SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

  1. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Halloj
    undrar om någon har tips på dockningsstation?
    Finns ju phillips modeller men där verkar det som att man är tvungen att använda deras egna app för att lyssna på webradio.

    Alternativt så undrar jag om någon vet om man kan koppla mobilen till ett hemmabio system som har alla uttag man behöver.
    Hade varit grymt om det hade gått och lyssna på webradio där igenom istället.
     
  2. olle94

    olle94 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart man kan köpa ett svart CM Barely there brushed aluminum skal?
     
  3. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Du kan koppla telefonen via en rca kabel(röd/vit) med 3.5mm hane i ena änden. Alternativt en blåtands adapter du kopplar till anläggningen.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. ddanken

    ddanken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Liten fråga, fick ett par Beats by Dre tours med controltalk idag från jobbet. Funkar utmärkt men en liten fråga, finns det något sätt man kan få volymknapparna att fungera på min s2a? Vet att lurarna är anpassade för ajfånen men borde väl gå att lösa på s2an va?
     
  5. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Tror de Beats by dre som har Control talk funkar fullt ut med iPhone endast o delvis med andra märken/OS. Du skall ha Den sorten man fick med Sensation xe/xl. tror d heter urBeats!!

    Har köpt ett Ringke Slim case till min lur, sjuk passform och väldigt slimmat o super att den har siliconskydd för 3,5 mm pluggen o micro usb. Riktigt najs.
     
  6. Maccee

    Maccee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjenare!! har beslutat att ge mig ut och springa och behöver då en mobilhållare typ som man sätter på armen! ja, ni vet nog vad jag menar! men jag undrar vart kan man köpa sådant?? hade varit väldigt praktiskt att inte ha den i ficka liksom :D tack på förhand
     
  7. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Jag har ett Belkin dual fit, GLX-145, kan trycka på skärmen osv, jag köpte min igenom min brors firma från deltaco, men det borde inte vara svårt att få tag på från någon nätbutik eller tradera/ebay.

    Hittade ett på tradera för 169 kr, bara söka på belkin dual fit.
     
    Last edited: 7 maj 2012
  8. Stiff30

    Stiff30 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  9. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Oj vad många tips.
    Jag söker ett extra batteri till min dotter som använder sin mobil sjukt mycket så batteriet inte räcker hela dagen.
    Har sett en del extra batteri som man kan koppla till microUSB porten.

    Nån som kan tipsa mig eller vad dom kallas?

    Tack på förhand.
     
  10. kalaspuff

    kalaspuff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Skulle rekomendera samsungs egna större batteri, http://www.webhallen.com/hemelektronik/140264-samsung_galaxy_s_ii_extended_battery_kit

    Att ladda telefonen via ett externt batteri är bara omständigt.
     
  11. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Varför är det? funkar hur bra som helst för kompis till mig men han har en iphone.
    Tack ändå för tipset
     
  12. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Angående Belkin Dual Fit så tycker iaf jag att det är lite i tajtaste laget. Både vad gäller armen och telefonfickan (med extended battery). La i "plastvaggan" som följer med SGS2-kartongen för att töja ut den lite, verkar ha funkat. Men man kommer inte att spela fruit ninja genom den skyddsplasten om vi säger så :-) Dessutom kan jag tänka mig att någon med lite grövre armar får problem att ha den på överarmen på ett bekvämt sätt. Spänner man genom endast det yttersta hålet så kommer den nog att nypas en aning.

    Letar själv också efter ett externt batteri. Verkar definitivt löna sig att beställa från Ebay / neTimes iaf om man nu har tur med moms och den i sammanhanget värre straffavgift som posten lägger på. Köper man på Ebay så kan man ju komma ned till ibland halva priset jämfört med neTimes t.o.m.

    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?rt...1&_sop=15&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m283&gbr=1
    Nåt sånt funderar jag på iaf ...

    Annars letar jag fortfarande efter ett bra case / bumper för telefonen. Har läst igenom hela tråden samt diverse andra forumen men blir inte klokare. Har beställt det där TPU-fodralet från Dealextreme som alla tjatar om givetvis. Men jag skulle gärna vilja ha något lite mer ... lyxigt. Nåt som fungerar med extended battery och som gärna bulkar upp telefonen så man har något att ta i. Tittade på SGP Neo Hybrid EX (original) givetvis, men tycker kanske att det är dyrt för en bumper, iaf om skärmskyddet visar sig vara obrukbart. I annat fall är det ju ok. Drömmen vore ju att ha något på skärmen också så att man kunde använda den med ordentligt med jord och skit under naglarna.

    Sen frågade jag ju om någon slags headphone / headset adapter ovan. Hittade följande men det känns väl nästan lite väl billigt om man ska måna om ljudkvalité:

    http://www.ebay.co.uk/sch/?LH_PrefL...=192&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1

    Tips på liknande produkter? Eller är det bara att gå över till bluetooth och släppa det här? Fick intryck av att bluetooth inte var så besvärligt för batteriet som jag hade trott. Annars hade jag gärna haft mina trådade lurar och kört Headset Button Controller eller nåt sånt.
     
