Problem: Tappar mobila nätverket

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Darth59, 27 mar 2012.

  1. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter uppdatering till ICS så får jag inte kontakt med mobila nätverket efter jag startat om mobilen. Gick efter ett annat tips och tog bort simlåset och då hoppade det igång. Är det nåt man får leva med eller skulle en fabriksåterställning fixa problemet. Vill helst inte göra det då luren funkar bra för övrigt men jag vill samtidigt använda simlåset. Tips från coacherna tack.
     
  2. Fanco

    Fanco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Shit, att deaktivera simlåset funkade ju! Grymt, var mycket nära att fabriksåterställa den, tackar!!! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt problem. Eftersom jag inte startar om telefonen annat än om den knasar så har jag inte så stort behov av att ha sim lås. Du kan inte använda screen lock istället?
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De här är en gissning då jag aldrig själv har haft buggen som du beskriver. Men prova att bara radera din cache o se om de funkar.

    1. Stäng av mobilen.
    2. Håll inne VOL-UP + HOME + PWR tills du ser Samsung loggan släpp sen knapparna.
    3. Väl inne i uppstartsmenyn så väljer du att wipe cache. Ta inte factory!

    Testa sen starta om luren å se om de gjorde någon skillnad. Funkar inte detta så är de nog en återställning som du får prova. Ovan tar iaf bort alla temporära filer i telefonen. Inget av din programdata eller viktiga filer försvinner. Allt kommer att skapas om vid behov. De är bara som sagt temporära filer.
     
  4. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är ju inte hela världen. Huvudsaken är att jag fick igång det. Funkar som sagt bra i övrigt.
     
  5. Darth59

    Darth59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Testade en wipe innan utan resultat. Kör på utan simlås. Får se när nästa uppdatering kommer om det blivit nån förändring men det lär väl dröja.