Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. MrEsso

    MrEsso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår verkligen inte hur ett företag kan vara så fullständigt utan taktkänsla som Tele2 har varit i det här fallet. Min story är följande: Beställde en grå med maxi på hemsidan 21 mars. Har ringt brightpoint om besked varje dag sedan i måndags och dom kan som vanligt inte ge något som helst besked om någonting. Idag såg jag att en Elgiganten-butik i stan hade telefonen i lager så jag bokade den på hemsidan och knallade dit efter jobbet.
    Säljaren på giganten kan inte teckna ett abb eftersom det redan ligger ett tecknat, han ringer Tele2 men dom kan inte hjälpa honom, kunden måste själv avbeställa telefonen först. Anledningen till detta är att kunder "i min åldersgrupp" bara kan ha en kreditkoll från tele2 per år, detta går inte att på något sätt gå runt. Även om abbet inte är tecknat så har jag en kreditkoll i systemet och då kan giganten inte teckna ett abb. Jag vet ju att brightpoint har stängt sin kundtjänst och inte kommer öppna den förrän på tisdag igen men jag gör en chansning och ringer Tele2 så att dom kan åtminstone ta bort ordern ur sitt system och på något sätt lösa detta. Tjejen på kundtjänst lyckas få bort ordern ur sitt system och säger att nu "kanske" det funkar i butik men det kan vara så att jag får vänta ett dygn eftersom systemet uppdateras en gång om dygnet. Ridå.
    Självklart går det inte att lösa på något sätt. Det jag hade kunnat göra är att skriva abbet på flickvännen och sen byta namn och nummer på det senare men det ska tele2 ha 400:- för och det kan dom inte bjuda på och även om dom ville det så går det inte eftersom det inte går att göra noteringar i ordern enligt kundtjänst.

    Imorgon ska jag alltså åka till giganten igen och KANSKE kunna hämta ut telefonen, annars får jag vänta till tisdag.

    Detta är så löjligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tele2 kan inte leverera en telefon som utlovat. Jag letar själv reda på en telefon men inte ens då kan Tele2 fungera ens det minsta. Hur lyckas man sköta det här så dåligt som Tele2 har gjort? Inte ens om man som företagare anstränger sig kan man agera såhär dåligt gentemot sina kunder.
     
  2. Jernsida

    Jernsida Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade de många HOX där du var?
    Funderar att åka in o kolla upp fysiska butiker imorgon. Fasen vad misslyckade Tele2 webbshop är! Trodde att förbeställa innebar att få luren bland de första, inte sist i hela världen!!! :(
     
  3. MrEsso

    MrEsso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nepp det var den sista, och den ligger kvar i mitt namn ;)
     
  4. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Går snabbt och enkelt att aktivera kortet själv via hemsidan annars, så slipper man sitta i telefon kö i en två timmar



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. redstripe

    redstripe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag avbeställde i veckan från tele2´s hemsida och bokade en från cdon, fick sms idag från posten om att cdon har lämnat in en försändelse åt mig som är på G. (svart)
     
  6. Dynamic

    Dynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Telefon 2:
    Iphone SE 2'nd edition
    Platta:
    Lenovo Tab4
    Min blev äntligen skickad idag! :) beställd den 27e..

    Edit: en vit
     
    Last edited: 5 apr 2012
  7. mode

    mode Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Hej hej! Första gången jag skriver här :) Kom idag återigen tillbaka till android från ios. Känns jäkligt bra änsålänge! One x verkar ju hur nice som helst. Och toksnygg.
    Beställde från tele2.se i måndags. Snabbt :) Vit btw.
     
  8. tanecem

    tanecem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår att du är besviken det var jag med men jag avbeställde min via brightpoint, inga problem.

    1-2 veckor på den gråa fick jag som ett svävande svar och antar att du fått något liknande? Beställde min den 20:e / 21:a. Tror inte en enda grå lämnat brightpoint? Kan någon som beställt en grå bekräfta att de fått den?

    Man bör också ha lite flyt när man ringer så man får tala med någon kunnig på kundservice.

    Haha företag har lite märkliga policys och allt måste vara otroligt automatiserat om man inte kan göra en notering på en order. 400 kr i administrativa avgifter...haha.

    Lycka till imorgon.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Lilleskutt

    Lilleskutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    CDON skickade ut en AVI till mig igår om att jag kunde hämta ut den på lokala hämtningsstället men inte fan hade dom ens skickad den med posten. Beställde i tisdags tror jag. Lite lack man blir haha :)
     
  10. MrEsso

    MrEsso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på giganten idag igen. Det gick såklart inte. Kundtjänst kan inte makulera abb på helgdagar, systemet funkar bara på kontorstid. Det är också helt omöjligt att släppa den godtyckligt satta kreditspärren på ett abb per person och år, även i ett sånt här fall där det ursprungliga abbet egentligen är makulerat.

    Som grädden på moset ska kampanjen ta slut på tisdag så om det här fortsätter i samma trend så kommer jag på tisdag ha makulerat en weborder och inte kunna teckna maxi345 i butik.

