Android 2.1 med Telia & Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarJ, 5 apr 2010.

  1. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är det någon med Telia rom rom har lyckats uppdatera till 2.1 via NPS eller hört när Telia brandad 2.1 kommer släppas. Jag är bortrest och kan varken kontakta Telia eller ladda ner NPS men jag vill gärna uppdatera så fort jag kommer hem.

    Ni som tycker att man ska skita i Telia behöver inte göra er besvärade, denna tråd är enbart för uppdatering via NPS för Telia telefoner. Finns dom som vill behålla garantin.

    Nån som har testat New_PC_Studio_1.4.0.IJ3_ForI5700?

    http://support-sena.samsung.com/content_services/software/New_PC_Studio_1.4.0.IJ3_ForI5700.exe
     
  2. sfa

    sfa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beror på hur man ser det.
    Enligt uppgift så ersätter Samsung inte Telia ROM's med en brandad utan en så kallas stock ROM då du skickar telefonen på reparation.
     
  3. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har testat med både NPS 1.4 och 1.5 och inget av dom kan lägga in 2.1
    båda säger att Android 1.5 är den senaste.
    Jag har ringt Samsung men de har stängt idag och så har jag ringt Telia men de visste ingenting och de sa att de inte har support på telefoner så där
    kunde man inte ställa frågor om när det skulle komma 2.1 till Telia.
    Även om det borde ligga i deras intresse tycker jag.
    Jag antar ju att det ändå är Telia som bett Samsung göra en egen firmware med ödla och APN inställningar klara OSV...
     
  4. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sitter i samma båt. Har lyckats uppdatera den till PDA: I5700XXJB2 Phone: I5700XXIL4 = 1.5, och som sagt så säger den att 1.5 är den nyaste.
     
  5. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Jag körde med odin och det funkar fin fint med 2.1 med operatören tre i min telia spica...

    /R
     
  6. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    jag avvaktar lite för att se om det kommer någon specifik version till Telia... har inte bråttom att uppdatera till 2.1
     
  7. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Okey men det är ju konstigt att det inte går att uppdatera till "stock ROM" via NPS om dom nu ändå uppdaterar till den själva
     
  8. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om du får nått svar från Samsung så får du gärna vidarebefodra det :)
     
  9. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Last edited: 5 apr 2010
  10. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  11. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ringde till Samsung precis, de sa att man kunde förvänta sig en uppdatering till 2.1 om man har Telia nästa vecka (vecka 15) dock inget mer exakt datum.
    Suck on that alla som har uppdaterat via Odin och fått sin garanti förstörd BAM!

    Kan tillägga att jag fick svar efter några sekunder i kö och att de var väldigt trevliga.
    Mycket bättre än de flesta man ringer till. Tycker att Samsung har fått alldeles för mycket
    kretik för telefonerna. De har ju riktigt bra prylar i alla produkt kategorier, och nu har vi
    ju 2.1 på Spican och Galaxy ägarna skall ju få någon typ av rabatt på nästa telefon.
    Kort sagt JAG tycker att de skött detta mycket bättre än många andra företag t.ex. HTC
    som alla lov ordar.
     
    Last edited: 6 apr 2010
  12. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Haha. Ringde dem idag jag med, och enligt "Jennifer" så var det telia som fick det denna vecka medans min version(PDA i5700XXIK1 och CSCi 5700EEIJ1 ) skulle komma nästa vecka.... När jag sedan Chattade med "Karin" var det lite mer och annan info men ja skulle återkomma imorgon för de som visste något om de olika CSC numren hade gått hem. Så fortsättning följer.
    Trevliga kanske de kan vara ibland. Men helt jävla hopplösa på att hjälpa folk. Är iof inte bara deras fel när det är samsung som är så jävla dåliga på android telefoner.
     
  13. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Trevliga nyheter, hoppas att det stämmer, då kan det ju vara värt att vänta lite. Håller med dig gällande Samsung Telefonerna, Hårdvarumässigt är dom ju riktigt bra, sen är ju android alltid android, grymt att dom uppgraderar till 2.1. Dock förstår jag inte hur dom kan misslyckas så brutalt med PC mjukvaran, men dom flesta hårdvarutillverkarna har väl alltid haft rätt kassa mjukvaror till PC egentligen
     
  14. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Enligt Samsung så spelar det ingen roll eftersom det är IMEI nr som NPS använder sig av. Om tfn har varit telia bundle men den har stock rom så kan du inte uppdatera.

    Och vi som har köpt den på Telia får vänta tills nästa vecka.
     
  15. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    För att inte tala om mjukvaror till Mac ;)

    Ringde Telia 90 200 och frågade om det gick att gå in i affären och få telefonen uppgraderad. Hon sa att det var bara att gå till vilken Teliabutik som helst så skulle de fixa det.
    Någon som testat det?!

    marcus
     
  16. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Min är Telia-brandad men inköpt på Katshing. Undrar om det skulle funka för mig med?
     
  17. OskarJ

    OskarJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fråga till Samsung Support:
    Jag har försökt uppdatera min Samsung Galaxy Spica med Telia Branding efter att en uppdatering till Andriod 2.1 nu ska ha släppts. Jag har laddat ner New_PC_Studio_1.4.0.IJ3_ForI5700.exe via länk från Telias hemsida. Programmet hittar en uppdatering men det är bara en senare version av Android 1.5. Hur gör jag för att uppdatera till Andriod 2.1. Hur gäller garantin om telefonen uppdateras vi tredjeparts programvara, förutsatt att själva uppdateringen går bra.

    Svar från Samsung Support:
    Garantin täcker inte så kallad 'inflashning' av tredjeparts programvara,
    oavsett om detta går bra eller inte. Galaxy Spica skall kunna uppdateras
    till Android 2.1 genom PC Studio, dock kan det ske en fördröjning innan
    denna uppdatering finnstillgänglig för de Telia-låsta telefonerna.
    Vi ber dig avakta tills vidare.
     
  18. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Thats what i said but people don´t listen! :)
    Jaja, de får skylla sig själva. Själv har jag inga problem med NPS
    på min XP dator. På min Win7 dator är det en annan femma, men alla känner väll åtminstone någon som har XP. Tycker inte det är hela världen att vänta några dagar till om man ändå väntat så här länge :)
     
  19. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Onsdag kväll.. mer än halvvägs.. hur många tror att dom INTE lyckas få ut den den här veckan :)
     
  20. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror och hoppas att dom fixar det innan veckan är slut, det är ju två hela dagar kvar.