Hero men kom efter ett tag fram till just att HTC faktiskt för det bäst. Vissa ROMs och Launchers fick telefonen att kännas rapp och kul i några dagar men sen verkade allt bara gå utför i en explosion av instabilitet och konstiga beteenden. Så jag gick tillbaka till stock Sense och den telefonen är nu inne på sin tredje ägare och funkar fortfarande väldigt bra (ja, det är sant).

    Det jag försöker säga är att det känns skönt att se min bild bekräftas, i denna tråd idag. Folk som rootat och kanske ROMat ångrar sig och vissa uttrycker tillochmed att stock Sense faktiskt fungerade bäst.

    Det är viktigt om man är "settings-nörd" (mitt ord för en person som, direkt efter att han laddat ner en app, inte testat appen, utan går in och kolla vad det finns för inställningar), att veta vad man kan hitta på med telefonen och många verkar aldrig tröttna på att slänga in en ny ROM varje vecka. Men själv mättades jag och jag konstaterar om och om igen:

    När en Androidlur känns seg, så ska den inte rootas. Den ska fabriksåterställas. Då blir den som ny.

    (Edit:
    Skadeglädje låter kanske lite tufft. Jag är positiv till att man rootar och ROMar sin Android. Men det är inte på något sätt så att man måste roota och ROMa för att en Android ska funka bra. Om målet är att det ska funka, bör man rent av låta bli att roota (eller framförallt ROMa). Syftet med root och ROM är snarare att få utlopp för sin mixtrar-abstinens.)
     
    Last edited: 9 mar 2012
    Megalo, kim_1138, mikil och 2 andra gillar detta.
  10. viktor

    viktor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Drog in en stockrom igårkväll. Men får fortfarande inte uppdateringen. Buhu
     
  11. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Fick 4.0 över OTA igår. Nöjd!
    Fråga: Kan man ändra så att fler än fyra ikoner på höjd för plats? Som man kan med tex Go Launcher.
     
  12. Kalla

    Kalla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sensation xe ICS

    Vet nogon hur man slår av GPS när man har uppgraderat till ICS? För övrigt så funkar det forfarande mycket bra :)
     
  13. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ang missljuden vid videoinspelning.
    De verkar vara kvar...
     
    Last edited: 9 mar 2012
  14. Lilk

    Lilk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken RUU körde du? Tänkte ladda ner 1.501.401 och sen köra OTA. Hur funkar det? Vad innehåller en RUU? Firmware? Bara ROM? Installerar man dem via CWM eller typ vad adb?

    Har haft problemet att jag inte får ladda ner från FileFactory pga av att de tror att jag har en pågående nedladdning. Sitter nu på jobbet (annan IP) och nu verkar det som om jag kommer att få ner 1.50.401... men finns det någon fördel att försöka få in ICS RUU direkt? Risk??
     
  15. dennan

    dennan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    mitt verkar ha löst sig, bara testat lite smått men det lät som det var bättre, både i mobilen och datorn.

    ska filma mer under dag och se sen. *hoppas hoppas*
     
  16. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hur menar du? Ær det skadeglædje åt oss som rootat och la in ICS i december førra året, eller dom som la in 4.0.3 med Sense 3.6 før længe sen, eller kanske dom som kør 4.0.3 med Sense 4.0? Ræknar att vi ær många som varit toknøjda sedan dess, men visst ær det kul att du också får ta del av ICS. Det handlar væl snarare att få ta del av något nytt så fort som møjligt. Jag ær otroligt tacksam att det finns folk dær ute som gør detta møjligt, før HTC/Samsung/Sony klarar iaf inte det tidsmæssigt. Jag klarar iaf aldrig att vænta :)
     
  17. Mankan

    Mankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är lite avvaktande med att installera ics tills jag vet om google listen fungerar som det ska. Vet nån?

    Hade en Galaxy Nexus 2 dagar tills jag tröttnade. Bla funkade inte google listen på den....

    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
     
  18. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Polare har problem att uppdatera ics.
    sen kommer det upp en triangel med ett ! i och en blå android gubbe
    och det kan stå så hur länge som helst.
    förklarar han det som. någon som har en aning?
     
  19. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nyss uppdaterat min till Android 4.. funkar jättebra!
     
  20. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Hur menar du att listen inte fungerade på nexus? Jag använder listen och den fungerar för mig.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk