SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

  1. crapmind

    crapmind Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 44mm
    Telefon 3:
    LG Tone Free ftp9w in-ears
    Platta:
    Acer Spin 513 (MT1380)
    Platta 2:
    Trådlös laddare Duo ep 527533
  2. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt då jag satt vid datorn när mailet ramlade in, jag la 2 st i varukorgen och surfade sedan runt och letade lite BD-filmer, när jag sedan skulle checka ut så togs de 2 batterierna ur varukorgen pgs av det var "slut i lager".
    5 min ganska var lite överdrivet, men detta tog inte längre än 10 minuter,,,sedan gick det inte att beställa produkten,,så att de fanns inne under en hel dag är antingen nys eller så har ni något fel på tekniken!
     
  3. djrov

    djrov Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft problem med dom förut. Verkar som om CDON måste göra nåt med sitt datasystem för det suuger.

    http://invalidoz.com/nyheter/2011/08/handla-aldrig-pa-cdon-com/
     
  4. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    fel post
     
  5. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Är säker till 99,9% att det inte kommer funkar, har själv hållaren men inget skydd men kan säga att den sitter riktigt tight så skydd på är nog bara att glömma

    sent from my Amazing Galaxy S2 using Tapatalk
     
  6. keyonze

    keyonze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte läst igenom jätte många inlägg, men försökte att hitta men fann som sagt ingenting.

    Jag tänkte höra ifall någon vet någon fin läder "necklace" till S2:an. Har kollat runt på stan här i Sundsvall men hittar ingenting alls. Alla har bara "halsbands-skal" till iphones och ingen passar S2:an. Finns det någonstans att beställa, samt en ganska så snygg? Vore riktigt trevligt med svar på detta!
     
  7. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nu har jag knäckt två st billaddare, först samsungs original och nu sist Teknikmagasinets .
    För klena sladdar, funkar endast när man viker sladden åt ena hållet.

    Tja en laddare med en riktigt hållare skulle ju funka men nu behöver jag ha en i jobbet där jag byter fordon varje dag.
    Någon som känner till en lite kraftigare modell ?
     
  8. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tips på bra case? Har ett just nu men den klibbar liksom fast i mina jeans och kan ibland vara svår att få upp. Antar att det är silikonet som det beror på.

    Så finns det något bra icke-silikon skydd?

    Skickat från min Samsung Galaxy S2
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

  10. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Någon som har sett ett fäste och en rejäl hållare att sätta på cykelstyret? Jag hittade en efter en snabb googling tidigare, men hela det kittet såg väldigt plastigt ut. Klent fäste för styret och hållaren till mobilen lär knappt hålla fast mobilen om man har den på skrivbordet, än mindre när man cyklar på lite gropig mark! Alla rejäla byggen verkar ju bara passa iPhone eller Desire-stora lurar.
     
  11. carljangranqvist

    carljangranqvist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på er,

    Jag är sugen på att ersätta det headset jag fick till SGS2:an men jag behöver lite tips.

    Saken är den att jag tyckte väldigt mycket om standard-setet till min gamla iPhone så jag skulle helst vilja ha ett som motsvarar det. Alltså: styvare sladd, fjärrkontroll samt icke in-ear.

    Finns det något sådant?

    Stort tack på förhand!
     
  12. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Har exakt den, skit bra - klibbar inte fast i jeansen!(eller andra fickor för den delen)
     
  13. Lostierna

    Lostierna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som nybliven SII ägare så har jag skaffat följande tillbehör efter att ha läst tråden noga.

    Fodral: Mycket tunt fodral som är formsytt. Perfekt passform och bygger inte på telefonen nått. 100kr för ett lammskinnsfodral är taget.

    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...le=iZound Leather Sleeve Samsung Galaxy S II&

    Dockningsstation:
    Lagom stor och ändå stabil och kommer funka även med det fetare batteriet om man behöver det. 200kr så betydligt billigare än Samsungs egna och imho klumpiga ställ.

    http://www.kjell.com/sortiment/tele...stationer/dockningsstation-med-laddare-p92497

    Kredkortsställ till mobilen.
    Är gjort i tunn men styv plast och för 40kr kan det kännas dyrt för den lilla plastbiten men grymt smidig och nått man kan ha med sig i fodralet och så har man alltid ett ställ med sig om man vill sitta och läsa/kolla film utan att hålla i den

    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...link=&artnr=265964&title=iBend Classic Black&
     
  14. crewz

    crewz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Över min förvåning så har original mesh skalet på min lur fått två sprickor i två av hörnen. Trodde den skulle hålla längre.
    Så nu är man ute efter ett skal som täcker runt om och inte bara på långsidorna eftersom jag förmodligen börjar på nytt arbete som innebär skitiga händer och saker och ting kan hända.

    Vad skulle ni rekommendera?
    Jag har själv tittat lite på Case-mate safe skin, men något som är riktigt vettig. Diggar Mesh skal men den verkar inte hålla för så mycket när man knäpper på och av den för rengöring osv.

    Mvh
     
  15. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag tipsar om den här som alltid då! ^^ http://www.dealextreme.com/p/protec...one-back-case-for-i9100-galaxy-s2-black-70754

    Den täcker hela mobilen (förutom öppningar och kamera, duuuuh ^^) och även så att skärmen inte ligger mot föremålet utan det är skalet som tar emot först! ;)

    Jag sitter i skolan och knäpper på och av den kanske 50 gånger per dag, och den har stått ut med det i flera månader, så det ska vara lugnt! :D

    Den har stått ut att jag svetsat i skolan (fick några svetsloppar på den, och på telefonen vilket resulterade i att jag har ett par småhål i skärmen nu, väldigt små så jag står ut med dem XD Mycket konstigt eftersom att jag hade telefonen i en stängd ficka med skärmen inåt mot låret, men men) :P

    Har TVINGAT på den på brorsans Samsung Galaxy S2 LTE som är aningen större, och skyddet passade precis inte, men jag töjde rätt rejält just då och ändå passar den som en smäck fortf. utan att ha töjt sig alls! :)
     
  16. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

  17. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  18. wertiqus

    wertiqus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänker på ett problem, hur ska man ladda mobilen?
    Att ta av skalet varje gång vore lite jobbigt.


    Förra sommaren införskaffade jag ett större skal för mobilen, och det fungerar utmärkt. Har hållit tätt vid flera besök i vattnet.
    Det är till en Desire HD, men fungerar lika bra till min SGS2.
     
  19. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Stora problem nu med batteriladdning med den förmodade nya funktionen med varning för Hög batterispänning, blir time Out !!!

    Så jag undrar om någon känner till laddare med högst 0.8 A
    Särskilt en bra Ciggladdare som inte går sönder vid USB kontakten
    En grövre kabel... Nokia har en flat kabel som ser intressant ut men vet inte laddströmmen ännu, dock ser kabel rätt klen ut den också.

    eller en USB kontakt som man kan löda på själv ?
     
  20. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Last edited: 27 mar 2012