Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok... Så är det kanske, men har haft den mer än 7 dagar också (14 dagar) så ändå ett bra bemötande från deras sida tycker jag...
     
  2. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Ja verkligen!

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  3. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När man lämnar in telefonen för detta, byter de då bara display eller hela telefonen? Jag lämnade in min idag på elgiganten. vill gärna ha tillbaka den så fort som möjligt. Är annars otroligt nöjd med telefonen.
     
  4. muhahaha94

    muhahaha94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    en helt ny telefon ska du få eller pengarna tillbaka. Du som konsument ska inte acceptera något annat. Har man betalt för en så dyr telefon så ska den vara felfri och inte defekt
     
  5. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Under DOA ( max 7 dagar): utbyte av telefon
    Efter DOA: servicerep. Byte av skärm

    Att få den DOAd efter 7 dagar är inget man kan kräva, dock kan man alltid fråga lite snällt. :-)

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
    Last edited: 31 mar 2012
  6. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    för sent för att fråga lite snällt då den redan är skickad. Jaja, jag får väl ta en servicerep. trots att man kan vara säker på att något annat är fel när man får tillbaka den :)

    Intressant det där om att det är tillverkaren som sätter doa-tiden. Undrar om någon vet om detta av de butiker där man kan köpa telefonerna. Tveksamt eller så spelar dom dumma.
     
  7. ivind

    ivind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu upptäckt att jag med har en sådan fläck på skärmen - fanns inte från början, men det har börjat bli värre nu - syns även runt kanterna på skärmen nu.

    Köpte denna från ThePhoneHouse med Tre, några tips om vad man ska göra? Jag har haft den i snart tre veckor, så DOA funkar inte länger :/.
     
  8. Zand

    Zand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer.


    Som någon skrev tidigare id enna tråd Sony har redan hittat problemet, antar att det bara är att DOA om du är inom 7 dagar perioden annars är det service som gäller.
     
  9. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Fan. Nu har jag problemet med... Tveksam på om man orkar lämna in den, har haft den sen den 17 tror jag det var

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  10. peetu68

    peetu68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  11. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var in på Phonehouse förra veckan och de sa något i stil med; Hade det inte varit krossat glas på den så hade skärmen gått på garantin men nu får du lämna in den på reparation och det kostar ca 1300:-(Drulle-självrisken ligger på 1500 tror jag) för displaybyte.. De hade ingen annan lösning tydligen. Jag sa dock att glaset är endast en kosmetisk skada och att det är skärmen/displayen jag vill lämna in den för. Funktionen i mobilen är förövrigt felfri. Då sa de att tillverkaren eller service-stället (kommer inte ihåg) kan ju komma och skylla på att fläckarna har uppkommit pga tappskada och då gör de ingenting. Men det är väl deras sak att motbevisa mitt påstående?
    Har nån något förslag eller erfarenhet hur jag kan göra?
    Har jag någon nytta av Sonys officiella meddelande om gulafläckar?

    Chattade förövrigt med deras support och det tar för tillfället ca 4 veckor för service!?!?
     
  12. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Han ifrån Ph har rätt, det kommer de göra direkt. Är väl om du kanske kan snacka dig till genom Sonys support något då det är ett känt fel.
     
  13. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bevisbördan ligger (6 månader efter inköp) på Phonehouse där du köpt mobilen. Efter 6 månader har du bevisbördan. Så säger konsumentköplagen.
     
  14. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det första sex månaderna är det de som måste bevisa att felet beror på dig. Eftersom det är ett fel som de erkänt och som många utan tappskador har så har jag lite svårt att se att de bevisat att du orsakat felet.
     
  15. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Om du hade läst så har han en spricka på skärmen alltså "Yttre åverkan" spelar ingen roll igentligen om det är ett känt fel eller inte att det är en gul fläck på skärmen då, tro mig jag har jobbat på ett service ställe för mobiltelefoner.
     
  16. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har också fått en gul fläck nu... Och bara för att se så jag inte "såg i syne" eller så, frågade jag en kollega och hon tyckte det var gult med..

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  17. Ramkha89

    Ramkha89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Asså går det att testa ifall man har den "gula fläcken"? Jag menar de säger ju att den ska komma när telefonen är i över 40 graders värme. Det kan ju ta till sommaren innan jag är någonstans (utomlands) där det är över 40 grader varmt. När kommer fläcken för er? Har testat att spela (öka telefonens temp) och sedan gå in på opera browsers (som har mycket vitt på förstasidan) för att se om det finns någon gul fläck men har inte sett någon.
     
  18. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Såg den för första gången idag, laddade telefonen och spelade temple run.
    Min fläck uppkom precis ovanför hemknappen (huset).

    Nu syns den dock inte längre och jag har hört att den brukar försvinna vid omstart.
    Känns som att det blir svårt att bevisa att den finns där om den bara syns då och då..

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  19. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som skickat in sin telefon för lagning än? Jag köpte min på Tre och mailat dom angående gula fläcken och om jag kan skicka in den men har inte fått något svar.

    Skickat av mej.
     
  20. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skickat in min som DOA, även att det gått mer än 7 dagar så accepterade Halebop det. Börjar dock bli orolig över vad posten hittar på. Den har legat på samma ställe i flera dagar nu. Skulle inte förvåna mig om de slarvat bort paketet... :(