    Snyggt skött Tele2!
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det står på tele2.se "Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t o m 23/4 2012." det är 3 som har skrivit den 10/4 på sin kampanj.
     
  12. dSA

    dSA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tele2 skickade ett vanligt simkort till mig...
     
  13. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Gick till Mediamarkt aka "Tjocka tysken" och köpte en idag, var ju tvungen, tydligen, att säga till Tele 2 att jag inte vill ha genom dem längre. Ringer tele 2, 40 min väntan (kul), kommer fram och han säger att ordern hunnit så långt som till Brightpoint.
    Ber mig dröja så ska han koppla mig till en avdelning som kan mer om det, fine tänker jag.
    Kärringen säger (beräknade väntetiden är 40-50 minuter), står ju MM och väntar så jag kan komma därifrån med ny lur...han kollar iaf på sin dator och ser att den inte hunnit så långt ändå så vi körde på så får jag ringa tele 2 senare och makulera.
    Dock har Brightpoint stängt tills tisdag, så jag får ringa dem först då. Nu måste jag dock få tag i Tele 2 för att aktivera sim-kortet antar jag, för det rullar ju inte igång per automatik än iaf.
    Tele 2 är rätt dåliga på att informera hur ordern går och de vet själva inte riktigt hur långt de kommit verkar det som utan hänvisar till BP ofta...
     
  14. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sen glömde ju tjocka tysken att aktivera sim-kortet...tänk på det ni som köper i butik, att det är BUTIKEN som aktiverar kortet, INTE tele 2:s kundtjänst, det gör de endast om du köper genom deras webbshop/fysiska butik.
    Så klipper la till de gamla o kör på de så länge bara. Tele 2 rekommenderar också att man aktiverar korten snarast då vissa funktioner tydligen inte fungerar optimalt om sim-korten är för gamla (t.ex. om man väljer att klippa till ett 5 år gammalt kort och köra på).
     
  15. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Luskade lite och det går ju att aktivera sim-kortet själv på "Mitt Tele2" på tele2.se, varför är kundtjänst så jävla okunniga om sitt egna bolags tjänster?? Han ville ju att jag skulle åka 2 mil till butiken..
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För att dom jobbar på Transcom och inte Tele2 :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  17. Gnadock

    Gnadock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin

    Enda stället där du har bra täckning överallt är i generellt sätt Stockholm. Här är det i regel dålig täckning var du än befinner dig.
    Sen att jag har jobbat i spridda delar av landet och haft dålig täckning med Tre gör inte att jag behöver någon källa, utöver mig själv.

    Att Køpenhavn är Skånelands huvudstad har ingenting att göra med mobiltäckning, nej.:-*
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det finns fler källor som talar mot dig. Om 3 hade dårlig täckning i Sverige så skulle dom blivit påhoppade av PTS samtidigt som att dom har vunnit mobila oberoende täckningstest 5 år i rad. Eller hur kommer det sig - om dom har så dålig täckning som du beskriver?

    Du kan inte generalisera en mobiloperatörs täckning bara för att du haft dålig täckning. Jag har inte haft bra täckning med Tele2 men inte går jag runt och skriver att dom har dålig täckning förutom i "den fjolliga Hufvudstaden". Operatörerna har oavsett vad du säger bra täckning, kanske bara inte just där du befinner dig.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  19. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Innan Tre började köra 3G på 900mhz-bandet så upplevde jag att Tre hade sämre täckning. Jag kan säga att Tre inte har den fantastiska täckningen i Stockholm så vissa kan tro. Det räcker att du går in på Daglivs i Fridhemsplan så märker du att du saknar täckning. Detta är mitt i smeten, men tyvärr. Ju högre frekvens du kör, desto fler master behöver du för att uppnå samma täckning. Däremot ökar bandbredden ju högre frekvens du har, men på bekostnad av räckvidden om du sänder med samma effekt. Tyvärr så har PTS begränsat operatörerna så att de inte får sända med hur höga effekter som helst.

    Tele2 (jag har både Tre och Tele2) märker jag att de har slagit i taket när det gäller kapacitet. Får i princip alltid sämre dataöverföringshastighet med Tele2 jämfört med Tre, däremot har Tre fler hål i sitt nät.
     
    Last edited: 6 apr 2012
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ingen operatörs täckning är perfekt - men för vissa räcker en operatörs täckning för just den personen. Det gäller att hitta den som har bäst täckning på den plats man befinner sig.

    Du kan inte jämföra GSM och 3G täckning idag då GSM tekniken har funnits mycket längre och har hunnit bli mer utbyggd än vad 3G nätet har blivit. Där har 3 haft en utmaning eftersom deras 3G nät behöver vara lika täckande som GSM nätet. Dom har lyckats bra med det hittills men har en bit kvar för att täcka lika bra - i och med 900bandet har de riktigt goda förutsättningar

    Sent from my HTC One X using Tapatalk