Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ni som hämtat ut telefonen hos postombud. Var ni tvungna att vänta på brev-avi och skriva under den eller räckte det med SMS-avi?
     
  2. libben

    libben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående tele2 strulet ikväll och att mitt nya microsim kort inte aktiveras, har även loggat in på "mitt tele2" och försökt manuellt aktivera mitt nya microsim kort, vilket förstås gav ett internt fel.

    Så tröttna på att vänta på att det ska aktiveras, och klippte till mitt gamla kort. Höfta till det bara och det satt som en smäck på första försöket.

    Var nogrann med att se till att klippa kortet så att chippet hamnar på samma ställe i princip. Var löjligt lätt iaf att klippa till det även om du var tvungen att klippa ner alla kanter. Var ju bara kolla på nya microsimmet och se hur chippet låg och fram med saxen och replikera på gamla kortet.

    Visserligen antar jag det underlättar när du har ett orginal microsim redan som mall. Vilket många inte haft som misslyckats.
     
  3. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ang avin så brukar den skickas dagen innan via e-brev. Om posten sköter allt rätt har du den innan paketet kommit till utlämningsstället.
    Har du beställt via Tele2 eller CDON borde du få sms-avi? Bara 3 som skickar med brev-avi.
     
  4. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Självklart räcker det med SMS-avi om det finns. Om du inte fått något av dessa och har kollid så kan du ange det på utlämningsstället och hämta ut paketet. Detta om du vet om paketet är där :)
     
    Stedad gillar detta.
  5. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Låter bra det. Jag var rädd att de använde sig av avtalsbrev vid tecknande av abbonemang. Har jag en jäkla tur och tele2 får tummen ur :)mad:) och skickar min lur idag så kankse jag har den innan helgen då.
     
  6. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Trams, allmänt otrevligt och jävligt fel ute. Du måste vara nöjd med det inlägget.

    Vi kan gå igenom några av problemen:

    "fjolliga hufvudstaden", allmänt trams endast skrivet för att provocera. Tyvärr alldeles för klumpigt för att någon öht skall ta illa vid sig av det.

    "resten av landet har sunkig täckning med tre", där är du jävligt fel ute. Du får gärna hänvisa till en källa(det betyder att du visar varifrån ditt påstående kommer och vad du har för stöd för det) om du skall slänga ur dig kontroversiella påståenden utan någon grund i verkligheten.

    "verkliga hufvudstaden", ännu mer trams. Vad fan har vilken stad man tycker bäst om(jag föredrar för övrigt köpenhamn framför stockholm) att göra med mobiltäckning?
     
  7. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Instämmer att mycket av hans inlägg var trams. Dock har TRE väldigt dålig täckning i stora delar av Dalarna. Eftersom jag kommer från Dalarna och fortfarande åker dit rätt ofta så är TRE uteslutet för mig. Så en viss sanning finns det i hans påstående.
     
  8. GoheiTakeda

    GoheiTakeda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För er som beställt via CDON, specifikt ni som gjort en nyteckning.
    Fick ni välja ett eget nummer bland ett urval eller blir det så att man får något randomnummer?
     
  9. mallan_cool

    mallan_cool Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 4 apr 2012
  10. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vilken färg beställde du? :eek:
    Jag har beställt en grå/svart och har ett mycket lägre ordernummer än dig, så jag borde ha beställt något tidigare. Hoppas jag också får den nästa vecka! :D

    Edit: Jag har haft exakt samma fundering angående SIM-kortet. Tack för att du tog reda på det också! ;)
     
    Last edited: 4 apr 2012
  11. mallan_cool

    mallan_cool Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åh, ursäkta, beställde en vit den 29/3.

    Den här telefonen har tagit över min hjärna, kan inte sluta tänka på den. Framför allt eftersom jag i skrivande läge har den här: http://piclair.com/4tdjp

    Snacka om uppgradering.
     
  12. gizmo

    gizmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Undrar samma sak.

    Fan dom är slut på cdon :( Han inte trycka på "beställ". Någon var snabbare än mig :(
     
    Last edited: 4 apr 2012
  13. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag beställde en vit två dagar tidigare än vad du gjorde så det gör mig någorlunda hoppfull även om jag tycker att de redan borde ha skickat ut den om de nu har dem tillgängliga.

    Nåja, ska nog ändå ringa Brightpoint och höra vad de säger om min order.
     
  14. Ultradox

    Ultradox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fantastiskt att folk som har beställt långt efter mig får den före..
    Känns rättvist på ngt sätt.
    kanske får vad man förtjänar.. =/

    Saxat från min chat med tele2 :

    Tele2 : Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Emma Andersson . Vad kan jag hjälpa till med?
    Me : Jag har en fråga om min beställning jag gjorde 21/3 med ordernr *******. När kommer den?
    Tele2 : Vad heter du?
    Me : **** ***********
    Tele2 : Telefonen är inte skickad. Just nu är det en leveranstid på 1-2 veckor men det kan vara så att du får telefonen innan dess. Du får ett mail när telefonen har skickats.
    Me : Då undrar jag hur folk som har beställt långt efter mig har fått sina redan?
    Tele2 : Det kan jag inte svara på utan då får jag be dig rinvår webbutik på telefonnummer 031-734 32 00.
    Me : ok hej så länge!
     
  15. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kan bara meddela, för de som "jagar", Elgiganten i Göteborgsområdet har INGA One X någonstans. De brukar få in sina leveranser på torsdagar, så är man hoppfull så ringer man kundtjänst imorgon och frågar om de kan kolla i de butiker som finns i området.
    Tips för de som inte kan vänta och bespara sig några bilresor i onödan :-)
    Väntar in tele2 leveransen jag
     
  16. Sidhartha

    Sidhartha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tjena allihopa, ville bara meddela er som inte orkar vänta på leveransen, att vi har 3 stycken vita och 3 stycken svarta One X inne i lager (i skrivande stund), på Mediamarkt i Gallerian (city). Kör tele2 dealen här också som vanligt :)
     
  17. mobilephreak

    mobilephreak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/HTCONEXGR/htc-one-x-smartphone-gra

    Den gråa finns hos Elgiganten i Nordstan (klicka på Collect@Store).

     
  18. sl2wm

    sl2wm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Antar att ni inte kan teckna Tele2's abonnemang (http://www.tele2.se/partner/phone.aspx?ShopId=10&bundleName=Maxi_Student_HTC_One_X) ? Har ni nån inträdesavgift?

    Alternativt koppla ett telefonköp till ett redan beställt men ej levererad teleabb. från tele2.se ?
     
    Last edited: 4 apr 2012
  19. mobilephreak

    mobilephreak Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/htc/htc-onexbrowngrey/169400.3208/ - Netonnet har den också inne i Göteborg, samt en massa andra ställen.

     
  20. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER