Sugen på myTouch 4G slide

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av HasseY, 26 aug 2011.

  1. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag är rätt sugen på en sån. Om jag beställer en i USA, kan man använda den i Sverige? Behöver man läsa upp/roota den först?
    Tack på förhand
     
  2. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    eriksson25 och HasseY gillar detta.
  3. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, är på jakt efter en ny mobil med qwerty tangentbord och har landat på denna.

    Funderar dock på nedladdningshastigheten med telefonen. Klarar den vårat 4G nät i sverige? Eftersom den stödjer frekvenserna HSPA+/GSM/EDGE 850/900/1800/1900MHz Men de svenska 4g frekvernserna är väll 800 och 2600?

    Tänkte skaffa ett tele2 maxi abb till, men då var frågan om det var nån idee att skaffa 4G versionen ifall telefonen ändå inte kommer stödja de svenska 4G nätet.

    Några tankar annars kring telefonen som du har lust att dela med dig?

    Mvh KG

     
  4. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr bara mobilsurf small så kan inte kolla hastigheten. Men skulle gissa på att du har rätt. I övrigt är jag nöjd med telefonen. Jag rootade den ganska snabbt å kör just nu ICS vilket rullar på bra. Är du en person som inte lägger in annan mjukvara i din telefon så är denna inte nått för dig. För det första hade de tidiga en bugg som fick telefonen att skicka nonsenseloggar via sms till ett nummer i egypten. Alla i T-mobiles nät får detta spärrat på abbonemangssidan men för oss får vi snällt betala. Vet inte om de åtgärdat det nu men det e fixat i de ROMs man kan lägga in själv. För det andra skulle jag personligen blivit galen om jag var tvungen att använda tangentbordet utan att modda dit fysiska knappar för åäö. Jobbar för fullt med att få det att funka i ICS.

    Om det fortfarande låter intressant så e det bara att börja läsa på spaltvis på xda-developers.
     
  5. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter bra, lägga till egna firmwire är inget problem, sugen på ICS också såklart men åäö är ju att föredra helt klart. Blir nog till att beställa.

    Tänkte beställa från samma ställe som du, men tänkte fråga med tullen och moms åkte du på det och vad fick du betala?

    Mvh KG

     
  6. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag åkte på tull tyvärr. Telefonen kostade då 552,7 USD å sen fick jag tull samt avgift på 700kr. Totalt blev det 4523,30kr ( Satt med räkningarna nu så hade nära till kontoutdraget ;-) )
     
  7. Vader

    Vader Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade systemet från den (Virtuous Doubleshot) och den har Sense 3.0. Om man drar ut tangentbordet så får man se ''landscape'' Sense, och det ser ganska bra ut. Lite dåligt med den Sense som finns där är att den har bara 5 skärmar, inga genvägar på låsskärmen.
     
  8. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Nu är min påväg ialla fall, kan knappt bärja mig innan jag kan slippa min x10 mini pro. (buggar som as efter skärmbyte då den blev överkörd i en vattenpöl)
     
  9. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Trevligt ;-) Lite snabba tips:

    ÅÄÖ via flashbar zip till tangentbordet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1285244

    ICS som jag kör. (Inte så stort fan av sense)
    http://www.virtuousrom.com/p/inquisition.html

    Edit: Att roota den har jag faktiskt glömt av hur jag gjorde men nu finns det väl tom. verktyg från HTC om jag fattat det rätt. borde finnas guider på XDA iaf.
     
    Last edited: 4 apr 2012
    eriksson25 gillar detta.
  10. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Den stödjer INTE svenskt 4g. Det du ser där listat i spec. är hspa+ och gsm, ej LTE eller 4G.

    I usa är frekvenserna för gsm annolunda pga millitären äger dom frekvenser vi har, därför måste man ha en quadband för att fara mellan usa/sverige. Och en telefon på at&t med 3g (hspa+) funkar bara på Edge i tmobile. Eller nå sånt

    så nej, du får klara dig med 14.2 eller vad hspa+ är.. inte 100+ som 4g i sverige är (jänkarna kallar för övrigt hspa+ för 4g...)
     
  11. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för alla svar, nu sitter jag med den framför mig och har börjat processen att få den att funka på svenska nätet.

    För att unlocka den så måste jag roota den....

    Och jag har en S-On med HBOOT 1.45.0013 Vilket gör det lite drygare. Men jag ska nog klara det... Blir att läsa runt lite.
     
  12. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, nu har jag rootat den och unlockat den. Men tänkte ge mig på ICS, men har du en med S-Off? För min är S-On on det värkar struligt.....


    Nu är även det ordnat, tack vare posten lite längre ner i denna tråden http://rootzwiki.com/topic/22041-mt...ition-v401-aosp-experience-senseless-ics-403/

    Så kör telefonen nu ICS med svenskt tangentbord :)
     
    Last edited: 13 apr 2012
  13. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Perfekt. Sorry för att jag inte svara. Är inte inne här ofta så brukar lita på mail påminnelse om någon postat. Fick aldrig en.

    Vet inte om du sett det men la rätt nyligen upp en ny som funkar med fixen för att väcka telefonen med mittenknappen och www/.com knappen fungerar som den ska. Är en installerbar zip också.

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=25043991&postcount=61
     
    eriksson25 gillar detta.
  14. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, uppdaterade precis telefonen till 4.0.2 och slängde då in din keylayout. Men jag har problem med att den inte vaknar med mittenknappen. Är det jag som gör fel? Ska man trycka eller swepa på den eller nått annat? Annars funkar det helt prima!

    Några tips?
     
  15. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om det är Virtuos du syftar på finns en fix här då detta inte har något med min keylayout att göra.
    http://rootzwiki.com/topic/22041-mt...osp-experience-senseless-ics-403/#entry594427

    Om det istället är CyanogenMod 9 så funkar det inte på den. Kanske fixen ovan funkar men annars så e det bara å vänta.
     
  16. eriksson25

    eriksson25 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar, jag hade fått för mig att det ingick i den nya versionen av virtuous men icke. Nu funkar allt prima ialla fall. Tack