Problem: Tjänstestatus: Ur funktion

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av knaas, 19 apr 2012.

  1. knaas

    knaas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tror ni att roota skulle fixa det?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Möjligtvis att flasha in en annan rom, eller att flasha in stockrom igen, antingen 2.3 eller 4.0. Men att roota bara för sig hjälper inte :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Bumpar en gammal tråd då jag har samma problem med min Alpha nu.

    Var bortrest utomlands i 33 dagar och när jag kom hem vill telefonen inte koppla upp sig mot Telenors nät. Testar lite olika knep jag läst här och på andra sidor. Inget fungerar. Systemåterställer telefonen men samma problem kvarstår. Pratar med Tele2 där luren har sitt ursprung. De vet inget. Går till Telenor och får ett nytt sim-kort. Det gamla fungerade i min andra telefon så det var inte det som var problemet hur som. Nya funkar i andra telefoner alltså, men samma fel på min Alpha. Testar ett Telia-kort, och det fungerar inte. Ringer polisen och kollar om IMEI blivit spärrat och hon dubbelkollar att det har den inte. Hon kollar även om det ligger någon stöldanmälan på den kring den perioden jag köpte den. Köpte den i September och har fungerar helt felfritt med Telenor. Kopplade upp mot nät i Thailand med under min resa. Återstår bara att lämna in den till Samsung eller? Har ingen lust.

    Nu hamnade denna tråden helt fel då det kom upp som föreslag när jag skrev rubriken.