Problem: Nummer visas istället för kontakter vid sms.

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av felplacerad, 19 apr 2012.

  1. felplacerad

    felplacerad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hallå har precis nyligen kört in 2.4.6] Catalyst MIUI (r2) with Multi-Language Pack på min NS och när jag nu får sms så visas nummer istället för kontaktnamn. Istället för att det står att "Johanna" har skickat ett meddelande står där nu "+46766****** istället. Lägger jag då till +46 framför hennes nummer i kontakter så fungerar det, men detta vill jag ju helst slippa göra för alla kontakter i min telefonbok.

    Även när det ringer så är det lite knas. När säg Johan ringer till mig så står där "Johan OR kalle" Dvs de är någon av dom två som ringer till mig. Väldigt märkligt tycker jag.

    Så går det att lösa eller är det ett allmänt känt problem med miui(även om jag inte hittat några matchande trådar i ämnet).
     
  2. Hockert

    Hockert Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Hade samma sak jag med när jag testade MIUI några veckor, hittade ingen annan lösning än att lägga till numren till de befintliga kontakterna igen med +46 framför. Har du postat i originaltråden på XDA?
     
  3. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jag känner igen det här, ibland så händer detta för mig, oftast när jag har haft mobilen inkopplad i datorn med usb lagring, sen när jag går in i sms när jag ryckt ut kabeln så står det bara nummret. Men efter några sekunder kommer kontaktens namn.
    Så jag tror det är något med sdkortet, att den inte läser kontakterna från sdt eller att den inte kan det.