Problem: Telefonen död!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av freddep, 8 apr 2012.

  1. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst igenom trådarna med samma problem men inte lyckats skaka liv i min telefon!
    Jag tar ut batteriet och väntat några minuter, trycker på power och telefonen vibrerar, sen händer ingenting.
    Har provat att hålla ner power och volym (ner) men ingenting händer.
    Provat power och bakåt-knappen (läste nånstans), ingenting händer.
    Har uppdaterat (repererat) 2 ggr utan resultat. Den vibrerar kort när jag sätter på den sen händer inget mer.
    Har någon något mer förslag?

    OM det skulle vara skärmen som är trasig, kan man på något sätt "styra" telen från datorn eller?
     
    Last edited: 8 apr 2012
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vad gjorde du innan telefonen blev så här?
     
  3. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingenting.
    Var borta på "middag" och när jag kom hem så var den svart och betedde sig så här.

    Kan man inte "fabriksåterställa" i PC-companion?
     
    Last edited: 8 apr 2012
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Prova att ladda den fullt avstängd först och se vad som händer när du startar den efteråt. Annars får det nog bli SEUS och installera om programvaran.

    Sent from my S(E) Xperia arc using Tapatalk
     
  5. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, men hur ska jag veta när den är fulladdad, skärmen är ju svart?
    Har kört "reparera" i PC-Companion (3 ggr nu) utan resultat.
     
  6. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får känslan att det är skärmen som lagt av! Någon med erfarenheter av det?
    Kan man byta själv?
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Om det är skärmen så varför byta själv? Du har ju garanti....

    Sent from my S(E) Xperia arc using Tapatalk
     
  8. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kändes billigare, kanske inte så dyrt!? Sen vill jag inte att nån rotar i min telefon heller ;)
     
  9. Loke1910

    Loke1910 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om du kopplar luren till tv via hdmi vad händer då??
     
  10. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle just uppdatera tråden. Om jag kopplar den till tv:n så kan jag använda telefonen. Jag kan även se lite av skärmen i en viss vinkel mot en lampa, väldigt otydligt iofs men det går att urskilja vad det är.
    Erfarenheter? Bara att byta? Kan man göra det själv så man slipper vänta i 5 veckor eller vad det nu kan tänkas ta. Om jag byter minneskort och gör en återställning kan reperatören ändå läsa mina filer?
     
  11. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det låter ju som att bakgrundsbelysningen helt enkelt har slocknat. Det är nog bara att skicka in för byte.

    Gör du en fabriksåterställning och tar ur minneskortet kan de inte läsa dina filer. Inte utan specialverktyg åtminstone, och det tar de knappast till för ett skärmbyte.

    Jag skickade in min Arc för att åtgärda den gula fläcken på skärmen. Det var Brightpoint i Gbg som skickade mig en lapp efter att jag pratat med Tele2:s kundtjänst om det. Sen var det ändå Anovo i Kristinehamn som gjorde själva jobbet, men det tog nog bara en vecka innan jag fick tillbaka telefonen med ny skärm!

    Edit: i pappren från Anovo stod det att man skulle ta ur minneskort och simkort innan man skickade in telefonen. Jag rekommenderar att du skickar in den!
     
    freddep gillar detta.
  12. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter logiskt med bakgrundsbelysningen.
    Blir nog till att skicka in den.........tack för svaren!
     
  13. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm, uppdaterar lite!
    Lampan lyser inte vid laddning, kan det vara nåt annat?
    Borde den inte det om det "bara" är bakgrundsbelysningen eller hör de ihop på något sätt?
    Hur länge sträcker sig garantin egentligen?
    Har hört, livstid på skärmen
    Har läst, två år
    Försäljaren sa ett år!
     
  14. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Du har två års garanti på telefonen och ett år på tillbehör. Så jag föreslår att du lämnar in telefonen för att få den åtgärdad på verkstad. Kontakta återförsäljaren för hjälp med att skicka in telefonen.
     
  15. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, får bli så. Hoppas man slipper vänta i veckor bara.....
    Tack för hjälpen!
     
  16. freddep

    freddep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in telefonen på inköpsstället i torsdags 12/4 och fick tillbaka den idag 17/4! :) Snabbt jobbat!

    De bytte mainboard (kretskortet?) och kunde inte säga vad felet var.