Problem: Datatrafiken dör

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av minutz3, 3 apr 2012.

  1. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Vet inte om någon varit med om detta, men ibland spontandör täckningen helt för mig, ibland tror jag det bara är datatrafiken som dör.
    Men ibland dyker det upp som en stoppskylt ungefär där staplarna med täckning är.

    Tänkte höra om någon annan varit med om detta och om det finns någon lösning på problemet?
     
  2. Trickery

    Trickery Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Också fått detta några gånger dock ej hittat någon annan lösning än att starta om :/
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Tror nog beror på operatörens nät som är överbelastad eller vad det nu kan vara. Samma problem precis jag uppdaterat till senaste 2.3.6 och efter nån vecka så försvann problemet. Så jag gissar på operatörens nät. (Telenor)

    Tror operatörerna nät har inte kapaciteten med så många smartphones som säljs numera och ju mer det säljs, ju värre blir det bara. :(
     
  4. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Min datatrafik dör varje gång jag öppnar ett MMS. Märkligt nog både på Note och S2.
     
  5. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Har Tre som operatör och har tidigare haft Xperia X10 Mini Pro som aldrig vad jag vet hade detta problem. Eller inte lika ofta i alla fall. Men byter till Telenor imorgon så om problemet kvarstår får man nog höra med Samsung och/eller Telenor.
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Bästa är testa och se vad problemet ligger först, byta till Telenor kanske inte löser problemet och om felet ligger i telefonen. Om möjligt är testa sim kortet i andra telefoner eller andra sim kort i Noten.
    Ett sätt är också, tethra till datorn (wifi om har wlan i PCn eller via USB kabeln), när data trafiken slutar fungera och om data trafiken fungerar i PC. Så är det inte Tres nät och telefonen.
     
  7. Fallenjester

    Fallenjester Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem

    Jag har samma problem. När jag vill in och ändra inställningarna för datatrafik så står det dessutom att jag måste sätta in ett sim-kort. Efter att starta om mobilen och ta ut batteriet så funkar det som det skall igen. Har svårt att tänka mig att det är nätet det handlar om.

    Brukar även försöka lösa det med att sätta telefonen i flygplansläge men då går det inte att växla tillbaka utan att starta om telefonen. Någon med liknande problem?
     
  8. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Alltså, jag ska ändå byta till Telenor...
    Jag har satt upp mig för 24 månaders Telenor Pott 399-abonnemang där mobilen ingick. Däremot hade jag bindningstid kvar hos Tre och Telenor har en smidig lösning att abonnemanget inte aktiveras förrns man börjar använda SIM-kortet så har låtit det ligga bara och tänker börja använda det imorgon då numret flyttas över 00:00 vad jag förstått det som...

    Jag är nästan hundra på att det inte har något med nätet att göra.
    Som jag skrev har jag aldrig varit med om detta tidigare, om nu inte Tres nät blivit överbelastat nu alldeles nyligen :P
     
  9. Trickery

    Trickery Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta problem löste sig för mig genom att uppdatera baseband till LC1.
     
  10. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hade samma problem. Det som tog bort det helt var att skriva alla.telefonnummer utan bindestreck typ 0701123456 istället för 070-112-3456 (som google sparar alla.nummer...
    Samsung verkar ha svårigheter med att hantera såna nummerformat.

    Ha de
     
  11. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det här med att datatrafiken dör, kan bero på.era inställningar. Vissa batterisparande appar slår av datatrafiken i viloläge. Man kan även stänga av wifi i viloläge i inställningar. Kan tänka mig att detbhar med det att göra. Bara en tanke

    Ha de
     
  12. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Tyvärr hjälper inte det. Jag kan iofs leva med problemet, är ju bara att stänga av datan, och därefter aktivera den, så funkar allt igen.. :)

    Tack ändå!
     
  13. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Har samma problem, men det där verkar inte hjälpa för mig.

    Finns få saker som irriterar mig så mycket som när dom släpper skitsaker som inte fungerar :mad: :mad: :mad:

    EDIT: Det verkar fungera att stänga av datan och sen aktivera, vet inte varför jag inte tyckte att det gjorde det förut. Men skitirriterande ändå, när saker inte fungerar. Klappskallar, vare sig det handlar om android-utvecklare, Samsung eller Tele2 (för min del).
     
    Last edited: 12 apr 2012
  14. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har haft det här problemet dom senaste dagarna också. Mycket irriterande. Vad är det som händer? :(
     
  15. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Skickade ett e-brev till Samsung igår om problemet.
    Gör det ni också så att Samsung uppmärksammar detta om ni inte redan gjort det, eller ring de eller något. Tänker lämna in min på lagning om de inte har någon lösning på problemet.
     
  16. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Vilken adress (e-post) skickade du till hos Samsung?
    Frågan är om du kan lämna in den och få det åtgärdat då felet verkar finnas både hos S2 och Note. Det känns som en allvarlig mjukvarubugg som Samsung behöver åtgärda.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  17. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte haft problemet på några dagar :teeth:
     
  18. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    http://www.samsung.com/se/info/contactus.html
    Där under "Produktsupport" kan man skicka e-post till de.

    Om det även finns i S2 finns det väl ännu större anledning för de att fixa det.
    Tänker ändå lämna in den om de inte kan lösa mitt problem så får väl verkstaden ligga på Samsung om det eller något.
     
  19. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Det märkliga är att problemet uppstår oavsett ROM oxå. DSD kör orootad tysk Note, min är en rootad (CheckRom v6) svensk telefon. Och jag hade ju även problemet med min S2. Jag har kvar den telefonen som en lektelefon och kör just nu lite CM9 på den. Man kanske skulle prova att försöka ta emot lite MMS med den? Eller skicka för den delen...
     
  20. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Verkade fungera med CM9 på min S2. Lutar åt bugg i Samsungs kod...