    Last edited: 9 maj 2012
  13. Stiff30

    Stiff30 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad är det för straffavgift du pratar om? Har köpt hur mycket som helst och aldrig kommit över 30:- i frakt. 21:- nu sist och du kostade varorna 25:-/st. Nä, under Netimes kommer du nog aldrig i pris "battleangel"
     
  14. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jag ska försöka vara tydligare då. Jag ville inte verka som om att jag på något sätt motsätter mig att betala moms i de fall jag blir påkommen, men att postens speditionsavgift á 100 SEK alltjämt är oacceptabel. En del forum är ju så pretto när det gäller lagar och regler har jag märkt.

    Sen var det absolut ett bra tag sedan jag fastnade i arlanda-postens klor. Men det klart att när man kommer över 200-300 SEK så ökar ju riskerna ordentligt, oavsett vad "expertisen" på internet säger. Min tumregel är att hålla sig kring 100-150 SEK för att minimera riskerna. Dvs så lågt att påslaget inkl allt skulle bli större än varuvärdet. Det har jag lyckats överklaga tidigare, fått rätt mot tullen och fått pengarna tillbaka. I just det fallet, som f.ö. gällde en DVD-film, så hade arlanda-posten helt enkelt bestämt att värdet på filmen måste vara högre än vad som stod på påsen (filmen var köpt på rea). Sen hamnade bevisbördan på mig. Kommer ej ihåg om de höll kvar den, eller om de helt sonika straffade ut mig genom att lägga sina avgifter på det lägre varuvärdet ändå. Jag tror det var det senare, för att helt enkelt förekomma mina ev bevis. Min poäng är iaf att jag inte är så styv i korken längre, och försöker göra det lite svårare posten om möjligt. Utan att på något vis uppmuntra till olagligheter ...

    Kollar alltid på lite dyrare grejer huruvida det går att få dem skickade från någon brittisk Ebay-butik och isf hur mkt dyrare det skulle bli. Som med SGP-caset - går ju att få från Irland eller Sydkorea. Prisskillnad visst (40-50 spänn), men åker man dit så hade det varit en bättre (och säkert snabbare) affär att beställa från Irland istf Sydkorea. Så håller jag på och velar och kalkylerar varje gång.

    Vad gäller Netimes, så var min poäng att deras 5000mah batteri-pack kostar hälften på Ebay (inkl frakt). Ser exakt likadant ut. Därmed inte sagt att allt är dyrare. Men jag skulle hellre välja någon intetsägande Ebay-säljare pga just risken för moms / spedition. Hur är det med Netimes och deras deklaration? Står det riktiga värdet på paketet? Medföljer faktura i paketet så att posten kan öppna och direkt genomskåda deklarationen?
     
  15. Stiff30

    Stiff30 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ok! Nu förstår jag lite bättre vad du menar. Jag har aldrig kommit över 300 inkl frakt för jag har endast köpt skal men har funderat på en docka till min SGS II. NeTimes skickar inte med innehållsdeklaration/faktura i paketet så det är då lite svårare att avgöra värdet på produkten men samtidigt har man fått mail med varuvärde och fraktavgift så det skulle man kunna använda vid eventuell tvist.
    Jag förstår att man inte vill ta risken att ens paket som var en "bra" affär slutar med en usel affär. Att hålla på och bråka med posten och tullen kan ibland vara vettigt om man anser att man har tillräckliga bevis för att varuvärdet är det som står på paketet (vilket d inte gör på paket från NeTimes) vad jag vet. Får kolla upp men finns nog bara avs: mottagarnamn och telenr:
     
  16. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Köpte Ringke Slim till min s2:a, sjukt nöjd. Skalet är väldigt tunt ock nätt, men bygger lite så att luren är lättare att hålla i. Sen är det skydds ploppar i silicon som medföljer, 2 till usbport o 2 till 3,5 mm porten. Sen får man ett displayskydd med oxo o en handledsrem, fast jag använder varken disp.skydd el remmen.
     
  17. Lostierna

    Lostierna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Kolla in jula och biltema... dom har allt förrutom bildelar..
     
  19. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tjenare! För ett par månader sedan kollade jag runt efter en mobilväska av typen läder som man har hängandes runt halsen. Jag är ju inte ensam om det då det bara blir mer populärt, för mig handlar det dock om att det hade varit väldigt smidigt, speciellt på sommaren då shorts inte alltid tillåter mobil i fickan o dyl.

    I vilket fall... Finns det någon som har tips på vart jag kan skaffa en sådan? Problemet har oftast varit måttet på s2:an, man har ju inte direkt en iPhone (som har tonvis av tillbehör).

    Tackar i vilket fall
     
  20. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Den här kanske skulle vara ett alternativ?

    http://cdon.se/hemelektronik/krusell_tumba_mobile_case_vintage_black-18660257

    eller någon av de andra http://cdon.se/search?category=1763&q=Krusell+Tumba+Mobile+Case
     
    Last edited: 30 maj 2012
    Itson gillar detta.