Problem: Långsam och laggar nåt grymt

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mackanigbg, 31 okt 2011.

  1. Massa

    Massa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OT: Vad är Wota? (Hittade inte på wikin)
     
  2. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Utan att ha läst för mkt i denna tråd så gissar jag på: http://www.wotanserver.com/en

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
    Massa gillar detta.
  3. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jepp, den använde jag mig av. Fungerade alldeles utmärkt, och den debrandade dessutom min lur :D

    Sent from my MIUI HD2 using Tapatalk
     
  4. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Kan säga att telefonen fortfarande är rappare än innan men den blir segare för var dag som går... Antar att det är så det är med denna luren helt enkelt! Snacka om att jag ska lusläsa forum innan jag skaffar ny mobbe nästa gång! Sånt här orkar man ju inte med! Polarna skrattar ju åt en pga all den tid man har lagt ner på ominstallation, fabriksåterställningar etc!
     
  5. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Den blir det alltså? Jag gjorde samma sak som du för några dagar sedan men jag har inte märkt att den har blivit något långsammare än. Hade dock en omladdning av hemskärmen idag men jag antog att det berodde på att jag aktiverade Timescape. Så fort jag stängde av den igen var den lika snabb som innan.
     
  6. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Nu är den likadan som innan, dvs ständiga redraws etc...
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har ni inte uppgraderat luren till 4.0. För hittills har inte min ritat om en enda gång.
     
    Last edited: 18 apr 2012
  8. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Jag tror jag har fått ordning på min telefon nu; allt flyter perfekt. Det har funkat fint i drygt en vecka nu. Tidigare startade den alltid om hemskärmen efter att jag avslutade en tung app som t.ex. Opera Mobile.

    Jag såg helt enkelt till att ha hyfsat med ledigt RAM; ca 100 MB verkar räcka. För att få till det, tog jag bort några tunga widgetar och appar som körs permanent (som jag klarar mig bra utan).
     
  9. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Vilka appar var det som kördes permanent och hur tog du bort dem? Vilka widgets tog du bort?
     
  10. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Jag tog bort bl.a. widgeterna för TrackID och Timescape på startskärm, de var de värsta bovarna. Sedan tog jag bort bl.a. apparna Worldmate och någon TV-app (tror det var TV24) som låg laddade konstant i minnet trots att de inte var manuellt startade efter omstart av telefonen. Kolla själv vad som körs i minnet på din telefon, och avgör vad du kan undvara om det är massa permanenta processer som ligger där.

    Precis som för många andra fungerade det bra för mig innan en av uppdateringarna i höstas. Verkar som att SE:s Android-build numera kräver mera RAM än vad som finns i telefonerna. På en ren telefon fungerar det ju bra, men när man lagt till sina roliga saker så är man ju tillbaka på ruta ett; alltså får man se till att hushålla med minnet lite så verkar det fungera bra. :)
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tror felet snarare ligger i std launchern. Kör med GO och har 50MB ledigt men satan vad det flyter på. Precis som när telefonen var ny.

    Installerade för ett tag sedan om allt, la in .42, rootade, uppdaterade till .62, tog bort de saker som jag aldrig använder, rensade std Launchern helt så den var blank, installerade GO, la in alla widgets m.m som jag gillar och vill ha, installerade samtliga appar jag haft tidigare(kan dock ha missat någon men kommer inte på vilka det kan vara isåfall)

    Sällan varit så nöjd över att fucka upp när jag tweakade lite i systemet som den här gången. För om jag inte gjort det hade jag nog inte gjort denna massiva ominstallation och rensning eftersom jag inte hade några jätte problem innan förutom när det gått en bit över en vecka sedan senaste omstarten av telefonen.

    Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk
     
  12. Sveamannen

    Sveamannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vänta tills ni uppdaterat till Android 4, då kommer begreppet seg att få en ny innebörd.
    Frågan är snarare om Android 4 är ett virus eller inte, program och appar slutar att fungera och möjliheterna till återställning är borttagna!!
    Telefonen,SE Arc s blev nästan lika seg som min gamla vivaz pro med symbian.

    Sveamannen
     
  13. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Testa göra en ren återställning via seus...

    ---
    Sent from my SE Xperia Arc
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Oj, otur. På min arc S vart det snarare så att GB var ett virus och ICS var dess medicin. Min syrra älskar sin nya lur t o m. :-)
     
  15. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Gick å köpte en Xperia S idag på NetonNet. Det är en riktigt bra telefon som funkar precis så som Arcen skulle fungerat ifrån början! Så nu blir det till att reklamera Arcen genom att skicka in den på service tre gånger för att slutligen få pengarna tillbaks och istället använda Xperia S! Till alla er som har tröttnat på allt cp-lagg och liknande men gillar Xperia, byt till Xperia S med en gång! Jag är riktigt nöjd! Over and out!