Problem: Folk som ringer kommer direkt till röstbrevlådan

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Nethrim, 18 apr 2012.

  1. Nethrim

    Nethrim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som titeln lyder. Ibland när folk ringer till mig så kommer dom direkt till röstbrevlådan och min telefon ringer inte alls, SMS kommer inte fram heller. Först efter att jag startat om telefonen så får jag notifikationer om att folk har försökt nå mig och SMSen kommer fram. DÅ kan folk ringa mig igen, men ibland så uppstår problemen igen oregelbundet.

    Detta började efter uppdateringen till Ice Cream Sandwich, hade aldrig problemet tidigare. Flera av mina vänner som också har HTC har fått exakt samma problem efter uppdateringen till ICS. Enligt HTCs support så kan det vara "Vidarekoppla samtal" som har aktiverats. Så var dock inte fallet med min telefon för även när det är inaktiverat så får jag problemet. Dom hade dessutom mage att säga att det kan vara mitt SIM-kort som det var fel på och att jag borde kontakta min operatör för att få ett nytt. Jag tror dock inte på det eftersom att väldigt många andra har fått samma problem. Lite skummt om alla fick fel på sina sim kort direkt efter ics uppdateringen :P

    Nån fler som upplever samma problem? Och finns någon lösning? Slänger luren i fiskakvariet som prydnad snart om inte HTC kommer med en fix update.
     
  2. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Sorry, men det låter definitivt inte som att problemet ligger i luren, vidarekopplingar till röstbrevlådan ligger på abonnemang/simkort. Testa att avboka alla vidarekopplingar manuellt med #67# .
     
    jinx gillar detta.
  3. Nethrim

    Nethrim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter ju visserligen logiskt. Men det förklarar ju inte varför så många andra HTC användare upplever exakt samma problem, och allting började efter ICS uppdateringen. Hade ju inga som helst problem innan uppdateringen så något lurt måste det vara.
     
  4. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Oavsett vilket, så finns det ett enkelt sätt att ta reda på om ett problem sitter i abonnemanget eller telefonen. Nämligen att ta ut simkortet och sätta i det i en annan telefon och se om problemet följer med eller försvinner.

    Både tillverkarsupporten och telebolagets support brukar kräva att man har gjort detta innan de behandlar eventuella felanmälningar.
     
    Last edited: 18 apr 2012
  5. vic

    vic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har samma strul och jag har provat att få ett nytt simkort utan framgång. Vad fan är felet?
     
  6. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    testa kortet i annan telefon.
    testa ett annat kort i telefonen. enkelt o se vart felet ligger
     
  7. MrSexor

    MrSexor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ah, jag hade med detta en dag förra veckan!
    Jag trodde att det berodde på Telenor som vi bytt till på företaget..
    Jag bara startade om telefonen sen har jag inte påverkats mer.. Jag tror att sändningen fastnar, händer samma med brors iPhone, står att man har full 3g, men egentligen inget alls, inte ens 2g eller vad standard heter, och den söker inte nytt.. = inga sms/samtal/mms m.m
    Visserligen så har ju jag kunnat surfa när jag hade problemet.. jag kan ha haft wifi på...


    ANYWHO, inget fel på kortet, obviously fel på programvaran sedan update.
     
  8. pTr

    pTr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade detta fel på en användares "dock" nya telefon och nya SIM-kort.
    Det var fel SIM-kort. SIM-kort för iPhone när hon hade en HTC Wildfire.