Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Undrar om man kan leva med det, pallar verkligen inte lämna in den på reparation i mer än en månad. Ärligt talat kanske man kan leva med det, någon mer som känner som jag?
     
  2. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag var inne på samma linje men min blev bara värre och värre så jag valde att skicka in den...
     
  3. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Jag pallar inte ha en gul fläck och pallar inte skicka in den. Men jag kommer ändå skicka in den tillslut. Det brukar väl två veckor så en månad var väl att ta i?

    Var inne på phonehouse idag och tänkte skicka in den. Dock rekommenderade han som jag pratade med mig att vänta tills nästa vecka med att skicka in den då anovo ändå har stängt fre-mån.. Och de går väl hem lunch på torsdag med...

    Frågan är vad de gör med telefonen. Om de byter skärmen eller byter ut enheten helt.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  4. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jamen dåså, då struntar jag i mina rättigheter som konsument och låter servicen bestämma var jag kan stoppa den..:ehm:??

    Tack för responsen!
    Jag kollade igen i en anna affär med mer kött på benen. Nu var det inte tal om att jag "måste" betala displaybytet. Dock så sa de som tidigare att servicestället kan orsaka problem. Det lät ändå mer hoppfullt denna gång. Väntetiden KAN ta upp till fyra veckor, likaså en vecka.. Men 2-3 veckor är nog mer normalt.
    Tänkte lämna in den efter påsk med en bifogad utskrift från Sony så kanske det går smidigare.
     
  5. peetu68

    peetu68 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Värme kan ge Xperia S gul skärm

    Om man märker att ens egen telefonen har en av de felaktiga skärmarna uppmanas man ta kontakt med ett lokalt servicecenter, där man ska kunna få sin telefon utbytt.

    "Sony Mobile Communications kommer att lösa detta utan kostnad för konsumenten", skriver tillverkaren.

    http://www.mobil.se/nyheter/varme-kan-ge-xperia-s-gul-skarm-1.504601.html
     
  6. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    OK, det är klart att det är skillnad mellan att ha rätt och att få rätt men om jag fattade rätt så var det väl fabrikationsfelet (den gula fläcken) som han ville få åtgärdat.

    Konsument: Min telefon lider av ett känt fabrikationsfel. Kan ni fixa det?
    Återförsäljare: Din telefon lider också av ett annat fel som du själv har orsakat.
    Konsument: Ja, det stämmer och det förstår jag att ni inte åtgärdar gratis men jag vill att ni fixar fabrikationsfelet.
    Återförsäljare: Nej, du ska ingenting ha!

    I princip så borde man väl ha rätt att få fabrikationsfelet åtgärdat men det blir kanske lite trixigt om felen hänger nära ihop eller har typ samma lösning.
     
  7. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Med tanke på att fläcken är på skärmen samt att den är sprucken så behövs det ingen Einstein för att förstå varför, har lite med vilken tekniker man får också en del är mer pålästa samt "snällare" än andra.
     
  8. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    fasen min har oxå gula fläcken, kommer när den blir varm å försvinner när den svalnar, åker till mediamarkt i morgon å visar upp artikeln där det står att man ska få byta ut sin nalle om man har gul fläck.
     
  9. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tänker att ett officiellt meddelande från sony som säger att vissa enheter har gula fläckar bla bla har ganska stor tyngd för mitt påstådda problem. Men om service vill komma och säga att de där sprickorna i glaset, måste ju självklart helt utan tvekan, skapa gula fläckar i displayen, och det är inte ett vanligt fabrikationsfel.. Då är något riktigt fel och det känns även svårt för dem att bevisa motsatsen antar jag. Det är väl också så att service bara blir en mellanhand och inte borde bry sig så mycket om fallet om mobilen bara ska bytas ut mot en ny?

    Men men, vi får se..
     
    Last edited: 3 apr 2012
  10. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Fan fan fan, min lur var nyss uppe i 42 grader och då upptäckte jag också en gul fläck ovanför "Hem-knappen" :-(

    Men har ju läst att de kan försvinna vid tyå omstart oså. Men måste inte butiken se "fläcken" tydligt för att dom ska skicka in den? Eller räcker det att säga att det är fel på den?

    Sent from my Xperia S!
     
  11. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Pratade med posten nu, de har slarvat bort min telefon... Kommer ta tid att få tillbaka en fungerande telefon verkar det som... Fan!
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Igår pressade jag mobilen med byte av launcher osv, laddade med 1A-laddare och hade riktigt hög ljusstyrka. Detta tog kanske 2 timmar i ett sträck
    Upptäckte att jag med lite vilja kan förnimma en viss brist i kontrast straxt ovanför och mellan hem och meny-knapparna. På min har det alltså inte blivit gult, bara en aaaaning svagare när man tittar mot svart bakgrund

    Om problemet är såhär litet och jag måste pressa luren så pass onormalt så lär jag låta det vara. Tror inte ens jag kan visa för en reparatör hur det ser ut
     
  13. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Förlåt men det låter inte som särskilt hård användning av telefonen. Jag tror du behöver spela krävande spel eller strömma hd-video eller dylikt för att pressa telefonen lite.
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det är alltså så alla behöver göra för att lyckas framkalla problemet? Låter som en del ser det konstant
     
  15. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mina gula fläckar kom redan första dagen efter en stunds surfande. Kom och gick i några dagar sedan fastnade de där hela tiden. Hjälpte inte med omstarter eller något och övergick från att vara ljust knappt synliga gula fält till illgula som syntes på flera meters håll. Och mörka bakgrunder blev nästan vita där det var gult vid ljusa bakgrunder. Visade man telefonen för någon annan var första frågan vad det var för fläckar på skärmen.
     
  16. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Låter riktigt illa

    Det enda jag vet är att mitt problem uppstår bara om jag tycker det börjar bli varmt om handen, och då får jag nästan leta efter felet
     
  17. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Är det någon som faktiskt bara fått en ny lur i handen?? Kan ju inte vara utan den i flera veckor utan en vettig telefon
     
  18. muhahaha94

    muhahaha94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag fick en ny lur i handen 2 gånger hos media markt. Den tredje gången så to jag pengarna. Inga problem
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Låter lite som att man kanske får vänta någon månad innan de utskicken kommer där de har fixat till detta märks. Troligen samma batch som du fått din lur ifrån. Hoppas inte min kommer ha det problemet. Var ju så glad att min arc S inte hade spruckit i fronten, men tji fick ja. Det felet fick jag i söndags, höll på att få nippran. Men detta skärmproblem låter ju lite tråkigt. Ett fel som mest är estetiskt, och inte försämra mobilen sätt att fungera i sig. Säg till om någon verkligen fått en lur som INTE har problemet. När det gäller Muhahaha, så är det nog att försöka byta till en annan återförsäljare eftersom Medimarkt helt klart ger dig lurar ifrån samma utsändning. Kanske får testa elgiganten, eller något.
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tvärnej på ny lur i butik phonehouse, utanför doa var det enda han fick ur sig

    Skickat från min Xperia S